|
Bra böcker tack
|
View this Thread in Original format
| OracaZ |
tänkte om ni har läst nå bra böcker som ni vill rekomendera...gillar de flesta sorters böcker..förutom vissa :p
böcker jag själv gillar och kommer på just nu vid denna tidpunkt är
alla "Trollkarlen från Ö-världen", Ondskan, Tre Dagars kriget och humm Candide
ge mig lite tips nu så jag kan läsa under vintern |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Aendy
Reveal.... |
Mkt bra bok.
Jag läste en bok ur en serie som hette "Boken om redwall"....skitbra bok! Sen "Dödligt spel" av Tom Clancy är sketabra oxå om man är lite intresserad av datorer och "matrix" :) Handlar om en hel värld som är uppbyggd som ett datorspel dit man kopplar upp sig. |
|
|
| dbl |
nja.. e ju inte så mycket för böcker men PHP4 programmering av Jesper Ek och Ulrika eriksson :)
nä, skoja bara...
men "Anne Rice - En Vampyrs bekännelse" e bra.. har inte orkat läsa ut hela ännu, men filmen e ju ruggigt bra
Dean Koontz - kall eld e också bra... har inte läst ut slutet på den ännu.. vet inte varför jag slutade läsa för när jag väl läste läste jag ett bra tag... rätt gammal e den visserligen.
sen har jag även körkortsboken.. mycket intressant :) |
|
|
| Vizay |
aja får väl bidra med lite fantasyböcker då eftersom det är dom enda jag läser typ :)
Sagan om ringen på engelska rekomenderar jag starkt.....svenska lämnar ute så mycket
sen böckerna baserade på AD&D världen ska va jävligt bra tydligen
SEn har Niclas Kroog skrivit två stycken skitbra, en krigares hjärta och en magikers styrka....helt klart läsvärda |
|
|
| King of Clubs |
Några bra böcker jag läst på sistone:
Trustor- och Boo.com böckerna är ruggigt intressanta. Inte alls svårbegripliga, utan vänder sig till folk som kanske inte har full koll på företagsekonomi. Man lär sig en hel del på kuppen.
GLAMoRAMA av Brett Easton Ellis (som skrev American Psycho) är riktigt roligt skriven. Det är en satir på modell, flash, ytlighetsvärlden med en huvudperson som är en bisarr glassig klubbstartare i New York. Den är skitkul.
Fick Kafka - Processen i julklapp... undrar om jag verkligen orkar med den. |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Vizay
SEn har Niclas Kroog skrivit två stycken skitbra, en krigares hjärta och en magikers styrka....helt klart läsvärda |
Kirgares hjärta e riktigt bra...
men boken om redwall e fortfarande den bästa fantasy jag läst :) inte hört talas om dom? Det är typ råttor och möss och grävlingar...fast det är ingen barnbok alltså :p Skitsjysst handling! |
|
|
| Aendy |
Eftersom Reveal inte letat upp den gamla boktråden åt oss än slänger jag väl lite boktips:
Skimmer - Göran Tunström ; finns inte ord hur bra denna bok är.
Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams ; helt skönt underbar.
Stiftelsetriologin - Isaac Asimov ; inspirationen till LGTG och faktiskt bättre än densamme. |
|
|
| Aendy |
| Dokumentär ikväll 18/8 kl. 22.30 (SVT2) om världens skönaste lirare... och författare var han visst också... Douglas Adams. Har inte sett den innan men jag kan garantera att ni kommer skratta åt en av världens första riktiga slackers och dessutom bli väldigt sugna på att läsa hans störtsköna böcker! SE DEN! |
|
|
| Dioxys |
inegn här som läst "god is a dj" ?
har för mig det var en bok om klubbkulturen eller så :) skulle vara sant å läsa om kanske.. har för mig gaby hade den boken, inte säker! :) |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by Dioxys
inegn här som läst "god is a dj" ?
har för mig det var en bok om klubbkulturen eller så :) skulle vara sant å läsa om kanske.. har för mig gaby hade den boken, inte säker! :) |
du kanske menar Last Night a DJ Saved My Life? Störtskön bok, innehåller en massa rolig information som man inte hade en aning om när det kommer till klubbkultur och dj's. :) |
|
|
|
|