|
Blokker (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| Jappio |
| Nou buiten dat.. Als ik in Spijkenisse ga stappen (niet een of ander boerendorpje dus) dan kan ik bij wijze van spreken 3 lantarenpalen omtrekken, zeven bushokjes ingooien en daarna nog een vogelhuisje in de fik steken zonder dat ik 1 jood zie.. Lijkt me dus dat het belangrijk is dat je dit eerst veranderd door meer blauw op straat te krijgen en dan bovendien daar gelijk zware straffen op te zetten.. Ik weet wel dat die maten van mij daarna netjes van alle vuilnisbakken af zijn gebleven. :rolleyes: |
|
|
| AlFerox |
iedereen zou ook eens bij zichzelf te rade kunnen gaan. als iedereen gewoon zn gezonde verstand zou gebruiken, elkaar in zijn/haar waarde zou laten en wat meer sociale controle zou uitoefenen, dan is dat meer blauw op straat niet eens nodig!!
een tekort aan blauw op straat mag je toch niet als excuus aanwenden om dan maar, bij wijze van spreken, lantarenpalen om te trekken en bushokjes in te gooien!? (zo komt het wel een beetje over)
de fout ligt dan nog altijd bij jou! |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by AlFerox
iedereen zou ook eens bij zichzelf te rade kunnen gaan. als iedereen gewoon zn gezonde verstand zou gebruiken, elkaar in zijn/haar waarde zou laten en wat meer sociale controle zou uitoefenen, dan is dat meer blauw op straat niet eens nodig!!
een tekort aan blauw op straat mag je toch niet als excuus aanwenden om dan maar, bij wijze van spreken, lantarenpalen om te trekken en bushokjes in te gooien!? (zo komt het wel een beetje over)
de fout ligt nog altijd bij jou! |
Ja tuurlijk.. Maar op dit moment is die sociale controle er niet, en tuurlijk ligt de fout bij mij dan, maar als iedereen zo blijft lullen wordt er nooit wat opgelost lijkt mij. Het gaat er toch om hoe je dat probleem kan oplossen. Dan lijkt mij de enige manier om mensen die zich met hun zatte kop niet in kunnen houden, meer blauw op straat zodat je de volgende x als jij weer is bezopen bent het niet in je hoofd haalt om wat te slopen.. Want als jij wordt opgepakt en een hoge boete krijgt, dan doe je dat echt niet meer hoor, hoe bezopen je ook bent.. |
|
|
| Miss Proximus |
| quote: | Originally posted by Jappio
Want als jij wordt opgepakt en een hoge boete krijgt, dan doe je dat echt niet meer hoor, hoe bezopen je ook bent.. |
LOL!! Weet je wel hoeveel mensen in NL drugs gebruiken? Als je daarmee gepakt wordt riskeer je gevangenisstraf....iemand die zich daar druk om maakt???
Ik vind dat je het allemaal wat te simpel bekijkt! Meer politie, en HOPPA! opeens is alles perfect geregeld in Nederland....ik geloof er niets van! |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by Miss Proximus
Als je daarmee gepakt wordt riskeer je gevangenisstraf....
Ik vind dat je het allemaal wat te simpel bekijkt! Meer politie, en HOPPA! opeens is alles perfect geregeld in Nederland....ik geloof er niets van! |
ehh volgens mij is het juist mijn punt dat je meer politie op straat zet om mensen op te pakken, en ze daarna te veroordelen. Dat betekent dus dat je dan WEL opgepakt wordt, en als jij 1 x opgepakt bent en een hoge boete krijgt, je dan de volgende x wel oppast. Dat is mijn punt. En als je niks aan het probleem doet dan zal het probleem zich nooit oplossen, en dan is alles dus verre van perfect geregeld... HOPPA! |
|
|
| Miss Proximus |
| quote: | Originally posted by Jappio
ehh volgens mij is het juist mijn punt dat je meer politie op straat zet om mensen op te pakken, en ze daarna te veroordelen. Dat betekent dus dat je dan WEL opgepakt wordt, en als jij 1 x opgepakt bent en een hoge boete krijgt, je dan de volgende x wel oppast. Dat is mijn punt. En als je niks aan het probleem doet dan zal het probleem zich nooit oplossen, en dan is alles dus verre van perfect geregeld... HOPPA! |
tjong :D Jij woont zeker in een villa of niet :D
1 x opgepakt en dan doe je verder braaf?? LoL! Dream on baby :) |
|
|
| mr.marcello |
| quote: | Originally posted by Jappio
ehh volgens mij is het juist mijn punt dat je meer politie op straat zet om mensen op te pakken, en ze daarna te veroordelen. Dat betekent dus dat je dan WEL opgepakt wordt, en als jij 1 x opgepakt bent en een hoge boete krijgt, je dan de volgende x wel oppast. Dat is mijn punt. En als je niks aan het probleem doet dan zal het probleem zich nooit oplossen, en dan is alles dus verre van perfect geregeld... HOPPA! |
En draaideurcriminelen dan?
Met vriendelijke groet. |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by Miss Proximus
tjong :D Jij woont zeker in een villa of niet :D
|
Nope
| quote: | Originally posted by Miss Proximus
1 x opgepakt en dan doe je verder braaf?? LoL! Dream on baby
|
Als jij daar zo'n sanctie opzet dan weet ik zeker dat de drempel om het nog een x te doen een stuk hoger ligt.
Klein voorbeeldje:
Tijdje geleden werd er nooit gecontroleerd in de metro hier in Rotterdam. Sinds 2 maanden doen ze het wel regelmatig. Ik zie nu vrienden van me die voor die 2 maanden niet stempelden, nu wel stempelen. Als je buiten dit de boete die je krijgt verhoogd van 60 piek naar 500 piek dan weet ik zeker dan 99 % gaat stempelen.
En bovendien als jij denkt dat dit niet werkt, wat wil jij dan aandragen om het probleem op te lossen? Want het is natuurlijk wel heel makkelijk om te zeggen dat het niet werkt, zonder enige argumentatie.. |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by Jappio
En bovendien als jij denkt dat dit niet werkt, wat wil jij dan aandragen om het probleem op te lossen? Want het is natuurlijk wel heel makkelijk om te zeggen dat het niet werkt, zonder enige argumentatie.. |
[moraalridder]
| quote: | iedereen zou ook eens bij zichzelf te rade kunnen gaan. als iedereen gewoon zn gezonde verstand zou gebruiken, elkaar in zijn/haar waarde zou laten en wat meer sociale controle zou uitoefenen, dan is dat meer blauw op straat niet eens nodig!!
|
het is toch raar dat mensen zich alleen maar normaal zouden gedragen omdat ze anders op de vingers getikt zouden worden door de politie?
natuurlijk is het noodzakelijk dat er voldoende politie aanwezig is om het gezag uit te oefenen en ervoor te zorgen dat de wet niet overtreden wordt..
MAAR iedereen zou toch eerst wel eens bij zichzelf kunnen kijken wat er in zijn/haar mogelijkheid ligt om bij te dragen aan een betere maatschappij alvorens maar te lopen blèren om 'meer blauw op straat'. net alsof je daar alles mee oplost. je pakt het probleem ermee aan, je lost het er echter niet mee op.
want.. de maatschappij, dat ben jij! ;)
[/moraalridder] |
|
|
| Miss Proximus |
| quote: | Originally posted by AlFerox
[moraalridder]
het is toch raar dat mensen zich alleen maar normaal zouden gedragen omdat ze anders op de vingers getikt zouden worden door de politie?
natuurlijk is het noodzakelijk dat er voldoende politie aanwezig is om het gezag uit te oefenen en ervoor te zorgen dat de wet niet overtreden wordt..
MAAR iedereen zou toch eerst wel eens bij zichzelf kunnen kijken wat er in zijn/haar mogelijkheid ligt om bij te dragen aan een betere maatschappij alvorens maar te lopen blèren om 'meer blauw op straat'. net alsof je daar alles mee oplost. je pakt het probleem ermee aan, je lost het er echter niet mee op.
want.. de maatschappij, dat ben jij! ;)
[/moraalridder] |
Inderdaad :)
En waarom zou ik argumenten aan gaan dragen als ik Alferox heb :p |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by AlFerox
[moraalridder]
het is toch raar dat mensen zich alleen maar normaal zouden gedragen omdat ze anders op de vingers getikt zouden worden door de politie?
natuurlijk is het noodzakelijk dat er voldoende politie aanwezig is om het gezag uit te oefenen en ervoor te zorgen dat de wet niet overtreden wordt..
MAAR iedereen zou toch eerst wel eens bij zichzelf kunnen kijken wat er in zijn/haar mogelijkheid ligt om bij te dragen aan een betere maatschappij alvorens maar te lopen blèren om 'meer blauw op straat'. net alsof je daar alles mee oplost. je pakt het probleem ermee aan, je lost het er echter niet mee op.
want.. de maatschappij, dat ben jij! ;)
[/moraalridder] |
Hmm makkelijk gedacht zo..
En wat dacht je dan van al die mensen die niet het gezonde verstand hebben om zo te redeneren? Moet je die maar hun gang laten gaan en het ene criminele delict na de andere laten plegen? Aan voetbalhooligans die zo onder de drugs staan dat ze niet meer voor rede vatbaar zijn, moet je hun hun gang laten gaan omdat ze zelf wel kunnen inschatten of ze fout bezig zijn of niet? Moet je mensen die zich helemaal klemzuipen en daarna dingen slopen in de stad maar helemaal hun gang laten gaan omdat ze zelf wel inzien dat ze niet goed bezig zijn? Om nog maar niet te spreken over het aantal mensen dat wegens hun cultuur vindt dat andere bevolkingsgroepen vernietigd moeten worden.. Allemaal maar de gang laten gaan dan?
Vind het een beetje bekrompen hoe jullie hierover denken. Zo wordt er dus inderdaad helemaal niks opgelost. En omdat blijkt dat én de samenleving steeds harder wordt, én dat er feitelijk gezien steeds meer criminaliteit gepleegd wordt, moet er iets veranderen. En omdat dat absoluut niet gaat door mentaliteitsverandering (als ik in een villa woon, waar woon jij dan wel niet :rolleyes: ) zullen er zwaardere straffen, en bovendien veel meer blauw op straat moeten komen (en dat is geen blèren hoor). Anders gaat t van kwaad tot erger en zal over een paar jaar helemaal niemand zich meer veilig voelen op straat (een gevoel dat je nu al 's nachts hebt als je door de binnenstad van Rotterdam loopt..)
Je zal het probleem er wel mee oplossen dus, omdat dankzij deze politieovermacht er veel minder criminaliteit wordt gepleegd. Je krijgt dan tenminste nog een beetje het gevoel dat je veilig bent, dat er recht heerst in dit land. En dat is toch het uitgangspunt lijkt mij! |
|
|
| Miss Proximus |
de maatschappij, dat ben jij...dat betekent ook dat JIJ mensen ergens op aan kunt spreken.
zolang iedereen zich alleen met zichzelf bemoeit maakt het geen donder uit dat er meer politie komt.
bovendien is er allang meer blauw op straat.....je merkt er niks van hè? ;) |
|
|
|
|