|
Welke muziekstroming gaat de "dance" vervangen in de muziek?
|
View this Thread in Original format
| New Wave |
De dancemuziek is al een aardig tijdje ingeburgerd, maar misschien zal er wel een tijd komen waarin de dance een ondergeschikte rol zal krijgen in het leven van iedereen (radio, tv, internet). Bijvoorbeeld dat het dan dezelfde populariteit heeft als nu countrymuziek. Hoe denk jij erover? Welke muziek stroming zal de dance vervangen als de grootste stroming?
NB. het is NIETde bedoeling om oude nummers te gaan opsomen, en oude herinneringen te gaan ophalen! |
|
|
| Optimus |
ff een klein inleidinkje erbij omdat New Wave het weer vergeet:D
De dancemuziek is al een aardig tijdje ingeburgerd, maar misschien zal er wel een tijd komen waarin de dance een ondergeschikte rol zal krijgen in het leven van iedereen (radio, tv, internet). Bijvoorbeeld dat het dan dezelfde populariteit heeft als nu countrymuziek. Hoe denk jij erover? Welke muziek stroming zal de dance vervangen als de grootste stroming?
NB. het is NIET de bedoeling om oude nummers te gaan opsommen, en oude herinneringen te gaan ophalen!
[edit] New Wave heb al een kleine inleiding gemaakt:D[/edit] |
|
|
| !_PeTrUs_! |
| Ik denk dat het een muziek stroming wordt waar we de naam nog de muziek van kennen. Dance vervangen doe je niet zo snel nml, tis veels te omvangrijk! |
|
|
| jploveparade |
Misschien komt de hardcore terug :)
Dance verdwijnt nooit meer |
|
|
| Optimus |
| quote: | Originally posted by jploveparade
Misschien komt de hardcore terug :)
Dance verdwijnt nooit meer |
nee klopt idd, dance zal nooit verdwijnen. je zou kunnen zeggen dat "dance" toch wel op z'n hoogtepunt is op dit moment. Stel dat het nou allemaal minder zou worden hierna? Welke muzieksoort zal het "overnemen" van de dance? Ik zeg maar wat: Misschien is over 10 jaar het houden van grote feesten a la Sensation wel over, en is RnB/rap wat de klok slaat... |
|
|
| !_PeTrUs_! |
| quote: | Originally posted by Optimus
nee klopt idd, dance zal nooit verdwijnen. je zou kunnen zeggen dat "dance" toch wel op z'n hoogtepunt is op dit moment. Stel dat het nou allemaal minder zou worden hierna? Welke muzieksoort zal het "overnemen" van de dance? Ik zeg maar wat: Misschien is over 10 jaar het houden van grote feesten a la Sensation wel over, en is RnB/rap wat de klok slaat... |
Sja, speculeren is altijd leuk! Maar t zal ongetwijfeld elektronische muziek zijn... |
|
|
| -TAIS- |
Ik denk ook dat de volgende soort muziek die dance is electronisch zal zijn. Stiekem toch ff terug naar het verleden: zie hoe disco house werd. Die lijn zal je denk ik door kunnen trekken. En de nieuwe sound die het over zal nemen bestaat nu nog niet echt denk ik, laat staan dat die een naam heeft.
Hoe het zal klinken zal vooral liggen aan de apparatuur die de komende 10 jaar ontwikkeld wordt, waarmee het mogelijk wordt om steeds weer nieuwere geluidjes ten gehore te brengen. |
|
|
| Teknikol |
| quote: | Originally posted by New Wave
Bijvoorbeeld dat het dan dezelfde populariteit heeft als nu countrymuziek.
|
bedoel je hiermee weer "underground" worden? |
|
|
| John |
| quote: | Originally posted by Optimus
en is RnB/rap wat de klok slaat... |
dat is het toch nu ook al? iig wel op tv en op de radio...
in uitgaansgelegenheden wordt er nog wel meer 'dance' gedraaid, maar ik denk dat dance op zich voorlopig nog niet verdwijnd en ook niet vervangen zal worden... het krijgt alleen andere 'bestaansvormen'.
denk ik :)
de toekomst zal et leren:D |
|
|
| kolkiewolkie |
goeie topic!
ik heb me de laatste tijd de hersens er ook wel es over gepijnigd, maar kan zo nix bedenken.. als je zo terug kijkt in de history kun je zien dat de laatste 4/5 decenia ongeveer elke 10 jaar de belangrijkste stroming vervangen werd... globaal jaren 60 elvis meukie, 70 discoblabla, 80 rock, 90 dance en dan nu.. tsja... als ik zie wat voor een pulp er momenteel de hitlijsten bestormd... kweenie..
theoretisch zou je zeggen dat het moet gaan om een stroming die OF underground is (wordt lastig) OF die nog bed8 moet worden...
en rap/hiphop/r&b.. draait al lang mee... gaat meer naast dance.. |
|
|
| AlFerox |
het zal sowieso elektronische muziek zijn. gewoon vanwege het feit dat de benodigde apparatuur steeds goedkoper en makkelijker wordt. kostte het je vroeger een fortuin om de benodigde spullen te kopen, tegenwoordig is het voor vrijwel iedereen mogelijk om aan het produceren te slaan.
vandaar dat er ook zoveel meuk:) op markt is tegenwoordig.
ik denk trouwens dat er in de toekomst een muzieksoort ontwikkeld wordt die meerdere zintuigen prikkelt. dus niet alleen je gehoor. misschien is het wel mogelijk om mbv bepaalde toonhoogtes (ofzo) ook andere zintuigen te beïnvloeden.
hoe het gaat heten?
geen idee! |
|
|
| Teknikol |
| quote: | Originally posted by AlFerox
ik denk trouwens dat er in de toekomst een muzieksoort ontwikkeld wordt die meerdere zintuigen prikkelt. dus niet alleen je gehoor. misschien is het wel mogelijk om mbv bepaalde toonhoogtes (ofzo) ook andere zintuigen te beïnvloeden.
|
die vink vaag...muziek voelen oke (voelen met je hersens en met je lijf, maar dat doet het al)
maar muziek ruiken???muziek zien???
alset al zo zou zijn, wat voor doel zou het dan hebben, dat heeft toch niets toe te voegen? |
|
|
|
|