|
Hoeveel verdient een dj?
|
View this Thread in Original format
| Cosmic Guy |
En nou bedoel ik het zo:
enerzijds met de opbrengst van zn platenverkoop/airplay en anderzijds met het optreden. Volgens mij verdienen ze meer met optreden dan met de verkoop.
Kheb een beetje lopen zoeken hiernaar, o.a. op http://dj.pagina.nl/, maar hierover geen info kunnen vinden. Weet iemand wat meer? |
|
|
| magrec |
Dj's krijgen geen standaard bedrag voor optredens,
Tijd, locatie, aantal bezoekers etc bepalen de prijs (plus connecties :p) |
|
|
| Flippe |
Ligt er denk ik ook wel aan welke Dj het is :)
maar andere factoren zijn natuurlijk ook belangrijk ( lengte van de set, locatie ed..) |
|
|
| Cosmic Guy |
OKe, laat ik het wat concretiseren:
We nemen Marco V die anderhalf uur draait op Qontact. Hoeveel zal dat hem opleveren? |
|
|
| TimeportE |
| wat ik wel weet is dat carl cox een jaar geleden ofzo de duurste dj was die je kon booken! maar ik weet niet hoe dat nu zit! :) |
|
|
| MaGiK54 |
| Op TMF zeiden ze, tijdens de uitzending van Dance Valley verleden jaar dat Cox ƒ 200.000 / € 90.756,04 :eyespop: heeft gevangen voor twee uurtjes draaien daaro. Weet niet of dit waar is, maar reken er maar op dattie minimaal een bedrag met 5 cijfertjes heeft gevangen voor deze set. |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
Op TMF zeiden ze, tijdens de uitzending van Dance Valley verleden jaar dat Cox ƒ 200.000 / € 90.756,04 :eyespop: heeft gevangen voor twee uurtjes draaien daaro. Weet niet of dit waar is, maar reken er maar op dattie minimaal een bedrag met 5 cijfertjes heeft gevangen voor deze set. |
jah dat klopt volgens mij wel :)
Had ook een keer iets gehoord over Sasha anderhalf jaar geleden ofzo met de jaarwisseling, was volgens mij half miljoen gulden of dollar (klein verschil :p), maar iig ziekelijk veel :D |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by TranceFool
jah dat klopt volgens mij wel :)
Had ook een keer iets gehoord over Sasha anderhalf jaar geleden ofzo met de jaarwisseling, was volgens mij half miljoen gulden of dollar (klein verschil :p), maar iig ziekelijk veel :D |
met nieuwjaarsnacht met de millenniumwissel kreeg Sasha idd $ 500.000 :eyes: :eyes:
dat is echt absurd veel
volgens mij krijgen de dj's die op grote parties draaien zo'n f. 25.000, dat is zo'n € 12.000 |
|
|
| Cosmic Guy |
| Das een half jaarsalaris voor de gemiddelde nederlander..:crazy: |
|
|
| magrec |
| Sasha vroeg 50.000 piek toen ze hem in krem wilden laten draaien (daar hebben ze toen maar van afgezien) |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by magrec
Sasha vroeg 50.000 piek toen ze hem in krem wilden laten draaien (daar hebben ze toen maar van afgezien) |
toch vinnik dat als DJ zijnde een beetje patserig eerlijk gezged. Ik bedoel je hebt toch al zat geld en als je dan in een kwaliteitsclub kan draaien zou ik zelf voor minder geld wel willen draaien :). Maar das misschien een domme gedachte :p |
|
|
| DJ Bazz |
| ik weet er wel een paar, maar om dat nou op dit forum te plaatsen staat me eigenlijk een beetje tegen |
|
|
|
|