return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
Het is nu wel een beetje over met trance.... (pg. 3)
View this Thread in Original format
Donna
quote:
Originally posted by techno:logy
Okey okey, mischien word het wel wat commercieeler, ik hoop meer van niet. Als ik aan klasgenoten van mij techno laat horen, zeggen ze allemaal van: "Eentonige rotzooi!!!." (al kan dat natuurlijk snel omslaan, stelletje meelopers)
En trouwens, dat trance langzaam wat minder werd had je twee jaar geleden al kunnen voorspellen maar toch wilden niemand er wat van weten (zoals ik net las, heb het zelf niet meegemaakt) en nu: TADAA!!!


TADAA?
30 jaar geleden was ik uhhhh een dreumesje van 2,k had een vette techno-rammelaar ennnnn een techno-ontbijtset compleet geleverd met een gratis gegraveerd techno-bestek-setje! Dattttt waren me pas techno-tijden hey:toocool:
Maja toen werd t te commercieel en kwamen ze met dude travolta en doosje newton john,was wel klote maar wij kleuters hielden de techno underground in onze boomhutten,damn wat een feesten waren dat.
Tegenwoordig eet ik met allerlei bestek-setjes van trance tot progressive maarre met bestek van dude en doos,neh das voor meelopers!


:haha: :tongue3 :haha: :stongue:

Btw,hebbie al een brommerrijbewijs?:)
ScuL
Voor mij persoonlijk is Hardstyle echt perfect.

Ik heb jarenlang Hardcore geluisterd maar op een gegeven moment waren de platen die uit kwamen gewoon niet bijzonder meer.. en de Hardcore van tegenwoordig is veel te rauw en hard en trekt me absoluut niet. Ik hou niet van die industrial vage sounds, ook een reden waarom Techno me niet trekt.

In de tussentijd heb ik me een beetje vermaakt op wat trancenummertjes. Van sommige platen kan ik nog steeds kippenvel krijgen dus ik heb daar zeker wel feeling voor.

Maar toen ontdekte ik in het voorjaar de Hardstyle en sindsdien kwamen die oude kriebels weer terug om naar de harde kant te neigen.
In feite is het inderdaad een slap aftreksel van Hardcore maar het bevalt me zeker! De oude Hardcore zoals die ooit is geweest komt toch nooit meer terug, (daarom was Thunderdome A Decade ook zo uniek!), en persoonlijk kan ik al mijn emoties hierin uitleven.

We zien wel hoe het in de toekomst verder gaat..
TranceFool
Hmmm ik ben het er eigenlijk totaal niet mee eens (dat trance op zn einde is dan). Dat harstyle de hype van nu is uiteraard wel. Ook denk ik dat hardcore weer helemaal terug gaat komen (wel minder dan 6 jaar geleden). Ook techno wordt inderdaad populairder maar ik vind niet dat de trance er onder lijdt. En geen goeie platen meer??? Ik vind juist dat 2002 een topjaar is voor trance, de zeg maar 'oudere' trance komt voor mijn gevoel weer helemaal terug. Als deze topic eind 2001 was gestart had ik er beter in kunnen komen. Vind eigenlijk dat er afgelopen maanden echt superveel goeie platen zijn uitegkomen, maar das misschien een kwestie van smaak.....hoop niet dat ik een hele lijst hoef neer te gooien..:p
kreischer2000
quote:
Originally posted by techno:logy
Okey okey, mischien word het wel wat commercieeler, ik hoop meer van niet. Als ik aan klasgenoten van mij techno laat horen, zeggen ze allemaal van: "Eentonige rotzooi!!!." (al kan dat natuurlijk snel omslaan, stelletje meelopers)
En trouwens, dat trance langzaam wat minder werd had je twee jaar geleden al kunnen voorspellen maar toch wilden niemand er wat van weten (zoals ik net las, heb het zelf niet meegemaakt) en nu: TADAA!!!


meelopers? mwoahahaha, smaken verschillen nou eenmaal, easy as that! en smaken veranderen natuurlijK! anders zou k je ook een meeloper kunnen noemen omdat je een jaar geleden niet eens van techno gehoord had en nu wordt het populairder en luister je het ook!
TranceFool
quote:
Originally posted by Donna
TADAA?
30 jaar geleden was ik uhhhh een dreumesje van 2,k had een vette techno-rammelaar ennnnn een techno-ontbijtset compleet geleverd met een gratis gegraveerd techno-bestek-setje! Dattttt waren me pas techno-tijden hey:toocool:
Maja toen werd t te commercieel en kwamen ze met dude travolta en doosje newton john,was wel klote maar wij kleuters hielden de techno underground in onze boomhutten,damn wat een feesten waren dat.
Tegenwoordig eet ik met allerlei bestek-setjes van trance tot progressive maarre met bestek van dude en doos,neh das voor meelopers!


:haha: :tongue3 :haha: :stongue:

Btw,hebbie al een brommerrijbewijs?:)

Ga jij dit eerst es ff lezen voordat je met die leuke opmerkingen van je komt! ;) http://home.planet.nl/~hegma004/detroit.html

techno:logy heeft wel degelijk deels gelijk....een echt begin van techno is moeilijk aan te wijzen maar het is iig aardig oud
Dr. Kuipers
quote:
Originally posted by ScuL
Voor mij persoonlijk is Hardstyle echt perfect.

Ik heb jarenlang Hardcore geluisterd maar op een gegeven moment waren de platen die uit kwamen gewoon niet bijzonder meer.. en de Hardcore van tegenwoordig is veel te rauw en hard en trekt me absoluut niet. Ik hou niet van die industrial vage sounds, ook een reden waarom Techno me niet trekt.

In de tussentijd heb ik me een beetje vermaakt op wat trancenummertjes. Van sommige platen kan ik nog steeds kippenvel krijgen dus ik heb daar zeker wel feeling voor.

Maar toen ontdekte ik in het voorjaar de Hardstyle en sindsdien kwamen die oude kriebels weer terug om naar de harde kant te neigen.
In feite is het inderdaad een slap aftreksel van Hardcore maar het bevalt me zeker! De oude Hardcore zoals die ooit is geweest komt toch nooit meer terug, (daarom was Thunderdome A Decade ook zo uniek!), en persoonlijk kan ik al mijn emoties hierin uitleven.

We zien wel hoe het in de toekomst verder gaat..


Verhaal is eigenlijk identiek aan wat ik zo typen :D

Denk ook dat je hardstyle alleen kunt waarderen als je vroeger ook naar hardcore hebt geluisterd...

Maar heb ook wel gevoel dat trance beetje op retour is.

De nummers die ik op Qontact heb gehoord waren echt master!
Maar daarna weinig echt kippevel platen meer gehoord.
Misschien ook omdat ik meer hardstyle dan trance heb gedownload......
moogwai
Ik ben er ook niet mee eens dat Trance "uit" is ofzo. Dit jaar is echt een topjaar qua Trance platen... nu is het wel ff minder, maar dat is altijd na de zomer :)

En op Mysteryland was het ook duidelijk wat de populairste stromingen waren. Trance en Hardstyle. Alleen je hebt wel gelijk over de feesten, er zijn maar weinig echte trance feesten :(

En Techno en Progressive worden nooit echt groot.. daar is de muziek te ontoegankelijk voor. Daarom is Hardstyle wel erg populair, deze style is juist wel erg toegankelijk.. maar daar hebben we al genoeg over gediscussieerd :D
magrec
quote:
Originally posted by TranceFool
Ga jij dit eerst es ff lezen voordat je met die leuke opmerkingen van je komt! ;) http://home.planet.nl/~hegma004/detroit.html

techno:logy heeft wel degelijk deels gelijk....een echt begin van techno is moeilijk aan te wijzen maar het is iig aardig oud



Lol house komt uit eind jaren 70 begin 80. Detroit techno het begin zo begin midden 80 volgens mij (dat is toch echt zo'n 20 jaar geleden en neit 30 :p)
ScuL
quote:
Originally posted by Dr. Kuipers
Verhaal is eigenlijk identiek aan wat ik zo typen :D

Denk ook dat je hardstyle alleen kunt waarderen als je vroeger ook naar hardcore hebt geluisterd...

Maar heb ook wel gevoel dat trance beetje op retour is.

De nummers die ik op Qontact heb gehoord waren echt master!
Maar daarna weinig echt kippevel platen meer gehoord.
Misschien ook omdat ik meer hardstyle dan trance heb gedownload......



Uh ja, idd.
Nu ik mijn eigen post nalees merk ik op dat ik eigenlijk het belangrijkste vergeet te zeggen :)

Waarom Trance op z'n retour is....
Hm nou voor mij persoonlijk, ik vind dat er veel en veel minder leuke platen zijn uitgekomen dan in bijvoorbeeld 2001. De laatste nieuwe trance plaat die ik heb gedownload stamt uit eind Juli. Dat is echt lang geleden. Vorig jaar downloadde ik toch zeker wel 50 platen in de maand.

Is grotendeels wel overgegaan in Hardstyle, maar daar wordt lang niet zo veel geproduceerd als Trance toendertijd.
John
sommige mense vinde et hier volgens mij helemaal geweldig dat trance wat minder populair wordt.. met name de mensen die et 10 jaar geleden ofzo al een keer geroepen hebben (ik zeg bij deze dat harsstyle over 35 jaar ook minder populair is)... maar wat de boeit et...alles veranderd en et interesseert mij nix dat iedereen naar harstyle luisterd, want ik luister toch lekker wat ik zelf leuk vind (madonna - die another die:D). en wat voor stijl dat is interesseert me nix. alleen dat er minder trance feesten zijn is jammer..maar heb er op dit moment toch geen geld voor..
is nitromethane - time to die (seraque remix) trouwens trance? (ik weet nooit waar iets in te delen) want dat nummer is echt steengoed

New Wave
quote:
Originally posted by Dr. Kuipers

Denk ook dat je hardstyle alleen kunt waarderen als je vroeger ook naar hardcore hebt geluisterd...


Mwha, dus niet he :p
Kijk nou wat er rond loopt, boertjes van 14 tot 16...die waren in de hardcore tijd 9, 10 en 11....mwhehe die keken toen nog naar "hub hub barbatruc".....misschien dat ze bij hun grote broer de "mosselman" hebben gehoord en thats it.
En ik heb ook aardig wat jaarjes met geschoren koppie gelopen, nou...moet niets hebben van die lekkeropdetrekker boenkaboenka muziek
:p




aaaaaaahhhhhhh heerlijk dit :p
Optimus
quote:
Originally posted by New Wave
"hub hub barbatruc"


het is

HUUB HUUB, BARBA TRUC

nerd:D:p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
Privacy Statement