|
dromen (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| franzelare |
ik onthoud nooit wat ik droom!
ik slaap door de week altijd heel vast dan schrik ik echt wakker van de wekker! in het weekend slaap ik altijd wat minder maar ik onthoud nooit wat ik droom :S
ook eigenlijk geen idee wat ik er mee zou moeten wanneer ik het wel zou onthouden, dus misschien onthoud ik het daarom wel niet :) |
|
|
| Rinus |
Het schijnt dat een mens gemiddeld 6x per nacht droomt. Maar alleen de laatste ofzo onthoud.
Mijn dromen zijn iig nooit goed. Ik weet niet hoe het komt maar ik moet altijd vechten in mij dromen maar op 1 of andere manier lukt dat dan niet. :)
Maar het vaagste is nog dat je een soort van wakker bent maar toch aan het dromen ben. Dit heb ik best vaak dus ik ging hier is wat meer info over zoeken en het schijnt veel bij mensen voor te komen met slaapproblemen. En ja dat had/heb ik.
Latersss |
|
|
| eieregooie |
| Dromen is echt kewl... kan me op dit moment helaas niks meer herinneren... Heb weleens dat ik in me droom val en dan met een schok wakker wordt... heel maf, maar wel verklaarbaar... |
|
|
| Teknikol |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
Je kunt het zo gek niet bedenken of je droomt het! |
Kun je nagaan, de meeste dromen die je ben je alweer vergeten als je wakker bent.
Trouwens, iemand wel eens gehoord van lucid dreams? Heb wel eens een vaag verhaal gehoord over dat je geest je lichaam dan verlaat ofzo...iemand die hier meer van weet? |
|
|
| arjoderoon |
| ja ik ook. dan stijg je boven jezelf uit ofzo. en dan zie je zelf beneden je in je droom. dan zie je jezelf in je bed liggen te slapen. heeeeel griezelig. ik had vroeger altijd dat ik droomde, en op een geven moment kwam iedere keer weer terug dat ik in een diep zwart gat viel wat oneindig was, en ik viel telkens sneller. en dan schrok ik echt wakker. heel eng was dat. laatst tijd droom ik nie echt behalve dat ik laatst 1x droom had die was zo zalig. dat ik met een fantastische meid zwaar gelukkig was etc en toen werd ik wakker. gelijk me ogen weer dicht gedaan om te kijken of ik die droom niet vast kon houden maar die was toen al pleitte :( |
|
|
| Teknikol |
| quote: | Originally posted by arjoderoon
gelijk me ogen weer dicht gedaan om te kijken of ik die droom niet vast kon houden maar die was toen al pleitte :( |
dit is wel herkenbaar voor meerdere denk ik. iig voor mij wel, heb je eindelijk is een coole droom ofzo, word je wakker :whip: |
|
|
| arjoderoon |
jup. het is gemeen!!!!! k wou dat ik echt in die droom leefde. k bedoel. ik ken het meisje wel...... :D (check me avatar)
komt het ff gelegen dat we allebei naar australie willen emigreren???? :D ... yeah right.. keep on dreaming... i wish i could...
[edit]ow gezel. k heb eerste post van pagina 2 (althans.. op me laptop is dat pagina 2)[/edit] |
|
|
| DjSuez |
| quote: | | En volgens mij ook nog is in mn bed gezeken toen ik over een wc aan het dromen was hehe |
was dat niet op kamp in tsjechie?:rolleyes: :stongue: :stongue:
| quote: | | Wat ook vaag is, als je net in slaap begint te vallen en je bent nog half wakker, en je dan van die hele vage dingen gaat denken (als je begrijpt wat ik bedoel ) |
Dit is echt heeel herkenbaar! Gisterochtend nog, ik had de hele nacht gedraaid in een kroeg bij ons, en ik werd smorgens wakker met een cd die ik de avond daarvoor ook had gebruikt, en ik dacht dus dat ik nog steeds aan het draaien was...zat ik vet vaag te doen met men afstandbediening om te mixen...dan voel je je echt stom als je dan ff helder nadenkt ineens...:crazy: :crazy:
Ook droom ik altijd van een vrachtwagen die achteruitrijdt als de wekker gaat...en ik probeer ook wel eens me telefoon om het volume van me stereo zachter te zetten...
| quote: | | [edit]ow gezel. k heb eerste post van pagina 2 (althans.. op me laptop is dat pagina 2)[/edit] |
Nou, dat wordt steeds leuker dan met mijn post er ook nog bij..!! |
|
|
| arjoderoon |
| quote: | | Ook droom ik altijd van een vrachtwagen die achteruitrijdt als de wekker gaat...en ik probeer ook wel eens me telefoon om het volume van me stereo zachter te zetten... |
he werkt dat dan? k bedoel. de ab van me stereo werkt niet meer op de cd speler. misschien dat me tel beter werkt.. .en volgens mij kun jij ook wel naar raalte... (zie de WWW thread :)) |
|
|
| Cosmic Guy |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Dromen is echt kewl... kan me op dit moment helaas niks meer herinneren... Heb weleens dat ik in me droom val en dan met een schok wakker wordt... heel maf, maar wel verklaarbaar... |
Ja, dat heb ik ook best vaak! Dan lijkt het net of je uit je bed rolt en dan wordt je met een schrik wakker en dan blijkt dat je nog gewoon ligt zoals je in slaap viel....
The human mind is a mystery.... (sometimes) |
|
|
| Optimus |
ik werd wakker(het was 7 uur) en ik deed de gordijnen open...
toen schrok ik ineens ECHT wakker (bleek dus dat ik DROOMDE dat ik wakker werd en de gordijnen opendeed:eyespop: ) en toen stond ik maar op om de gordijnen open te doen....:D:p |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by T.H.C.
Heb zelf de laatste jaren vrijwel geen dromen meer, iig niet bewust maar ik kan me herinneren dat ik een paar jaar geleden tijdens een droom doorhad dat ik aan het dromen was, dat was erg stoer dan kan je je eigen droom beïnvloeden, en sturen. Dit was erg leuk heb ik later jammergenoeg nooit meer gehad.
|
ja, dat schijnt inderdaad echt te bestaan! daar heb ik weleens wat over gelezen.. Lucide dromen heet dat ofzo. sommige mensen zijn daar heel erg bedreven in en kunnen dat gewoon oproepen. een droom waarin je je realiseert dat je aan het dromen bent. je kan dan je eigen droom beïnvloeden en kan dan alles doen, vliegen etc. alles is mogelijk!
een nachtmerrie is op die manier ook te sturen en te verdrijven. als je bijvoorbeeld achtervolgt wordt door een eng monster moet je gewoon blijven staan en je omdraaien en dan gaat de nachtmerrie weg.
godver, ik had een tijdje geleden een onwijs interessante site hierover gelezen maar ik weet het adres niet meer!! :nervous: :whip: |
|
|
|
|