|
Helemaal uit mijn dak op ........ (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| tijs08 |
| quote: | Originally posted by ScuL
Progressive trekt me absoluut niet.. is me te langdradig en het kan zijn dat ik me er gewoon niet in kan leven maar ik vind het saai. En absoluut niet melodieus |
Kijk ik ben het hier dus gedeeltelijk wel mee eens!!
ALS je het vergelijkt met TRANCE <--- onthoud deze zin!!
dan is het idd veel minder melodieus en absoluut langdradiger.. en dat valt niet te ontkennen.
Ok ff voorbeeld.. wavy gravy heeft absoluut melodie inzich.. maar mist toch net die touch die trance wel heeft. Vind het afgezien van dit nog steeds een heel vet nummer. Ik ken zat prog. nummers die ik heel vet vind.. maar dus niet om helemaal op los te gan. Laatst Lucien Foort gezien en die heeft me toch een beetje in beweging kunnen krijgen.... maar zal er nooit helemaal op los kunnen gaan.
Een ding wat ik vooral vind van prog. is dat het meestal 5 minuten duurt voordat je door hebt dat dat het hele nummer is... ik denk altijd dat er nog meer komt.. maar dat is het dan gewoon al. Dat staat voor mij dus gelijk aan eentonig en saai.
En als je iemand door 1 zoon uitspraak gelijk een hokjes denker vind.... pfff... ja laat ook maar:( |
|
|
| ScuL |
Mensen wat een oproer allemaal.. en d'r loopt hier net een draadje over hoe gezellig het allemaal wel niet is hier :toothless
Het topic ging over je bevindingen betreffende progressive en ik geef mijn mening, dat je het daar niet mee eens bent dat kan prima, maakt mij niet uit, ieder z'n ding toch? :)
Het valt me gewoon op dat als je tegen een fan van progressive trance of techno zegt dat je zijn/haar muziek compleet niets vindt je vaak een grote mond terug krijgt. Dat bewijst deze thread ook maar weer 's. Het was helemaal m'n bedoeling niet om het aan te vallen, zo werd het klaarblijkelijk wel opgevat. Ik schreef alleen op dat ik er nix aan vind; klaar.
Het is al helemaal ridicuul als je me voor zo'n nonsens reden zou bannen. Een forum is bedoeld om te discussiėren en om elkaars meningen te uiten en dat respecteer ik. Bannen is een vorm van censuur en vind ik persoonlijk bijzonder laag.
Gelukkig ziet tijs08 een beetje mijn punt, bedankt voor je begrip.
Ik heb overigens maat 42.5 is dat groot? :D |
|
|
| tijs08 |
| quote: | Originally posted by ScuL
Het is al helemaal ridicuul als je me voor zo'n nonsens reden zou bannen. Een forum is bedoeld om te discussiėren en om elkaars meningen te uiten en dat respecteer ik. Bannen is een vorm van censuur en vind ik persoonlijk bijzonder laag.
Gelukkig ziet tijs08 een beetje mijn punt, bedankt voor je begrip.
Ik heb overigens maat 42.5 is dat groot? :D |
Geen dank :p
En vind het ook, ondanks dat ik ook gezien heb dat Miss P achter die BAN zin een :p had gezet.. het een beetje erg flauw om zoiets te zeggen.
Ik ga toch ook niet op een manier zoals Hans Teeuwen doet in zijn nieuwste show.. alle vrouwen maar ja... uhh..ja ....... NOEMEN!
Maar laten we het dus vooral gezellig houden.
Heb net trouwens ff nummertje gedownd..
04_cass_and_slide_-_havoc_(voodoo_jedi_lounge_collective_remix)
en moet zeggen.. daar zou ik best wel op los kunnen gaan.. met de gedachte een hoop :cool: :cool: mensen om me heen te hebben:D |
|
|
| magrec |
Hmm ja kijk ik reageer alleen maar een beetje lollig op die opmerking van scul want het is de grootste onzin maar dat terzijde ik geef zelfs toe dat ik aan het happen ben dus ik neem het ook al niet te serieus en wat doet scul huppa die hapt er nog ff extra op :crazy:
staat erin de tekst : niet sersieus te nemen dus
ok doei doei
blijkbaar is een track als die uplifting is melodieuzer...verrek :crazy: :stongue: |
|
|
| Biohazard |
Zij hebben bij de FRS toch korting op dance albums? Dan ga ik van de week ISOS3, SK Essentail mix en een GU CDtje halen
Wavy Gravey en dat album van sasha roeleert de pan uit! |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by magrec
Hmm ja kijk ik reageer alleen maar een beetje lollig op die opmerking van scul want het is de grootste onzin maar dat terzijde ik geef zelfs toe dat ik aan het happen ben dus ik neem het ook al niet te serieus en wat doet scul huppa die hapt er nog ff extra op :crazy:
staat erin de tekst : niet sersieus te nemen dus
ok doei doei
blijkbaar is een track als die uplifting is melodieuzer...verrek :crazy: :stongue: |
Ik dacht dat dat sloeg op mijn quote.. :crazy:
Let wel melodieuzer is niet noodzakelijkerwijs inhoudsloos... Ik ga niet zeggen dat progressive en ook techno geen inhoud hebben want dat is er wel degelijk het is alleen niet eenvoudig om erin te komen (de muzieksoort is wat geslotener). En dat ligt me dus niet (nou heb je ook gelijk een verklaring). |
|
|
| Biohazard |
| Ben jij scul van FOK? |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by ScuL
(de muzieksoort is wat geslotener) |
Kaartje Awakenings is zo gekocht...der is geen moeilijkere keuring voor hoor........je moet alleen we 18 zijn :p
Het lijkt maar zo...en dat komt omdat het niet zo mega neukend mainstream is als die troep op kinderfeestjes like sensation |
|
|
| TimeportE |
| quote: | Originally posted by New Wave
Het lijkt maar zo...en dat komt omdat het niet zo mega neukend mainstream is als die troep op kinderfeestjes like sensation |
hier heb je idd wel gelijk in MAAR, toch snap ik hoe Scul denkt.. als ik achter mijn comp. luister naar een techno nummer dat ik net heb gedownload (ja dat doe ik wel eens! :p).. dan vin ik het meestal wel lekker maar het is zo anders! ik bedoel bij trance heb je een opbouw en dan meestal een break en dan de melody.. bij techno is dat nie zo (correct me if i'm wrong :))!
Daarom is techno/prog. in mijn ogen moeilijker in te komen als trance!
ik ging trouwens tijdens innercity helemaal los op Picotto die in mijn ogen heerlijk draaide (ook al heb jij een hekel aan die gast, toch?).. |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by TimeportE
bij techno is dat nie zo (correct me if i'm wrong :))!
|
WRONG :)
Bij techno heb je ook zeker een opbouw.....en bij techno zijn er echt hele rustige fette stukken waarbij je helemaal geen 'beuk' hoort.
Maar tis het gevoel wat je hebt bij een bepaalde style.......
Scul bij trance, en ik bij techno.
Maar over mentaliteit van de technogangers....heeft hij heel erg ongelijk in........
[/QUOTE]
| quote: | Originally posted by TimeportE
hier heb je idd wel gelijk in MAAR, toch snap ik hoe Scul denkt.. als ik achter mijn comp. luister naar een techno nummer dat ik net heb gedownload (ja dat doe ik wel eens! :p).. dan vin ik het meestal wel lekker maar het is zo anders! ik bedoel bij trance heb je een opbouw en dan meestal een break en dan de melody.. bij techno is dat nie zo (correct me if i'm wrong :))!
Daarom is techno/prog. in mijn ogen moeilijker in te komen als trance!
ik ging trouwens tijdens innercity helemaal los op Picotto die in mijn ogen heerlijk draaide (ook al heb jij een hekel aan die gast, toch?).. |
Mwjha, weet je, m.b.t. Picotto, :) , ik zeg niet dat hij slecht is ofzo..maargoed, der zijn mensen, ik zal geen namen noemen (M5, BELLIE EN MISS PROXIMUS:D ) die hem heilig verklaard hebben....like bij Take That...die figuren....heb je ze nooit zien staan aan de voorkant? ik wel.....maaruh die happen dan zo leuk :D
Maargoed, ik vind hem niet speciaal, hij draaid wel hard...maarja.....gefe mij maar een ander....
*
OKee, |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Biohazard
Ben jij scul van FOK? |
Mja ik gebruik m'n nick op wel meerdere fora.. Zowel TA als Fok! als GoT als PartyFlock als blaat blaat.. een heleboel.. :D
Ik heb op Fok! indertijd ook een discussie gehad over wat ik van techno vond; de reacties daar waren nog 3x erger dan hier :eek:
(was wel te verwachten de mensen hier zijn wat intelligenter gelukkig :p)
| quote: | Originally posted by New Wave
Kaartje Awakenings is zo gekocht...der is geen moeilijkere keuring voor hoor........je moet alleen we 18 zijn :p
Het lijkt maar zo...en dat komt omdat het niet zo mega neukend mainstream is als die troep op kinderfeestjes like sensation |
Ja.. dat is dus niet wat ik bedoelde maar dat begreep je wel :)
De stroming is niet fysiek moeilijker toegankelijk maar de muziek raakt je niet zo direct als dat mainstream gebeuren, vandaar dat de TMF-kiddo's inderdaad weg blijven op feesten als Awakenings (thank god)..
| quote: | Originally posted by TimeportE
hier heb je idd wel gelijk in MAAR, toch snap ik hoe Scul denkt.. als ik achter mijn comp. luister naar een techno nummer dat ik net heb gedownload (ja dat doe ik wel eens! :p).. dan vin ik het meestal wel lekker maar het is zo anders! ik bedoel bij trance heb je een opbouw en dan meestal een break en dan de melody.. bij techno is dat nie zo (correct me if i'm wrong :))!
Daarom is techno/prog. in mijn ogen moeilijker in te komen als trance!
ik ging trouwens tijdens innercity helemaal los op Picotto die in mijn ogen heerlijk draaide (ook al heb jij een hekel aan die gast, toch?).. |
In techno/prog. zit meer in een langere draad in, die je niet in eerste instantie ziet. Soms moet je platen meerdere keren draaien voordat je ze snapt. Vandaar dat een liveset bij die stijlen ook veel intensiever is dan bij plain trance.. En ik begrijp wel dat er mensen zijn die daar helemaal in op kunnen gaan, maar mij doet het dus niets.. Tsja tenzij die set van Picotto @ Innercity '01, daar was ik ook live bij en die is gewoon geweldig. Maar de echte techno-liefhebber zal vervolgens zeggen 'mja maar wat Mauro doet is geen techno'.. en daar kunnen ze best eens gelijk in hebben. Misschien dat ik het daarom leuk vind :p |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by New Wave
Maar over mentaliteit van de technogangers....heeft hij heel erg ongelijk in........
|
Misschien moet ik die mening een klein beetje bij stellen maar het is zo frapant dat: waar ik ook kom, of het nou op dit forum is of ergens anders, of zelfs IRL, en je zegt dat je dit en dat vind over techno je meestal de wreedste flames achter je aan krijgt geworpen, net alsof je tegen iets heiligs aanschopt. (Hier viel het nog mee als je vergelijkt wat ik op andere fora naar m'n hoofd geslingerd kreeg). Dat valt me gewoon op... |
|
|
|
|