|
Förkyld
|
View this Thread in Original format
| dj_hysterix |
Ah, hatar o vara förkyld.
Var tvungen o vara hemma idag för att jag hostar hela tiden och snyter mig varannan minut :whip:
Anyway..nån som har lite tips för att fort ta bort förkylningen ? :rolleyes: |
|
|
| Glorie |
ehum :)
nässpray brukar funka för mig å sen om du har ont i halsen ska du äta...uhm, vad heter det nu? bafucin mint :) (såld på mintsmak e ja :p) å sen tycker ja du ska käka ABCD-vitamin, piggar upp lite..å så ska du dricka varma drycker :) å sen ska du inte va uppe å tassa...utan sov dig frisk...det e bra asså...man blir friskare fortare då.. :)
Krya på dig nu :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
*Äta ordentligt
*Hygien
*Testa byt sängkläder och du känner dig bättre dagen efter... funkar alltid för mig...
*Vägra va sjuk |
|
|
| mindshooter |
| Lyssna på trance och drick MYCKET vatten....det är ditt bästa reningsvärk... juh mer du pissar, desto mer värme och dumma bakterier gör du av med.... |
|
|
| Glorie |
mind, hahahaha, mer värme???? :p
värme e ju finfint juuu :p |
|
|
| Vizay |
jag har iofs för mig att man inte vill ha värme när man har feber men fyrkyld vette fan....kan iofs tänka mig att bakterierna myser lite extra mycket i slemmhinnor å liknanden om det är varmt
ska inte säga nått säkert dock :P |
|
|
| Glorie |
klart ja vet hur han menade å att man kanske inte vill vara varm när man e sjuk, även om _ja_ hellre ligger under täcket å kurar, hatar att frysa.
ja mena värme i den andra bemärkelsen jöh :p mellan människor, men d var ingen som fatta dä :) :D
skojjar lite bara...
hysterix, just D, ät glass asså....d kyler ner lite kanske... men du hade ju inte feber va? :( det e fasen pesten asså...
men nu måste du ju bli frisk som en nötkärna ju, för alla har gett så fina råd |
|
|
| Vizay |
| inte jag....har bara märkt grejerna som glorie sagt :disbelief |
|
|
| lonne |
| Slå en puka, det öppnar luftvägarna. |
|
|
| dj_hysterix |
WOW..8 replies på knappt en halvtimma :eek: :D
Tack för alla goda tips...måste krya på mig nu:clown: |
|
|
| AC. |
Usch är också fetförkyld
brukar gå runt och tycka synd om mig själv och göra allt för att undvika uppmärksamhet |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Vizay
jag har iofs för mig att man inte vill ha värme när man har feber men fyrkyld vette fan....kan iofs tänka mig att bakterierna myser lite extra mycket i slemmhinnor å liknanden om det är varmt
|
Du ska ha värme, anledningen att du blir varm när du blir sjuk är att det är kroppens system för att ta kål på bakterierna. Det är därför du får feber. Febernedsättande tar man bara när man måste vara aktiv och på det sättet bli mer "mänsklig", så man ska inte käka febernedsättande medel, det bara sänker återhämtningshastigheten. Så gör som Glorie, kryp under täcket och elda ut bakterierna. När man börjar hosta är det ett tecken på att man är på bättringsvägen. |
|
|
|
|