return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 
Hoeveel verdient een dj?
View this Thread in Original format
Cosmic Guy
En nou bedoel ik het zo:
enerzijds met de opbrengst van zn platenverkoop/airplay en anderzijds met het optreden. Volgens mij verdienen ze meer met optreden dan met de verkoop.

Kheb een beetje lopen zoeken hiernaar, o.a. op http://dj.pagina.nl/, maar hierover geen info kunnen vinden. Weet iemand wat meer?
magrec
Dj's krijgen geen standaard bedrag voor optredens,

Tijd, locatie, aantal bezoekers etc bepalen de prijs (plus connecties :p)
Flippe
Ligt er denk ik ook wel aan welke Dj het is :)

maar andere factoren zijn natuurlijk ook belangrijk ( lengte van de set, locatie ed..)
Cosmic Guy
OKe, laat ik het wat concretiseren:

We nemen Marco V die anderhalf uur draait op Qontact. Hoeveel zal dat hem opleveren?
TimeportE
wat ik wel weet is dat carl cox een jaar geleden ofzo de duurste dj was die je kon booken! maar ik weet niet hoe dat nu zit! :)
MaGiK54
Op TMF zeiden ze, tijdens de uitzending van Dance Valley verleden jaar dat Cox ƒ 200.000 / € 90.756,04 :eyespop: heeft gevangen voor twee uurtjes draaien daaro. Weet niet of dit waar is, maar reken er maar op dattie minimaal een bedrag met 5 cijfertjes heeft gevangen voor deze set.
TranceFool
quote:
Originally posted by MaGiK54
Op TMF zeiden ze, tijdens de uitzending van Dance Valley verleden jaar dat Cox ƒ 200.000 / € 90.756,04 :eyespop: heeft gevangen voor twee uurtjes draaien daaro. Weet niet of dit waar is, maar reken er maar op dattie minimaal een bedrag met 5 cijfertjes heeft gevangen voor deze set.

jah dat klopt volgens mij wel :)

Had ook een keer iets gehoord over Sasha anderhalf jaar geleden ofzo met de jaarwisseling, was volgens mij half miljoen gulden of dollar (klein verschil :p), maar iig ziekelijk veel :D
Blik
quote:
Originally posted by TranceFool

jah dat klopt volgens mij wel :)

Had ook een keer iets gehoord over Sasha anderhalf jaar geleden ofzo met de jaarwisseling, was volgens mij half miljoen gulden of dollar (klein verschil :p), maar iig ziekelijk veel :D


met nieuwjaarsnacht met de millenniumwissel kreeg Sasha idd $ 500.000 :eyes: :eyes:

dat is echt absurd veel

volgens mij krijgen de dj's die op grote parties draaien zo'n f. 25.000, dat is zo'n € 12.000
Cosmic Guy
Das een half jaarsalaris voor de gemiddelde nederlander..:crazy:
magrec
Sasha vroeg 50.000 piek toen ze hem in krem wilden laten draaien (daar hebben ze toen maar van afgezien)

TranceFool
quote:
Originally posted by magrec
Sasha vroeg 50.000 piek toen ze hem in krem wilden laten draaien (daar hebben ze toen maar van afgezien)

toch vinnik dat als DJ zijnde een beetje patserig eerlijk gezged. Ik bedoel je hebt toch al zat geld en als je dan in een kwaliteitsclub kan draaien zou ik zelf voor minder geld wel willen draaien :). Maar das misschien een domme gedachte :p
DJ Bazz
ik weet er wel een paar, maar om dat nou op dit forum te plaatsen staat me eigenlijk een beetje tegen
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement