return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
Het Club Topic (pg. 3)
View this Thread in Original format
FenixStyle
Ben zelf nog niet zo'n ervaren clubber. Zover ik me herinner zijn er eigenlijk maar vier clubs die ik tot nu toe bezocht heb..:

- Reflex: Eens geweest na een avondje voetbal met al wat pintjes op.. Platte tent tot en met, het enige dat er niet plat was, waren de decolletés van de talrijk aanwezige Breezah-sl*tjes.. :p
==> 2/10 (1 puntje voor het vrouwvolk, en 1 puntje omdat ge er een restaurant hebt)

- Delite: In het begin dat het daar open was wel paar keer daar geweest tijdens BirthdayNights.. Ik heb me er wel geamuseerd, maarja muziek was er toch wat veel te commercieel naar m'n goesting.. Ondertussen al een jaar niet meer daar geweest, en ben ook niet rap van plan nog te gaan..
==> 4/10

- Versuz: Een club met veel liefhebbers maar ook evenveel tegenstanders. Vroeger had ik er ook vooroordelen over, maar zodra ik er geweest was vielen die toch weg. Het snob-gehalte ligt er wel wat hoger dan in andere clubs, maarja bon voordeel daarvan is wel dat ge er eens op een classy way kunt uitgaan en niet voortdurend last te hebben van marginale types die strontzat iedereen ambeteren.. De muziek is er ook meer dan ok. Qua infrastructuur is Versuz zowiezo dé top in België. Verder is het ook een van de wenige clubs die nog echt een eigen identiteit probeert aan te meten.. Verder weet Versuz ook geregeld grote namen naar Hasselt te halen, er zijn ondertussen toch al wel mooie namen gepasseerd aan de Kanaalkom :)
==> 8/10

- Illusion: Voor mij nog altijd dé club bij uitstek. M'n eerste bezoek dateert van zo'n 2jaar terug, en toen werd er wel nog behoorlijk wat jump gedraaid. Maar zoals bekend is de jump nagenoeg volledig verdwenen uit Illusion (behalve op Kick Da Bass natuurlijk), en wordt er weer meer kwalitatieve muziek gedraaid. Over de dj's zullen we het maar niet te veel hebben. Technisch gezien zijn het zeker geen top-dj's, maar de platenkeuze zorgt er toch altijd voor dat ik me er zeer goed amuseer. En het grote pluspunt van Illusion is natuurlijk het feit dat ze veel moeite doen om de top-namen uit de trance-scene naar Vlaanderen te halen. Dat laatste kunnen we alleen maar toejuichen, want dankzij Illusion hebben we de laatste tijd toch een heropleving van trance-feestjes.
==> 8/10
Devilex
Denk dat je leeftijd ook een rol speelt hoor. Toen ik op mijn 16 jaar de lokale discotheek (Backstage te Aalst) bezocht was ik ook wel onder de indruk, toen ik een jaartje later de veel grotere Sotto's te Zottegem bezocht was ik nog neiger onder de indruk van de omvang en de lasers.

Tegenwoordig let ik belange niet meer op lasers en toestanden maar ga ik enkel voor de muziek.
Push2005
quote:
Originally posted by Solar1
citaat Marco Bailey over de belgische clubscene (release mei 07):

"In België lijkt het soms alsof ze opzettelijk naar iemand gaan kijken om kritiek te spuien. Te verwend zeker? En dus nooit tevreden. Vaak staan er hier vijf-zes headliners op een affiche, en dan willen ze nog maar vijf euro betalen. Dat kan toch niet? Weet je, de laatste jaren heeft iedereen te veel van alles: gsm, dvd, games, internet, laptop... Ze blijven liever thuis, in hun eigen kleine club."

Te verwend is misschien één zaak ja. Maar aan de andere kant; vroeger was het Dj'en niet voor iedereen weggelegd en draaide daar een duister sfeertje rond: men wist niet goed wat dat was. Tegenwoordig hebben veel meer mensen daar een notie van. Als die mensen dan gaan beseffen dat die vroegere 'helden' eigenlijk helemaal niet goed kunnen draaien op bvb technisch vlak; is het ergens logisch dat ze zich in het zak gezet voelen. Dit is ook een roep naar meer kwaliteit en het opkuisen van de scene.

Geen wonder dat Marco Bailey zo'n uitspraken doet; hij is namelijk zelf geen mirakel (er is aan het licht gekomen dat zijn platen allemaal door anderen zijn gemaakt) en hij is geen formidabele dj op technisch vlak ook. Hij zal dus wellicht verbitterd zijn van de vele, soms terechte, kritiek.

Dit is volgens mij de andere zijde van de medaille. Het argument 'te verwend' is te simpel.
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by Real
Ik moet zeggen dat ik het nochtans helemaal niet eens ben met El Shorty. Als ik naar een topclub ga, vind ik het een vereiste dat de DJ's op z'n minst deftig kunnen mixen. Als ik wat marginale 80's en 90's meezingers in elkaar gesmeten wil horen, ga ik, zoals reeds vermeld, naar een boerenfuifke. Maar op club-vlak mag je toch veeleisend zijn, wat is dat nu.

Hier kan ik mij ook wel in vinden :).

Ik ben tijdens mijn studententijd en in de weekends voldoende op stap geweest naar dergelijke fuiven. Als je naar zo'n fuiven gaat, weet je dat je er niet naartoe moet gaan voor een technisch perfecte DJ of de meest underground muziek. Daarvoor ging ik dan ook niet, dat was vooral om vrienden terug te zien (zeker op studentenfuiven), om op een onnozele manier lol te maken, bij te praten ... vaak tot in de vroege uurtjes. Nu ben ik dat eigenlijk allemaal beu o.a. omdat je op die fuiven toch vaak hetzelfde hoort (de nieuwste hitjes gecombineerd met dezelfde klassiekers) en omdat je er tussen de pubers rondloopt, mensen waar ik totaal geen band mee heb. Hier in de buurt heb je trouwens niet veel 'gewone' fuiven meer, enkel de grotere overleven nog. Beetje identiek als bij discotheken: de jeugd gaat minder weg en heeft andere prioriteiten. Wel is er een evolutie naar veel 30+ fuiven die ook veel succes hebben, oudere muziek dat ook iets ouderer volk (25ers tot +30) aantrekt, maar dat boeit mij dus niet. Wat die fuiven betreft heb ik het dus wel een beetje gehad.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor Discotheken. Ik ben nooit overdreven veel geweest maar heb toch wel een aantal discotheken bezocht: Versuz, Boccacio, Reflex ... Toen in die tijd was ik nog niet al te veeleisend en was ook de technische kant nog niet zo belangrijk. Nu is dat veranderd en mag het al eens iets meer en beters zijn, om dus iedere week naar een 'gewone' discotheek te gaan zie ik niet zitten. Af en toe eens een keertje kan nog wel (zo had ik laatst Memories en dit weekend Schulz gepland, maar is er niet van kunnen komen). Ik ben ook al iets ouder ondertussen en ik heb ook niet meer de behoefte om iedere week zwaar op stap te gaan. Vaak ga ik ergens rustig op cafe met vrienden iets drinken (Blonde Leffe of Duvel :D). Als ik dan eens echt goed op stap wil, dan kies ik mij de grotere events of speciale clubavonden uit (zoals nu zondag Club Elite Night). Ik verwacht dan natuurlijk wel kwaliteit en geen 'fuif' toestanden.

quote:
Originally posted by Solar1
citaat Marco Bailey over de belgische clubscene (release mei 07):

"... Vaak staan er hier vijf-zes headliners op een affiche, en dan willen ze nog maar vijf euro betalen. Dat kan toch niet? ..."

Voor mij is dat alvast niet het geval. Als ik echt goed EN kwalitatief op stap wil gaan, en er zijn een aantal goeie headliners, dan ben ik ook bereid om daar goed voor te betalen. Maar zoals zonet vermeld, ik verwacht daar dan ook wel kwaliteit voor terug natuurlijk.

p.s.: hoewel het mss zo lijkt, voel ik mij nog gene ouwe sok :p
Xilver
Marco Bailey is een whiny emo bitch
djcresto
quote:
Originally posted by Devilex
Denk dat je leeftijd ook een rol speelt hoor. Toen ik op mijn 16 jaar de lokale discotheek (Backstage te Aalst) bezocht was ik ook wel onder de indruk, toen ik een jaartje later de veel grotere Sotto's te Zottegem

trekt de Sotto's nog volk eigenlijk?
djcresto
Vroeger ging ik ook veel meer naar discotheken. Maar zoals ik al aanhaalde zijn die nu allemaal dicht. De muziek in die clubs vond ik ook goed. In de huidige discotheken wordt er te weinig goeie muziek gedraaid naar mijn smaak. Enja ne mens geraakt op muzikaal vlak zeker verwend. Ik luister per dag uren naar de muziek die ik goed vind. Vroeger moest je het doen met de beperkte keuze aan cd's en de uitzendingen op topradio vrijdag en zaterdagavond.

De goeie discotheken zoals Illusion zijn dan weer direct meer dan een uur rijden. En dat heb ik er dan weer ook niet voor over. Er was ook een tijd dat ik regelmatig nr Holland ging met verschillende beta's maar ook dat wende. En als je die dj's al een paar keer hebt gehoord dan ga ik daar ook weer geen uren voor rijden.

Wij komen nu ook regelmatig samen bij kameraden of organiseren iets bij ons thuis, gaan op café iets drinken of bekijken een dvd of film. Af en toe nog eens een lokaal fuifke wordt ook wel gedaan.
Devilex
quote:
Originally posted by djcresto
trekt de Sotto's nog volk eigenlijk?

Ze zijn daar sinds een half jaar terug met de stijl van vroeger begonnen (trance, retro, commercieel) en hebben sinds kort een oude resident er terug bijgehaald. Naar schijnt zou het zich ginder kalmpjes aan terug op gang trekken.

quote:
Originally posted by djcresto
Ik luister per dag uren naar de muziek die ik goed vind. Vroeger moest je het doen met de beperkte keuze aan cd's en de uitzendingen op topradio vrijdag en zaterdagavond.

Dit is dan toch allemaal muziek die je van het internet gehaald hebt? Ik kan ook 24/24 naar goede muziek luisteren, maar die komt ook allemaal van het internet. Je kan altijd goede muziek vinden maar dan moet je hem wel gaan zoeken, hij wordt niet aangeboden zoals dit met jump etc wel het geval is. Daarom slikken de meeste jongeren enkel de rommel die ze ingepompt krijgen.
Dev
Ik ga tegenwoordig bijna enkel nog naar grote (ID&T-achtige) events.

Veel liever 1 dik feest om de 3 weken, dan een matig feestje elk weekend.. :)

Qua muziek/sfeer/.. beleef ik er gewoon véél meer plezier aan.
Eagle`
quote:
Originally posted by Dev
Ik ga tegenwoordig bijna enkel nog naar grote (ID&T-achtige) events.

Veel liever 1 dik feest om de 3 weken, dan een matig feestje elk weekend.. :)

Qua muziek/sfeer/.. beleef ik er gewoon véél meer plezier aan.

eeeuh grote events =/= sfeer :conf:

Ma bon ik moet zelf toegeven er zijn al is uitzonderingen
Vitalic @ Werchter 2006, still :eyespop:

Xilver
quote:
Originally posted by Eagle`
Vitalic @ Werchter 2006, still :eyespop:

agree
Config
quote:
Originally posted by Xilver
agree

ah, ik was daar toen ook, was echt een zalige set :D

en dat was toen eigenlijk de hele avond een lekker sfeertje :) stond toen in de buurt van die lichttoren buiten, daar ging het ook wel nog los :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
Privacy Statement