return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 4 
Welke muziekstroming gaat de "dance" vervangen in de muziek? (pg. 2)
View this Thread in Original format
eieregooie
quote:
Originally posted by AlFerox
ik denk trouwens dat er in de toekomst een muzieksoort ontwikkeld wordt die meerdere zintuigen prikkelt. dus niet alleen je gehoor. misschien is het wel mogelijk om mbv bepaalde toonhoogtes (ofzo) ook andere zintuigen te beïnvloeden.
hoe het gaat heten?
geen idee!

Zou me niks verbazen als dat mogelijk wordt... maar of het een belangrijke stroming wordt??? Dat durf ik niet te zeggen...
@ddicted
Ik geloof niet dat er een huidige muziekstroming is die de dance zal vervangen. Het zal wel iets worden wat voorkomt uit de dance scene en het zich zo ontwikkeld tot iets helemaal nieuws. Een andere naam zal daar ook wel bij horen. Maar de muziek zal ongetwijfeld met de techniek mee blijven gaan, maar wat dat brengt zou ik niet weten.
New Wave
Er is bij elke muziekstroming een moment geweest dat er in de muziekwereld een gigantische omkeer tot stand kwam.
Over dance kunnen we denk ik zeggen dat het enorm tijdloos is.
Ook omdat het zo extreem breed is.

Mijn verwachtingen van de toekomst is denk ik dat de Pop terug komt.
B. Adams, Aerosmith en dat soort echte muziek met een verhaal.
Geen BSB, Five, Life, Britnie Speers en whatsoever....kansloze muziek is dat....muziek met een emotionele boodschap en goeie texten gaan denk ik terug komen.
back to the 80's, ik zou dat echt no problem vinden.
Cd's als keep the Faith van John Bon Jovi blijft echt een masterlijke cd en is nog regelmatig in mijn cd speler te vinden.
TimeportE
je kunt het misschien bekijken als golven.. trance en dance zijn nu steeds meer ook naar america aan het drijven en krijgen daar steeds meer aandacht (rap en r&b zijn daar nog steeds de meest bekende muzieksoorten maar dat gaat volgens mij veranderen).
in nederland zie ik dat soort patroon ook!! in de jaren 90 kwam de housemuziek ook steeds meer naar voren toen kwam hardcore toen kwam trance en ik denk dat dit zeker wel weer gaat afnemen en meer underground zal gaan (richting progressive).. welk genre dance muziek dan zal overnemen uuuh.. ik gok nu meer naar bandjes begeleid door elektronica!! (samplers ofzo, halve livesets samen met bandjes, een andere variant als soulvation ofzo??)
Donna
Ze gaan vast iets verzinnen wat de werking op het zenuwstel bevorderd zodat we geen pilletjes meer nodig hebben:D
magrec
We krijgen eclectic dj's,

Dj's gaan weer terug naar vroeger waar ze niet gebonden waren aan 1 stijl maar waar ze gewoon een grote mix van allerlei housestijlen zullen gaan draaien.

Hmm nee ik weet het niet we zullen wel zien,
Chicane
Ik weiger serieus andere muziek te luisteren dan electronische 'dance' muziek. Gaat de dance scene dood, dan is voor mij muziek ook dood en ga ik wel een boek lezen ofzo. Heb echt een gruwelijke pleurishekel aan andere stromingen, gewoon omdat het niks doet met me en me totaal niet raakt.
Mocht dit gebeuren dan heb ik gelukkig 540Gb aan electronische meuk.. genoeg om WinAMP een jaartje te laten spelen non-stop :D
Rinus
Ik denk ook niet dat er snel een nieuwe muziek stroom zal zijn die Dance over gaat nemen. Het is er te groot voor en voor mij hoeft het ook niet echt. Wel is er volgens mij steeds meer vraag naar de hardere muziek dus misschien/hopen dat de hardcore nog terug komt.

Mocht er dan toch een nieuwe muziekstroom komen dan komt ie denk ik wel uit Europa omdat ze juist hier toch wel een beetje op het hoogte punt zitten van dance. Maar in de overige delen van de wereld is dat allemaal nog veel minder.

Eey laters
Nook
rnb enzo is al behoorlijk vaak op tv te vinden en radio, maar dat 2step/boblin/speedfreaks en al die , dat word populairst denk ik. en daar heb ik geen zin, vind het zachtst gezegd rotmuziek.
franzelare
Denk niet dat dance word vervangen er zullen altijd mensen uit deze generatie naar dance blijven luisteren.

de volgende generatie zal iets anders krijgen waar zij het zelfde mee hebben als wij met dance. Wat dat zal worden weet ik niet ik denk zelf dat het weer iets gitaar muziek achtigs gaat worden omdat de meeste soorten elektronische muziek in mijn ogen al zijn gepasseerd in de loop van de jaren.

Dance zal niet verdwijnen het zal altijd blijven bestaan net zoals er altijd weer nieuwe fans van de beatles bij komen zullen er altijd mensen naar dance blijven luisteren alleen het zal op een gegeven moment uit de mail stream verdwijnen en in de liefebbers sfeer terecht komen. alleen de echt diehards zullen er mee bezig blijven :)

Cosmic Guy
Trance will never die!

Ik denk niet dat trance doodgaat, het krijgt misschien een terugval maar zal altijd blijven voortbestaan.....

Of ben ik nu te voorbarig?
New Wave
quote:
Originally posted by Cosmic Guy
Trance will never die!

Ik denk niet dat trance doodgaat, het krijgt misschien een terugval maar zal altijd blijven voortbestaan.....

Of ben ik nu te voorbarig?

trance kan een terugval krijgen, maar welk soort muziek gaat dat dan vervangen...behalve hardstyle ofzo?....
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement