|
Helemaal uit mijn dak op ........ (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Optimus |
| quote: | Originally posted by ScuL
Misschien moet ik die mening een klein beetje bij stellen maar het is zo frapant dat: waar ik ook kom, of het nou op dit forum is of ergens anders, of zelfs IRL, en je zegt dat je dit en dat vind over techno je meestal de wreedste flames achter je aan krijgt geworpen, net alsof je tegen iets heiligs aanschopt. (Hier viel het nog mee als je vergelijkt wat ik op andere fora naar m'n hoofd geslingerd kreeg). Dat valt me gewoon op... |
laat die threads es ff zien dan:D:D:D |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Optimus
laat die threads es ff zien dan:D:D:D |
Omdat je het zo lief vraagt ;)
Deze: http://forum.fok.nl/showtopic.php/90382/1/50
Er word naar me geflamed alsof ik een Jean-geilende TMF-n00b ben..
Nou zal ik zeggen dat mijn post ook niet echt mild was maargoed, die lui zijn flink op hun p*k getrapt. |
|
|
| AlFerox |
Ja.. dat is dus niet wat ik bedoelde maar dat begreep je wel :)
De stroming is niet fysiek moeilijker toegankelijk maar de muziek raakt je niet zo direct als dat mainstream gebeuren, vandaar dat de TMF-kiddo's inderdaad weg blijven op feesten als Awakenings (thank god)..
|
huh?? speak for yourself man!
als ik jou zo hoor praten zul jij er ook niet zo snel rondlopen.. hoe kan je dan zeggen dat de 'TMF-kiddos' er godzijdank weg zullen blijven?? |
|
|
| AlFerox |
één groot verschil tussen techno en trance of pop of hardhouse of hardstyle of wat voor muziek dan ook is dat de nummers niet bedoeld zijn om gewoon los naar te luisteren. er zit wel een opbouw in maar die is veel minder obvious dan bij andere muziek. de muziek is vrij abstract en het is aan de djs om dmv van zijn platen, effecten, skills en andere hulpmiddelen zelf climaxen, breaks etc te creëeren.
zoals Speedy J het laatst heel doeltreffend in een interview (BG) verwoordde:
"Techno is in mijn ogen géén muzieksoort die je moet beoordelen als een song of muziekstuk. Een technoplaat heeft een begin en een einde. Als je zo een plaat ergens in het midden opzet, weet je ook nog waar het over gaat. In platenzaken zie je dat mensen vinyl altijd doortikken. Bij een muziekstuk heb je dat natuurlijk niet. Techno is bij uitstek een op loops gebasseerd stuk gereedschap. Ik vind dat technotracks geen kop en geen staart hebben. Ze zijn onderdeel van een groter geheel."
dat is één van de dingen die het moeilijker maakt om techno te kunnen waarderen dan bv. trance. het zijn gewoon geen hapklare brokken.
voor de rest is techno voornamelijk dansvloergericht. dwz dat het niet echt geschikt is, in tegenstelling tot trance, om thuis achter je computertje naar te luisteren. op de dansvloer komt het pas echt tot zijn recht.
dit verklaart misschien een beetje waarom het makkelijker is om van trance te houden dan van techno. |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by AlFerox
huh?? speak for yourself man!
als ik jou zo hoor praten zul jij er ook niet zo snel rondlopen.. hoe kan je dan zeggen dat de 'TMF-kiddos' er godzijdank weg zullen blijven?? |
Wederom word ik verkeerd begrepen.
Niet van techno houden betekent niet dat je meteen TMF-kiddo bent. d0h :( (da's nou kortzichtig)
Verder heb je in je 2e post compleet gelijk. Da's dus ook het punt.. |
|
|
| Miss Proximus |
ik val helemaal niet over het feit dat mensen prog/techno niets aan vinden...ik val meer over het feit dat als daar normaal op tegen-beargumenteerd wordt, dat dan gelijk de zin komt van "mensen die van prog/techno houden kunnen er niet tegen als jij zegt dat je er niet van houdt"
sorry scul, maar dat ik vind ik echt de grootste onzin die je maar kunt verkondigen!
iedereen zou met tegenargumenten komen als je zijn haar favo muziekstijl (WELKE dan ook :)) geen kans geeft!
misschien vind jij de mensen die het snelst/meest flamen op dit forum ook de mensen die van prog/techno houden...maar daar kunnen talloze andere redenen achter zitten (dat geflame e.d.)..
ik zou hete rg aardig van je vinden als je je statement terugneemt! generaliseren laten we aan de neo-nazis over toch? ;)
en trance-kutjes (om maar met (dj) Akira mee te lullen haha)...jullie weten toch wat jullie god Tiesto zei?
| quote: | Originally said by Tiesto
"Progressive is Trance voor gevorderden" |
En dat ben ik compleet met hem eens! Het gaat gewoon nét een stapje verder en daar moet je tegen kunnen :)
Nat Monday - Waiting
Slacker - Looky Thing
Oliver Moldan - Cowboy Song
Satoshi Tomiie
John Creamer & Prince Quick - Sonnet
Milo - The Jungle ep
meer weet ik ff niet :D
ik zal zorgen dat er een setje van Antiphus (BF) op imesh komt....hij draait de lekkerste prog die er is...samen met Nick Warren :) Die roelt :) |
|
|
| AlFerox |
Wederom word ik verkeerd begrepen.
Niet van techno houden betekent niet dat je meteen TMF-kiddo bent. d0h :( (da's nou kortzichtig)
Verder heb je in je 2e post compleet gelijk. Da's dus ook het punt.. |
dat wilde ik er ook niet mee zeggen, ik vond het alleen een erg rare uitspraak:
je bent er nog nooit geweest, houdt absoluut niet van techno (of progressive); dus hoe kan JIJ dan beoordelen of die zogenaamde 'TMF-kiddos' er dan godzijdank wel of niet zullen komen!?!?!?!
wie weet ben je in de ogen van de mensen op die feesten zelf wel een 'TMF-kiddo'! :clown: |
|
|
| New Wave |
mwhaha, die forum roelt echt :)
Mwjha, kijk, het gaat er ook een beetje hoe het over komt.....als ik in mijn woorden een style (als club) wil afkraken doe ik dat heel soepel.....tis te zacht....geen snelheid....geen beukgehalte....ik zal geen bagger/zooi of troep gebruiken. ...(vuile faggy muziek..latex nerds en "neem-me-anaal-met-je-breekstaaf-springnicht") Ik weet dat mensen dan via Inet al snel gaan lopen happen.
En die gasten zullen wel allemaal betweters zijn....ze gaan er bij die thread al helemaal van uit dat Innercity een Techno feest is.......very wrong....dat zijn nou mensen in hokjes.....en ik heb daar nog geen woord gelezen over "Awakenings" of "Teqnology" of ander echt techno feest......het zijn de mensen die de ID$T feesten afbaggeren en denken meteen de scene uit hun hooft te weten.....Ik heb namelijk al even gekeken naar de profielen....deze mensen mochten toen pas net naar binnen op Innercity.......maarja, ik ken ze niet...dus ik zeg der niets meer over :p |
|
|
| TimeportE |
| maar New Wave jij bent echt een techno liefhebber (mag ik aannemen :p).. jij gaat toch op feessies zoals NEXUS toch ook helemaal los! ik denk dat iedereen los kan gaan op andere stijlen dan hij zelf denkt op los te kunnen gaan! ik heb dat iig tot nu toe met prog. en techno! |
|
|
| magrec |
sorry lucas voor het uit de hand lopen van de topic was niet mijn bedoeling :(
Maarja het is natuurlijke dikke bull als je zegt dat alleen techno/prog liefhebbers snel op hun teentjes zijn getrapt,
ik zal ook ff in een thread over armin van buuren neerzetten dat het saai is en dat er helemaal geen melodie inzit blablabla
dan krijg ik ook de trance liefhebbers op mijn dak (zoals miss p ook al zei)
hey miss p hoe zit dat met die mix van antifuzzy moet ik wachten tot addiction of heb je nog ergens iets online???
Draait ie zoals nick warren? :) |
|
|
| TimeportE |
| quote: | Originally posted by magrec
Draait ie zoals nick warren? :) |
ik zag een deel van zijn tracklist in de TA hotmix.. en ik kende geen enkel nummer. ik zou wel eens een deep-progressive setje willen meemaken!! ik sta altijd open voor andere muziekstijlen :) |
|
|
| Miss Proximus |
| ik zal kijken of ik iets kan uploaden vandaag :) |
|
|
|
|