|
wie stemde LPF en wie niet? (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| eieregooie |
Wat denk je wel! :p Neej, ik ben rooie rakker en blijf dat ook :) Ik hoop op een coalitie CDA, PvdA en SP... en dan evt. GroenLinks erbij... En dan mag van mij (ook al is het zeer onwaarschijnlijk) Marijnisse president worden :D
| quote: | Originally posted by Tall21
Wat ik trouwens wel raar vind is dat mensen die op de LPF gestemd hebben door het slijk gehaald worden en dat je over mensen die op de partij van de toekomst (die van de minister van feest) hoor je nooit wat over. Want met alle respect hoor, maar als je op dat soort partijen stemt wil je ECHT het land en de economie om zeep helpen...
|
Ik heb op zich niets tegen mensen die LPF stemmen of gestemd hebben... Waar ik wel wat op tegen heb zijn mensen die op Pim Fortuyn hebben gestemd. En hier is waarom:
Ik vind dat je moet stemmen op een partij (en de bijbehorende idealen) en niet op een persoon (anders had ik wel SP gestemd :D ). Het is namelijk de partij in zijn geheel die het werk doet, en niet alleen de lijsttrekker... Sterker nog... Zonder de partij is de lijsttrekker helemaal niks. En zeker een dode lijsttrekker zal helemaal niets bereiken. Als je zo'n man wil eren om wat hij berijkt heeft ga dan naar z'n begrafenis ofsow.
Ik heb overigens niets tegen Pim zelf hoor... vond het net als veel nederlanders een sympathieke man. Ik was het niet eens met zijn politieke ideeen, maar dat is een kwestie van eigen mening en dat mag ieder voor zich weten hoe hij/zij daarover oordeelt.
Voor mij was het vrij duidelijk na de dood van Pim dat de LPF helemaal niets meer voorstelde en ik vind het jammer, maar tegelijkertijd begrijpelijk, dat niet meer mensen dat gelijk hebben ingezien. Maar dan moeten ze nu ook niet zeuren (en een groot deel van de ex LPF stemmers doet dat wel) dat de LPF er zo'n zootje van heeft gemaakt. Daar wordt ik echt ziek van. Dat zie je toch aankomen?
De mensen die nu LPF stemmen zijn voor een groot deel mensen die het werkelijk met de idealen van de LPF eens zijn... Prima! En het grote zetelverlies van de LPF nu is dus ook logies.
En die partij van de toekomst... zelfs de grootste klootviool heeft wel door dat dat een grote grap is. En een enkele grappenmaker zal zijn/haar stem aan deze partij geven. Hoop alleen dat het er niet teveel zijn, want dan hebben we dalijk een paar "lege" plaatsen in de kamer, en dat zou toch zonde zijn? |
|
|
| Dr. Kuipers |
Nee, ik stem VVD en deze keer weer.
Merk wel dat ik nu Fortyun weg is ik de politiek wel wat minder volg, die kerel had toch iets speciaals in de politiek... |
|
|
| Tall21 |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Ik heb op zich niets tegen mensen die LPF stemmen of gestemd hebben... Waar ik wel wat op tegen heb zijn mensen die op Pim Fortuyn hebben gestemd.
|
Mijn gedachte achter het stemmen op pim zelf was: Ik stond en sta achter de ideeen van Pim (en dus ook van de LPF). Maar door alle aandacht voor Pim was er weinig bekend over zijn partijgenoten. Vandaar dat ik toch op Pim gestemd heb, zodat de partij zelf kon bepalen hoe het de interne structuur op zou zetten.
| quote: | Originally posted by Dj Odelpha
Mag ik je erop wijzen dat de VVD al tientallen jaren bestaat en de LPF misschien net aan een jaar?
|
Dit vind ik toch zo'n bull argument. Dit zou betekenen dat nieuwe partijen nooit een kans zullen/mogen krijgen van je. Welkom in een democratisch land!!! |
|
|
| Cosmic Guy |
Ik heb vorige keer CDA gestemd, en ben nu geneigd dat weer te doen. Ik zie een coalitie met de VVD wel zitten, hun financiele denkbeelden vind ik goed. Dat heb ik minder met de PvdA en al helemaal niet met de SP, laat die maar lekker in de oppositie, daar zijn ze goed in, regeren kun je beter overlaten aan verstandige mensen.
Maar ik zit nu met een probleempje, als ik CDA/VVD wil.... CDA heeft mijn stem niet echt nodig afgaande op de peilingen, maar de VVD des te meer... Zalm had wel gelijk toen ie zei: "Kies VVD, dan krijg je CDA er gratis bij". Dus ik weet het nog niet precies..... |
|
|
| magrec |
neh geen lpf :(
vvd of helemaal niet stemmen :rolleyes: |
|
|
| Rudy |
Ik heb niet voor LPF gestemd, ten eerste omdat ik in engeland zat vorig jaar en ten tweede had ik dat ook nooit gedaan als ik wel iemand had gemachtigd om voor mij te stemmen! Ik had voor de VVD gestemd!
Op dit moment ga ik denk ik weer voor de VVD stemmen! Ik vind dat Bos met wat oppervlakkige standpunten komt om kiezers te winnen! Klinkt allemaal mooi maar in werkelijkheid is het moeilijk behaalbaar! Balkenende vind ik wel een goede premier! ing intelligent en zeker iemand die ons land goed kan vertegenwoordigen! Maar ik kan me het meest vinden in idealen van de VVD!
Om even op de LPF terug te komen, ik kan me wel vinden in een aantal van hun standpunten! Alleen zoals gister in het EFR debat kon je zien hoe ontzettend makkelijk ze over het hele intergatie probleem denken! Je kan niet zomaar even de mensen die geen nederlands praten het land uitschoppen! En bij crimenelen allochtonen even op de alt-f4 knop drukken! Zo makkelijk is dat allemaal niet! Daarom voor mij dus geen LPF |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by Tall21
Dit vind ik toch zo'n bull argument. Dit zou betekenen dat nieuwe partijen nooit een kans zullen/mogen krijgen van je. Welkom in een democratisch land!!! |
vereiste is dat die partij dan wel uit integere personen bestaat en niet uit machtsbelust gajes dat alleen maar uit is op eigenbelang
:rolleyes: |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by AlFerox
vereiste is dat die partij dan wel uit integere personen bestaat en niet uit machtsbelust gajes dat alleen maar uit is op eigenbelang
:rolleyes: |
waar staat dat dan?, en waarom zijn ze uit op eigen belang dan? kom eens met argumenten, want zo snapt ik je niet hoor:rolleyes: |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Tall21
Dit vind ik toch zo'n bull argument. Dit zou betekenen dat nieuwe partijen nooit een kans zullen/mogen krijgen van je. Welkom in een democratisch land!!! |
Mee eens. Wat boeit het nou hoe lang een partij bestaat? Echt niets!! Kan zelfs nog een nadeel zijn ook, lang bestaan....
Ben het wel grotendeels met je eens Tall21, en je verwoord het goed. Wel oke dat je er gewoon vooruitkomt. Ik haal die mensen niet door het slijk ofzo, net wat Iris zegt, maar ik was wel benieuwd wie er nu op gestemt had.
Leuke discussies verder in beide threads. Vind politiek wel boeiend, al laat ik me af en toe teveel gaan :) |
|
|
| Raymond |
| Ja, ik stem LFP, ja ik ben schijnbaar hersendood volgens een paar van jullie hier..........Nou ik kan je melden gaat nog prima hiero, maar als je in de grote stad woont, ga je toch anders tegen dingen aankijken!!!! En de LPF heeft prima punten waar ik me heel goed in kan vinden en is het dus MIJN goed recht om op deze partij te stemmen :D |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Raymond
Ja, ik stem LFP, ja ik ben schijnbaar hersendood volgens een paar van jullie hier..........Nou ik kan je melden gaat nog prima hiero, maar als je in de grote stad woont, ga je toch anders tegen dingen aankijken!!!! En de LPF heeft prima punten waar ik me heel goed in kan vinden en is het dus MIJN goed recht om op deze partij te stemmen :D |
in Rotjeknor kan je haast niet anders man. sterkte.. als ik daar zou wonen zou ik allang verhuisd zijn |
|
|
| MaGiK54 |
Heb verleden keer op de VVD gestemd en nu zweef ik nog, maar zeker geen LPF.
Ik was geheel geschrokt dat de LPF de tweede partij is geworden. Dat er zoveel mensen toen niet met hun gezonden verstand hebben gestemd, kan ik niet snappen. Ik had wel verwacht dat de LPF groot zou worden, maar zo groot, nee dat had ik niet verwacht.
Tuurlijk een deel van de mensen heeft vanwege de standpunten van de LPF op ze gestemd. Maar een groter deel heeft dit als tegenstem gedaan en om een dode te eren. Hierdoor zijn we een jaar lang niet fatsoenlijk geregeerd en is de politiek een zo nu een dan één grote klucht. En het mooie is dan dat deze zooi zo voorspelbaar was.
Nu ook weer is het enige waar de heren/dames politici over kunnen ouwehoeren de intregratieproblemen van de allochtonen. Ik ben het er volledig mee eens dat allochtonen grote problemen hebben en veroorzaken. Dit komt mede door het niet geïntregreerd zijn in de Nederlandse samenleving en hier moet wat aan gedaan worden. Maar zo nu en dan lijkt het dat alle problemen in Nederland veroorzaakt worden door de allochtonen die niet geintregeerd zijn.
Er zijn zoveel andere onderwerpen die belangrijk(er) zijn dan de problematiek rond de intregratie van allochtonen. Maar doordat de debatten alleen maar over allochtonen gaan, hoor je nauwelijks wat over ander onderwerpen. Ik vind persoonlijk iets belangrijker hoe wij onze economie weer op de rails krijgen. Haast niemand praat hierover. |
|
|
|
|