|
Internet future
|
View this Thread in Original format
| Bertn |
Ff een nieuwe discussie openen:)
Steeds meer volk zit op het internet, en de toepassingen van het net worden ook alsmaar uitgebreider. Steeds meer mensen sharen filmpjes op youtube, bekijken andermans fotos, hebben een webcam... enzovoort. Daarnaast worden websites ook steeds mooier en interactiever. Zo zetten websites als temptation-island.nl al ganse afleveringen online...
Maar waar gaat dat allemaal naartoe? Wat zullen volgens jullie de nieuwste revoluties in internetland zijn? nog meer video? nieuwe technologieen? Nog meer spam? Opkomst van betalende diensten die nu nog gratis zijn (bv hotmail, msn, of iets soortgelijks)?
Ik ben benieuwd naar jullie ideëen, reacties, bedenkingen...:) |
|
|
| Antony |
| iemand via internet een muilpeer kunnen geven die echt aankomt. |
|
|
| Xilver |
| Aangezien dat mijn job is, volgen we dat hier op de voet. Wat volgens de meesten hier de toekomst zal brengen, is dat de verbindingen alsmaar sneller zullen worden. Dit gecombineerd met het feit dat alsmaar meer applicaties niet meer lokaal hoeven te draaien (Google Docs, Google Spreadsheet, binnenkort zelfs een hele desktop-environment in je browser), zal er volgens mij uiteindelijk toe leiden dat een PC in de toekomst geen applicaties meer lokaal zal hoeven te draaien. Desktop environments via TCP/IP, hoewel ze waarschijnlijk met een beter protocol op de proppen zullen moeten komen. TCP/IP suckt voor zulke toepassingen. |
|
|
| lievez |
| Allema goed en wel, ma we blijven toch nog steeds plakken met ons beperkte bandbreedte en limieten :whip: |
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by lievez
Allema goed en wel, ma we blijven toch nog steeds plakken met ons beperkte bandbreedte :whip: |
Gelijk dat het blijft evolueren, kunnen ze dat niet blijven volhouden. |
|
|
| Devilex |
| quote: | Originally posted by lievez
Allema goed en wel, ma we blijven toch nog steeds plakken met ons beperkte bandbreedte :whip: |
Als het internet verder gaat blijven uitbreiden en ze hier in Belgie gaan blijven vasthoude aan die limieten gaan we binnen enkele jaren hopeloos achteruit komen te staan op andere landen. |
|
|
| lievez |
Zijn wij niet een van de weinige landen met limieten ? En waarom kunnen buitenlandse providers wel goedkoper internet aanbieden EN zonder limiet.
Vuilen geldklopperij in Belgie :) |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by Devilex
Als het internet verder gaat blijven uitbreiden en ze hier in Belgie gaan blijven vasthoude aan die limieten gaan we binnen enkele jaren hopeloos achteruit komen te staan op andere landen. |
daar zal volgens mij toch steeds meer en meer protest tegen komen.. dat zal zeker nog doorbroken worden.. maar wanneer dat zou ik ook niet weten, tzal alleszins ni meer voor vandejaar zijn vrees ik |
|
|
| FredNova |
Agree met Tom.
Als je kijkt waarmee bv een Google allemaal bezig is, dan zou ik meer schrik krijgen van hen dan van Microsoft...
Maar het is geweldig, Google gaat bijvoorbeeld alle GPS systemen wegconcurreren vanaf het moment dat iedereen een 3G/HSDPA verbinding via zen gsm heeft. Kaarten en routes worden gewoon op je gsm gestreamed en je wordt gelokaliseerd door het eenvoudig CSD/GSM netwerk.
PC's verdwijnen en Tablet pc's zijn de volgende stap, zoals Tom zegt heb je geen desktop meer nodig. Harde schijf wordt over een paar jaar masaal vervangen door een Flash/SD kaartje...
Uiteindelijk lopen we allemaal met één handheld rond met daarop pc, gsm, mp3speler, camera,... |
|
|
| Xilver |
Het enige probleem dat ik heb met heel die visie, is dat het onmogelijk te combineren is met games, die toch echt evolueren naar fotorealistische graphics. Tenzij ze met een echt nieuwe fantastische compressietechniek gaan afkomen, zie ik de harde schijven nog niet direct verdwijnen.
Tenzij natuurlijk dat games volledig verdwijnen van PC, en consoles dezelfde gameplay kunnen gaan aanbieden. |
|
|
| Push2005 |
Schermen die ge in hologram-modus kunt zetten :p
Om extra veel te genieten van porno films |
|
|
| Devilex |
Ik wil toch nog de zaken die ik wil lokaal kunnen opslaan hoor. Zo een handheld en tablet toestanden zijn handig als je veel mobiel moet zijn.
Maar geef mij toch maar mijn robuuste PC hoek.
En Google is inderdaad wel gevaarlijke proporties aan het aannemen, denk trouwens dat oom die reden Microsoft Yahoo! gaat overnemen. |
|
|
|
|