return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 [2] 3 4 
Waar terecht voor "trance" ? (pg. 2)
View this Thread in Original format
Jakhira
Volgens mij is dat een misconceptie van Fred.

De meeste mensen die posten luister naar trance, maar de mensen die het meest posten niet :)
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by Jakhira
Volgens mij is dat een misconceptie van Fred.

De meeste mensen die posten luister naar trance, maar de mensen die het meest posten niet :)

ik luister nog altijd naar trance ... maar niet meer de trance waar ik 5 jaar geleden naar luisterde :p. de hedendaagse trance (genre Cosmic Gate, AvB, Markus Schulz, ...) kan mij veel minder boeien. Tegenwoordig luister ik meer naar psy trance, van progressive tot full-on.

op Tomorrowland heb ik bijvoorbeeld veel aan de B2B area gestaan, en hetgeen ik daar heb gehoord was voor mij meer trance dan hetgeen ik op de andere trance area's heb gehoord (TA, Group Therapy, PvD Evolution area)
Jakhira
Hedendaagse trance... gemaakt door mensen die minstens 10 jaar trance maken. Grappig :o
Geesteken
@ FredNova : ik vrees dat er geen prijs verbonden is aan DE vraag van één miljoen ;) Hoewel het antwoord "nergens" toch wel hunkert naar een eervolle vermelding in de categorie "straight to the point but hopefully not entirely true" (of zoiets) :D

Maar op de site 9lives krijg ik alleszins vooral antwoorden die me naar NL sturen, dus de scene in België is blijkbaar, zoals FredNova opperde, afgezien van enkele "festivals", klaarblijkelijk quasi verdwenen? (met uitzondering dan van de Progressive Trance parties, die vaker wel dan niet op geheime (lees illegale?) lokaties doorgaan... En hoewel ik sommige nummers bij momenten wel weet te appreciëren is deze stijl me dan weer net iets te "speedy" voor een ganse avond/nacht)

...Maar bon, daar kan ik dan toch echt niet aan uit, enkele 10000'en "fans" die op een festival urenlang uit de bol gaan kunnen de rest van het jaar dan enkel maar zelf plaatjes draaien of eindeloos YouTube afspeuren? OF ze moeten naar het buitenland trekken? :conf:

Dan zit er toch een serieus gat in de markt OF er moet ergens te lande toch nog iets bestaan dat al deze mensen op hun wenken bedient?
FenixStyle
quote:
Originally posted by Geesteken
...Maar bon, daar kan ik dan toch echt niet aan uit, enkele 10000'en "fans" die op een festival urenlang uit de bol gaan kunnen de rest van het jaar dan enkel maar zelf plaatjes draaien of eindeloos YouTube afspeuren? OF ze moeten naar het buitenland trekken? :conf:

Dan zit er toch een serieus gat in de markt OF er moet ergens te lande toch nog iets bestaan dat al deze mensen op hun wenken bedient?

Enkele "tienduizenden" fans is sowieso al overdreven hoor.

En onder die paar duizend man aan de trancestages op bv Tomorrowland, bevinden zich heel wat buitenlanders...
FredNova
denk paar honderd echte fans
in BE is de hype wel al effe voorbije
enkel nog wat die-hards :-)
MikeVee
Buitenland is toch niet zo ver?
Een wekelijkse tranceavond ga je zo goed als nergens meer vinden (zelfw wereldwijd gezien is dat zeer beperkt).
Jasperovitsj
Zelfs in de trance hoogdagen van 2003-2005 trok het forum hier en masse naar Nederland om echt goeie trancefeestjes te vinden. Ondanks dat hier de wieg van meerdere zwaargewichten - letterlijk en figuurlijk - in het genre ligt, viel hier toch bijster weinig te beleven qua tranceparties de naam waardig, op de occasionele Tiesto/Armin/Ferry in de grote keten na. En dan nog kwam de helft van het publiek inderdaad uit Nederland.
Illusion heeft nadien wel wat geprobeerd met wat pure tranceconcepten, maar die zijn allemaal een stille dood gestorven.

Zelf heb ik al in geen jaren meer naar recente trance geluisterd. Oude spullen ja, momenteel een hele hoop Oliver Lieb backcatalogue, en op zo'n momenten ga je toch echt geloven dat alles vroeger beter was - of toch tenminste de trance :p En in de prog/techno scene is er nog steeds veel spul te vinden dat mijn inziens meer naar de essentie van trance neigt dan 95% van wat er in ASOT verkocht werd.
christina
Volgende zondag is er een trance feestje in de Noxx:

https://www.facebook.com/#!/event.php?eid=206032552784033

geen grote namen, maar wel de hedendaagse trance.

Als je echt op de hoogte wil blijven, moet je eerder Trance Family Belgium (ik weet het, gay naam:D ) volgen. Als je de hedendaagse trance goed vindt, moet je vooral niet luisteren naar 90% van de posts hier, want dat zijn allemaal mensen die de recente trance afschrijven :)
Geesteken
Yeps, ik had het voor ik hier postte ook gemerkt dat er nogal wat gediscussieerd werd over de stijl van vroeger en nu. Zelfs als leek hoor ik uiteraard het verschil, maar ik hoor de hedendaagse stijl dan weer liever, het is te zeggen, ik houd wel van die vette bassen ertussen bij tijde... Maar mijn voorkeur lijkt me dan ook logisch, want anders had ik vroeger toch nooit vooral het alternatievere pad bewandeld I guess? :D

Alleszins bedankt voor de NOXX tip, dit weekend zal echter niet lukken, maar zoals ik zie lijken ze dat regelmatig wel eens te organiseren, ik houd de website in het oog! (lijkt me daar wel nogal een "chichi" bedoening, hopelijk is de sfeer gemoedelijker dan het lijkt?)

En de tweede tip die ik kreeg, op 9lives dan, is voor sommige feestjes in Nijmegen, MATRIXX. En feestjes in Zandvoort, http://www.quest4trance.nl/nl/events .
Misschien dat er hier toch ook nog iemand mee geholpen is he :thepirate

Ik denk dat het inderdaad in NL te zoeken zal zijn OF de Belgische "Goa-scene" wat in het oog houden...

Alleszins bedankt voor de reacties allemaal, ik denk dat de boodschap wel is aangekomen DOCH moest er toch nog iets uit de bus komen, keep me posted! :D

djcresto
In de jaren 90 en rond het millenium werd trance gewoon gedraaid in de clubs eigenlijk. Die tijd is echter al lang voorbij.
Config
Iedereen is de Beta-party van september al vergeten zeker? Daar zal je ook nog echt goeie trance horen. Binnenkort zal er wel meer info zijn.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement