|
AiB line-up! (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Zjokke1977 |
Slechts 1 naam: Jon O'Bir
En voor de rest kan het me geene bal schele. :toothless |
|
|
| Jasperovitsj |
Qua gekende "techno" namen (gekend in België alvast) die toch een sound hebben waarmee je een zaal type sportpaleis in gang kunt krijgen:
Svan Väth
Gabriel Ananda live
Pig & Dan
Dominik Eulberg
Aril Brikha live
Marc Romboy live
Stephan Bodzin live
Joris Voorn (al dan niet live)
Underworld
Guy Gerber live
Oxia
Vitalic live
Funk D'Void
Trentemoller live
Guy J (oké, niet echt bekend, meer iets voor een kleiner zaaltje, wél feest)
Chymera (idem)
Gui Boratto live (idem)
...
Maar dat is mijn persoonlijke smaak die nogal meespeelt. Het Belgische publiek heeft het volgens mij nog steeds voor de wat stevigere techno, dus the usal suspects zoals Adam Beyer, Carl Cox, Marco Bailey, Ben Sims en co (voor zover die nog stevigere techno spelen eigenlijk) zullen wel noodzakelijk zijn?
Qua trance boeit het mij persoonlijk iets minder. Ik zou wel naar een M.I.K.E. of Airwave gaan kijken, maar voor de rest is er niet echt een echte tranceact die mij zou kunnen lokken denk ik. Wat er leeft bij het huidige Belgische trancepubliek weet ik dus niet echt, maar ik denk dat - tot spijt van menig tranceaddict misschien - mensen als Above & Beyond, Menno De Jong of Armin onvermijdelijk zijn. :p
Persoonlijk ben ik natuurlijk ook geweldig te vinden voor een echte progressive room in een kleine, claustrofobische donkere zaal waar je de bassen echt tot in je botten voelt. :D En zoals Devilex al zei, progressive begint in de Belgische clubs terug aan populariteit te winnen, dus mits wat goed gekozen namen (niet te veel minimal/electroprog, maar liever wat dieper werk) kan dat wel aardig wat volk trekken dat in de main niet aan zijn trekken komt. Ik denk dan aan onvermijdelijke namen als Pole Folder en Marko (bekend, grote fanbase én toch altijd kwaliteit), maar dan wel aangevuld met nog een paar "nieuwe" namen (Vega is altijd beschikbaar :D) en misschien 1 grotere dj die je niet elke dag aan het werk kan zien in België. Wat me wel zou kunnen bekoren: Eelke Kleijn, Nick Warren, DJ Tarkan, Jody Wisternoff, Matthew Dekay, zelfs een Hernan Cattaneo als ik mag dromen...
En wat random semi-prog namen die sowieso feest verzekeren, of het nu in een kleine zaal is als in de main: Eric Prydz, James Zabiela, 16 Bit Lolita's.
Maar wat er ook gebeurt, blijf aub weg van de platte groovenamen (David Guetta, Dada Life, D Ramirez, Bob Sinclar, Junior Jack en consoorten) of hypes van het moment (Deadmau5, Dubfire) in de grote zaal (gesteld dat het een indoor editie is). Het lijkt me misschien aanlokkelijk en commercieel gezien opportuun, maar met het aanbod aan andere soortgelijke events (Sensation, Tomorrowland) en clubnights kan je de commerciëlere namen vaak aan het werk zien, en denk ik dat AIB zich wel kan profileren als een meer kwalitatief en minder commercieel event dat door zijn geschiedenis en programmering toch zeker rendabel kan zijn. Té underground moet het natuurlijk ook niet worden, maar AIB kan het zich volgens mij echt wel permitteren om wat gewaagder te gaan doen. Zolang de prijs maar wat in proportie is (oké, alles wordt duurder, ik verwacht ook geen ticket voor 25€, maar 45€ is dan weer wat veel) en er niet te veel show rond verkocht wordt (de onvergetelijke show die ze de laatste keer aankondigden bleek uiteindelijk fameus tegen te vallen ;)) kan je met AIB echt niks misdoen. Voor zoveel mensen was AIB één van de topevents uit hun partycarrière (mezelf incluis), dus je hebt sowieso al een hele hoop mensen die alleen al voor de goeie herinneringen gaan terugkomen. |
|
|
| Hydra |
Oh ik ga toch een DJ noemen... Bob Sinclar.
(En nee, het is niet mijn favo DJ)
Ik zie net dat jasper hem afkeurt. Leuk zo wat controversie :)
Hij heeft een commerciële naam, maar ik heb hem een keer bezig gehoord en dat was eigenlijk dik in orde. |
|
|
| Devilex |
Eens je begint met namen zoals Bob Sinclar op de lineup te plaatsen trek je terug Sensation-volk aan dat zich op de andere minder bekende namen niet gaat amuseren, wat dan weer slecht is voor de sfeer natuurlijk.
Verder kan ik me volledig vinden in de post van Jasper, op voorwaarden dat men de elektro en te minimalgetinte namen probeert te vermijden. |
|
|
| Hydra |
Ik zat meer te denken dat ID&T er zowiezo wel zo'n commerciële naam bij wil hebben. En dan zou ik 100 keer liever een Bob Sinclar hebben dan een David Guetta.
Maar als een commerciële naam niet nodig is, doe mij dan maar mensen als een John Digweed of Steve Lawler (en die namen die Jasper noemde daar kan ik me ook wel in vinden.) |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Devilex
Eens je begint met namen zoals Bob Sinclar op de lineup te plaatsen trek je terug Sensation-volk aan dat zich op de andere minder bekende namen niet gaat amuseren, wat dan weer slecht is voor de sfeer natuurlijk.
|
My point exactly :) |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Hydra
Ik zat meer te denken dat ID&T er zowiezo wel zo'n commerciële naam bij wil hebben. En dan zou ik 100 keer liever een Bob Sinclar hebben dan een David Guetta. |
Zoals ik al zei heeft AIB volgens mij geen puur commerciële namen nodig om rendabel te zijn. En Sinclar en Guetta zitten volgens mij toch in hetzelfde straatje als dj's?
| quote: | Originally posted by Hydra
Maar als een commerciële naam niet nodig is, doe mij dan maar mensen als een John Digweed of Steve Lawler (en die namen die Jasper noemde daar kan ik me ook wel in vinden.) |
Beiden zijn toevallig in Mei al te gast in de Noxx ;) |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Stephan Bodzin live
|
Die zie ik met zijn gestoorde baslijnen wel een Sportpaleis op gang trekken. |
|
|
| Devilex |
| En moest het Sportpaleis te groot zijn om rendabel te zijn met minder commercieele namen, dan kunnen ze nog steeds naar de Lotto arena uitwijken. (er van uitgaande dat het een indoor is natuurlijk). |
|
|
| Hydra |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
En Sinclar en Guetta zitten volgens mij toch in hetzelfde straatje als dj's? |
Enorm verschil tussen die hun live sets vond ik.
| quote: | | Beiden zijn toevallig in Mei al te gast in de Noxx ;) |
Goe da'k die reply geplaatst heb. Ik wist van niks... :)
Oh en ik denk inderdaad ook dat AIB geen commerciële namen nodig heeft. om rendabel te zijn. Als de organisatie er ook zo over denkt, dat zou fantastisch zijn :) |
|
|
| MikeVee |
| quote: | Originally posted by TOR
Die zie ik met zijn gestoorde baslijnen wel een Sportpaleis op gang trekken. |
Ik niet, daar het die avond al milk inc in het sportpaleis is. En het dus parktsich niet haalbaar is om daar AIB te laten doorgaan. |
|
|
| MikeVee |
| quote: | Originally posted by MikeVee
parktsich |
het is weer te laat op de avond voor een deftig bericht te typen zie ik. waar us die drunk thread alweer ... :o |
|
|
|
|