|
Wat voor geluidsinstallatie(s) hebben de TA'ers?
|
View this Thread in Original format
| Cosmic Guy |
Ik zal het spits afbijten:
Ik heb een Sony MDS-JE 520, zilverkleurige, stereo set met:
MD-speler
CD-speler
Tuner
Twin Drive Versterker 2x100 Watt (duhh)
Verder heb ik een subwoofertje (150 Watt) en 6 van elk ongveer 100 Watt boxen, om echt een surround sound te krijgen.
Nu ik dit zo lees begin ik medelijden te krijgen met mn buurmeisje... Of toch niet, nu kan ze ook es van goede muziek meegenieten:haha: :eyes: |
|
|
| dj_highforce |
- Oude JVC versterker met 2 casettes (woei :))
- Apparte JVC cd speler
- 2x200 Watt Speakers
Nouja da was het wel..
- Discman (Audiosonic)
- MD Speler (Sharp) |
|
|
| franzelare |
Ik heb een technics 4*100W versterker met visaton speakers.
een sony md speler
een inkel tuner
een sony cd-speler
en een p233 MMX
in de pc heb ik nog een sony mds-pc2 voor het sleuren en pleuren van mp3 -> MD met een terratec gluidskaart :D
portable heb ik een technics discman, een sharp MD sperler en een sony walkman. |
|
|
| raoel |
Ik heb een JVC stereo toren. Type weet ik zo even niet.
Specs:
-versterker van 2x 50 watt
-tuner
-dubbel cassete deck :eyes:
-en een 9 bands equelizer
Als los component heb ik een CD speler die bij de rest past.
Dan heb ik nog een portable minidisc die ik erop kan aansluiten.
Ik heb de wharfedale valdus 400 speakers.
Deze speaker heeft een continu vermogen van 150 watt en een piek van 250 watt.
Eigenlijk is mijn versterker niet zwaar genoeg, maar voor op mijn kamertje volstaat ie wel. Het gaat iig gruwelijk hard !!!!!

Eerst had ik nog een subwoofer (12") met een apparte versterker, maar die zit nu in de kofferbak :crazy: ---> my own boomcar !!!
(al valt dat best mee :() |
|
|
| TranceFool |
Ik ben niet zo'n bikkel met van die gigantische versterkers....:D
Ik heb gewoon een Sony geluidsinstallatie met 2 grote en 2 kleine boxen. 2x 120 watt en 2x 40 :). Verder heb ik 2 Stanton STR8-60 draaitafels en een Numark DM 3001X mengpaneel waar ik regelmatig mee loop te kutten. Ga binnenkort eens een minidisc aanschaffen om fatsoenlijk op te kunnen nemen want mn pc staat beneden..... |
|
|
| Kamaya |
Ik heb nu een paar maanden een nieuwe set,
Yamaha stereo versterker AX-496 met 2 x 120 watt versterking.
Yamaha cd-speler CDX-396.
Deze zijn beiden in titanium uitgevoerd (dwz grijs/metallic kleur)
En 2 x Infinity luidsprekers, Reference 61, max. vermogen 200 watt (p/stuk dus)
Ref 61 MK II
150/200 Watt Nenn-/Musikbelastbarkeit
30 Hz - 22 kHz Frequenzumfang
92 dB Schalldruck (1Watt/1m)
8 Ohm Nennimpedanz
600 Hz/3,9 kHz Übergangsfrequenz
2 x 210 mm Tieftonlautsprecher
100 mm Mitteltonlautsprecher
10 mm Hochtonlautsprecher
1070 x 254 x 307 mm (H x B x T)
20,5 kg
Schwarz/Eiche
Unverbindliche Preisempfehlung pro Stück inkl. MwSt.: € 357,39 (DM 699,-)
Aiwa radio ertussen (losse deck van de oude stereo van m'n pa) want m'n geld was op.
Dat was het wel. |
|
|
| moogwai |
Ik heb gewoon zo'n goedkoop flut stereosetje van Aiwa die wel erg hard kan.... Maar de 3 cd wisselaar is al een jaar kapot, ik kan geen fatsoenlijk signaal krijgen van de kabel.. etc. Eigenlijk kan 'm beter weggegooien, want het laten repareren is veel te duur... maar :D:D:D
Het is altijd beter dat die boxen die je bij een PC krijgt.. dus mijn stereo staat mooi op m'n PC aangesloten.. perfect geluidje en ik heb toch alles als MP3 :)
En ik heb altijd nog een Philips Discman achter de hand :) |
|
|
| magrec |
| euh ja ik heb ook een simpele stereo van aiwa 3 cd wisselaar en 2 kleine boxen :) maar ik koop aan het eind van de zomer een nieuwe denk ik...(dan is ie alweer 5 jaar oud) |
|
|
| New Wave |
Bij aanschaffing van mijn DJ set heb ik linearect mijn stereo-installatie uit het raam gedeponeerd.....
ik luistol nu alleen nog maar naar het fijne van La vinyl...enja, dat zijn 2 dood simpele Omnitronic BD2250 en een ETP 40 digiMIX mengpaneeltje
Daarbij 2 Philips boxjes die knoeihard naar de tyfus zijn, ik dacht ik koop effe nieuwe naalden maar het zijn me boxen die van dat krakerig geluid produceren :D
_________________
Edit.
Naast mijn dj-gear heb ik laatst een dure uitbreiding ondergaan, ik heb een SUPERTECH wekkerradio aangeschaft met een nauwkeurige weergave van de belangrijkste frequenties die er maar in de lucht te vinden zijn....naast dit zeer belangrijke onderdeeel is de geluidskwaliteit een onderdeel waar veel mensen van zullen dromen
Deze haarscherpe en heldere mega woofer van 2 Watt (MONO natuurlijk) zal gegarandeerd tot succes lijden.
Een aanschaf waar menig mens jaloers op kan zijn. |
|
|
| DJ Bazz |
| ik heb een surround versterker van Kenwood (5 * 80 watt), ik heb er nog wel maar 2 boxen opzitten, maar daar komt later wel verbetering in. het gaat bovendien nu ook al veelste hard naar de zin van mijn ouders. hier heb ik mijn DJ set op aan gesloten, verder heb ik er nog een cdspelertje op aangesloten |
|
|
| DJ_Siesta |
tja, dit moment
1 behringer DX 1000
2 Technics 1210
2CDJ 100s
+
2 jbl eon monitor boxen.
+ QSC versterker
ik ben er happy mee, alleen kut dat me apollo eem weg is
mzzl |
|
|
| ChooChoo |
Mijn tt setup:
-een ouwe technics 200W versterker, die nog zeer goed werkt
-reloop tt's + mengpaneeltje(<--die aardig af beginnen te takelen:))
-paar ouwe (zeer goede) Bose boxen, Watt=?? (K heb ze nog niet opgeblazen dus dat zal wel ok zijn)
En verder een stereotorentje van philips, zo'n standaard ding van een jaar of 8 geleden :), cd, cassetedecks, radio.....
Alleen draai ik nu meer vinyl, dan dat ik cd's draai op dat ouwe torentje.
greetz |
|
|
|
|