Originally posted by Geesteken
Yeps, ik had het voor ik hier postte ook gemerkt dat er nogal wat gediscussieerd werd over de stijl van vroeger en nu. Zelfs als leek hoor ik uiteraard het verschil, maar ik hoor de hedendaagse stijl dan weer liever, het is te zeggen, ik houd wel van die vette bassen ertussen bij tijde... Maar mijn voorkeur lijkt me dan ook logisch, want anders had ik vroeger toch nooit vooral het alternatievere pad bewandeld I guess? :D
Alleszins bedankt voor de NOXX tip, dit weekend zal echter niet lukken, maar zoals ik zie lijken ze dat regelmatig wel eens te organiseren, ik houd de website in het oog! (lijkt me daar wel nogal een "chichi" bedoening, hopelijk is de sfeer gemoedelijker dan het lijkt?)
En de tweede tip die ik kreeg, op 9lives dan, is voor sommige feestjes in Nijmegen, MATRIXX. En feestjes in Zandvoort, http://www.quest4trance.nl/nl/events .
Misschien dat er hier toch ook nog iemand mee geholpen is he :thepirate
Ik denk dat het inderdaad in NL te zoeken zal zijn OF de Belgische "Goa-scene" wat in het oog houden...
Alleszins bedankt voor de reacties allemaal, ik denk dat de boodschap wel is aangekomen DOCH moest er toch nog iets uit de bus komen, keep me posted! :D
trouwens, van leuven of wa?:D
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by Geesteken
Ik denk dat het inderdaad in NL te zoeken zal zijn OF de Belgische "Goa-scene" wat in het oog houden...
als ik het dus goed begrijp kunt ge de hedendaagse trance wel appreciëren, ... maar ook goa? Die muziek is nochtans vrij verschillende van elkaar. Dat maakt mij benieuwd wat gij onder goa verstaat :p
djcresto
quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
als ik het dus goed begrijp kunt ge de hedendaagse trance wel appreciëren, ... maar ook goa? Die muziek is nochtans vrij verschillende van elkaar. Dat maakt mij benieuwd wat gij onder goa verstaat :p
Het kan toch perfect dat iemand meerdere genres muziek graag hoort?
Geesteken
Is inderdaad vrij verschillend, maar dat doet er weinig toe denk ik. Ik kan vb ook gerust genieten van folk en gothic of van een of ander Frans chanson... Primair is de sfeer die een nummer/stijl bij mij kan opwekken, en bij "hedendaagse trance" (zoals het hier werd benoemd) en GOA (lees psytrance?) kan ik mij blijkbaar in de muziek "verliezen", ik durf het een legal high ofte "trance" te noemen ;)
Voorbeelden (van Goa, psytrance of hoe de beestjes ook noemen) waar ik dan aan denk zijn oa:
Shpongle (oa devine moments of truth)
Astral Projection (oa another world)
Infected Mushroom (oa Arabian nights on mescaline)
Ovnimoon (oa Shamanic Dance On Ayahuaska)
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by djcresto
Het kan toch perfect dat iemand meerdere genres muziek graag hoort?
tuurlijk, maar dan vind ik het vreemd dat hij oudere trance niet goed vind aangezien dat veel meer aanleunt bij goa dan de hedendaagse trance
Geesteken
Vreemd, maar neen? Zoals je zelf zegt "leunt het nauw aan", wat toch wil zeggen dat het er (misschien) dan wel op lijkt maar er toch iets aan toegevoegd of van weggelaten is. En het is dan net dat stukje extra/minder wat iets maakt of kraakt.
En we babbelen waarschijnlijk ook wel wat naast elkaar, wat voor de ene goa is is niet wat het voor de ander is. Voor zover ik YouTube al doorsparteld heb wordt "goa" nl. ook weer in 1001 catgorieën verdeeld en zijn er ook die-hard fans van de oude, nieuwe (en-dan-nog-eens-alles-ertussenin) goa... What's in a name, de makkelijk te overschouwen doos muziekgenres van weleer zijn naar mijn bescheiden mening sinds enige tijd met klimopallures het doosje uitgeklauterd en al even klimopgewijs verspreid en vermenigvuldigd... (Of is het dan toch werkelijk zo dat je vanaf 30 oud bent en niet meer kan volgen? :toothless )
Het is wat het is, oa de hierboven aangehaalde voorbeelden, in welke muziekdoosje ze ook mogen steken, brengen alvast iets in mij naar boven wat ik best wel eens op regelmatige basis zou willen ervaren :D
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by Geesteken
Voorbeelden (van Goa, psytrance of hoe de beestjes ook noemen) waar ik dan aan denk zijn oa:
Shpongle (oa devine moments of truth)
Astral Projection (oa another world)
Infected Mushroom (oa Arabian nights on mescaline)
Ovnimoon (oa Shamanic Dance On Ayahuaska)
yup, allemaal voorbeelden van goa. psy-trance is hier toch nog verschillend van. een aantal voorbeelden:
Ovnimoon - Energy Of Life:
Ovnimoon is waarschijnlijk mn favoriets psy trance producer. De track die je hierboven hebt gepost (Shamanic Dance On Ayahuaska) is idd goa. Vooral vanaf zijn derde album (Family Of Light) is hij eerder psy gaan produceren. "Energy Of Life" is afkomstig van zijn vijfde album, een paar maanden terug gereleased. "Energy Of Life" is samen met "Love Is The Key" mn favoriete track van het album (maar het album is gewoon in zn geheel goed)
E-Clip - Holy Spirit
ook één van mn favoriete psy trance producers. Eén van zn beste nummers:
Ace Ventura - Dark Matter (Egorythmia Remix):
Human Blue - Terpsichore:
heel gevarieerde producer en moeilijk te plaatsen onder 1 genre. Het gaat van trance, tot progressive, psy ... en heeft zelfs een ambient album gemaakt
Xerox & Illumination - Ghost In The Machine:
Wizzy Noise remix heeft mijn voorkeur, maar die vond ik niet meer op Youtube
Andere artiesten die ik zeker kan aanraden zijn: Liquid Soul, Electric Universe, Mad Maxx, Whirloop, Mindwave, Magnus, The Digital Blonde, Man Machine, Timewave, Vibrasphere, Wizzy Noise ... Allemaal vrij recent en qua genre gaat dat van (progressive) trance tot progressive en full-on psy trance.
moest het bovenstaande toch niks voor u zijn heb ik in ieder geval nog een goeie tip wat betreft goa: het nieuwste album van Artifact303 "Back To Space" is zeker een aanrader!
Geesteken
Nu zitten we wel in een nieuw topic, maar bon, over de trance waren we denk ik wel uitgepraat :)
Inderdaad, dat is dus ook een genre waarop ik wel eens zou willen "uitgaan", maw niet enkel thuis plaatjes draaien. Artifact303 heb ik zonet opgezocht en het is idd precies een geweldige plaat, waarvoor dank!!!
Originally posted by Geesteken
Nu zitten we wel in een nieuw topic, maar bon, over de trance waren we denk ik wel uitgepraat :)
Inderdaad, dat is dus ook een genre waarop ik wel eens zou willen "uitgaan", maw niet enkel thuis plaatjes draaien. Artifact303 heb ik zonet opgezocht en het is idd precies een geweldige plaat, waarvoor dank!!!
even nog een ander vrij nieuw goa project aanraden: Eleusyn. Ze hebben recentelijk een release gehad op JOOF Recordings.
één van de leden heeft ook nog een ander goa project: E-Mantra. Dat zou bekender moeten zijn :)
Geesteken
Very nice indeed!!!
...nu nog de plaatsen vinden waar ze dit draaien... (Een hele tijd type E-mantra (versie 2011) op een feestje lijkt me wel iets te gezapig, maar lijkt me zeker ideaal als "healing break" tussen de andere "energetische powerklanken" waarover we het eerder hadden :D)
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by Geesteken
Very nice indeed!!!
...nu nog de plaatsen vinden waar ze dit draaien... (Een hele tijd type E-mantra (versie 2011) op een feestje lijkt me wel iets te gezapig, maar lijkt me zeker ideaal als "healing break" tussen de andere "energetische powerklanken" waarover we het eerder hadden :D)
t zal voornamelijk (progressive) psy trance zijn.
wou het gewoon even meegeven :p
Kaidreas
gij weet echt niet waar je aan begint!
verdiep u niet in trance, want ge gaat beginnen denken dat je eigenlijk zelf ook best zo goed kan draaien als armin of eender welke dj. Dus ga je naar de winkel waar je minstens 5000euro uitgeeft aan dj gear.
Na dit gekocht te hebben vraag je hier op het forum waar ze goede trance-platen verkopen, ws geven ze je wat locaties waar je nog eens 5000euro uitgeeft aan het kopen van platen, maar op den duur kom je te weten dat ze je op het forum eigenlijk uitlachen, omdat je nog platen koopt. Dus spendeer je nog eens 2000euro in nieuw gear. ook beslis je dat een dj ook moet kunnen producen en begin je iedereen lastig te vallen met vragen over het beste producing-gear. Again 5000euro weg.
Tegen deze tijd zijn we al 5 jaar verder, je relatie met je vriendin en je vrienden verwaterd want je bent "into trance" en hoeft die danscafe crap helemaal niet. Dus ga je ook op zoek naar nieuwe vrienden die trance luisteren, ondertussen ken je zoveel van trance dat het je niet meer kan boeien en zeg je: "pffff die platte trance, geef mij maar van die diepe/donkere stuiter progressive." 10jaar zijn ondertussen voorbij je vrienden herkennen je niet meer je hebt geen nagel om aan je gat te krabben, enkel je gear en pc met internet verbinding. Dan kom je ineens op een oud nummer terecht wat wel van toepassing is, er komt het volgende zinnetje in voor:"you just think what a bum rap for a nice sensitive guy like me..."
Aangezien je nog een pc met internetverbinding hebt kan ik je enkel doorverwijzen naar de volgende site: www.progarchives.com/forum