|
wie stemde LPF en wie niet? (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
waar staat dat dan?, en waarom zijn ze uit op eigen belang dan? kom eens met argumenten, want zo snapt ik je niet hoor:rolleyes: |
Dat hele gezeik rond Bomhoff en Heinsbroek lijkt mij wel één mooi voorbeeldje van machtsbelust gajes :rolleyes: |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
waar staat dat dan?, en waarom zijn ze uit op eigen belang dan? kom eens met argumenten, want zo snapt ik je niet hoor:rolleyes: |
voor alle doven en slechthorenden noem ik:
-cor eberhard
-winny de jong
-wien van den brink
-Mr. "de Tweede Kamer is één groot ritueel" Nawijn
-ed maas die zich als financier het partijbestuur in chanteerde
-bomhoff
-heinsbroek
-wijnschenk
-Mr. "ik moet naar de best-geklede-man-van-het-jaar-verkiezing en laat daarom de crisis vergadering maar schieten" Varela
-die 2 poolse stoephoeren die op de lijst stonden, namen ben ik vergeten, excuses daarvoor..
-philomena bijlhout, die het presteerde om na 8 uur alweer ontslagen te worden van haar post als staatssecretaris, wegens een twijfelachtig verleden (en ondertussen wel 2 jaar lang wachtgeld ontvangen)
-de gehele fractie die het partijbestuur weigerde te erkennen.
need I say more!?!
die partij is één grote teringzooi geweest, waarbij niemand elkaar het licht in de ogen gunde. |
|
|
| Optimus |
| quote: | Originally posted by AlFerox
voor alle doven en slechthorenden noem ik:
-cor eberhard
-winny de jong
-wien van den brink
-Mr. "de Tweede Kamer is één groot ritueel" Nawijn
-ed maas die zich als financier het partijbestuur in chanteerde
-bomhoff
-heinsbroek
-wijnschenk
-Mr. "ik moet naar de best-geklede-man-van-het-jaar-verkiezing en laat daarom de crisis vergadering maar schieten" Varela
-die 2 poolse stoephoeren die op de lijst stonden, namen ben ik vergeten, excuses daarvoor..
-philomena bijlhout, die het presteerde om na 8 uur alweer ontslagen te worden van haar post als staatssecretaris, wegens een twijfelachtig verleden (en ondertussen wel 2 jaar lang wachtgeld ontvangen)
-de gehele fractie die het partijbestuur weigerde te erkennen.
need I say more!?!
die partij is één grote teringzooi geweest, waarbij niemand elkaar het licht in de ogen gunde. |
das een lange lijst:D |
|
|
| moogwai |
Ik vind het echt slecht dat mensen op een persoon stemmen en niet op een partij! Dus een individu is belangrijker als de idealen van een partij... zo als die Marijnnissen is een toffe vent, dus daar ga ik ff op stemmen.
Zo lijkt het tenminste de laatste tijd wel altijd wel... :rolleyes:
Het ging erg slecht met de Pvda, vooral door Melkert (puinhopen van paars, gezeik met Fortuijn, etc) en nu is Bos aan het roer en die wordt meteen als winnaar van het 1e debat uitgeroepen en het ziet er naar uit dat de PvDa weer flink gaan winnen en de CDA gaat bedreigen als grootste partij. En net of iedereen weer is vergeten wat een "ellende" de PvDA heeft veroorzaakt... |
|
|
| ScuL |
| precies; dat was ook wat ik zei in het andere verkiezingstopic. |
|
|
| arrows |
Ik heb vorige verkiezingen VVD, gestemd en dat ga ik nu weer doen.
Ik heb die test gedaan op internet en daar kwam weer VVD uit rollen |
|
|
| Akira |
Ik hoor hier enorm veel zeiken over LPF fortuyn dom dit en dat KUT BLAH BLAH ...Maar ik zie niemand goeie beweegreden waarom ze BV op de SP/pvda stemmen ???meer dan ja Jantje is mijn held komt er ook niet uit.
Ik zal kort ff toelichten waarom ik toendertijd op de LPF stemde en waarschijnlijk dat ook weer ga doen.
1. Ik stem op LPF omdat dat de enige partij was/is die aan de hand van het onderzoek van Fortuyn probleemoplossend te werk wil(de) gaan. Alle andere belangrijke partijen hebben of een of andere ideologie of een religie die hun programma bepaalt. Dat vind ik een slechte zaak. SP/GL/PvdA (what's in a name..welke fokking arbeid?) hebben principes uit begin 20e eeuw als leidraad (socialisme/communisme) die m.i. achterhaald zijn. De VVD baseert zich op het liberalisme..allemaal leuk en aardig maar problemen los je nauwelijks met ideologieen op, aangezien zij de rationele beslissingen vertroebelen...dat hebben we in 8 jaar paars gezien. CDA is zelfde laken en pak en door de Mammoetwet (Van Kemenade 1965) en het pappen
-en-nathouden beleid van Lubbers It/mIII is het bureaucratische monster dat de Nederlandse overheid heet geschapen. Heb uw naaste fundamentalische moslim of Nederlandse verkrachter/kindermoordenaar lief is ook niet echt een levensmotto waar ik achte sta. Daarnaast heb ik de oppositie ten tijde van 8 jaar Paars nooit gehoord over de allochtonenproblematiek, de mobiliteitsproblemen, de fraude en corruptie in het openbaar bestuur etc etc.
2. Vandaar dat ik ondanks dat Fortuyn vermoord werd toch de kans gaf aan de LPF, met kanttekeningen ja daar geef ik je gelijk in, maar er was wel degelijk een kans dat enkele toppers als Bomhoff (een van de beste economen ter wereld), een stel topchirugen, een aantal topondernemers en wat geintegreerde allochtonen er iets van konden maken.
3. Het alternatief op LPF stond/staat immers garant voor ellende in de publieke, maar langzaam ook in de private ruimte(een simpele blik op de site van het CBS en om je heen kijken is al genoeg om dat te zien).Je zult zeggen "en de SP dan?" Ja...over de SP kan ik kort zijn. De SP heeft werkelijk totaal geen besef hoezeer de kurk waar de economie op drijft (MKB) wordt uitgeknepen door de overheid. Nog meer uitknijpen leidt op den duur op zulke grote schade aan de economie dat de inverdieneffecten van de belastingen volledig teniet gaat. Communisme is uit de tijd en zal ervoor zorgen dat de hedendaagse problemen in een stroomversnelling verergerd worden. Voor de geinteresseerden heb ik ooit een analyse gemaakt van het SP programma vanuit macro en microeconomisch perspectief. De bull van het CPB (SP begroting is sluitend) houdt helaas geen rekening met ondernemersgeest en de psycho-sociale aspecten van een ondernemersklimaat. Belastingtarieven tot 72% komen grotendeels ten goede aan profiteurs (armen die wel in armani/evisu/bmw's kunnen lopen/rijden, maar wel voor de wet arm zijn). De SP heeft heel veel geld nodig (nog meer dan paars al in zorg/onderwijs etc heeft gestoken met een resultaat waar je om moet janken)...maar denkt ook dat die tuin waar ik het wel eens over gehad heb met al die geldbomen op het Binnenhof groeit. Mispoes....ondernemers moeten dat geld ophoesten...en zullen daar op een gegeven ogenblijk geen zin meer inhebben of naar het buitenland vertrekken met alle negatieve belastinggevolgen vandien. Maar dit terzijde,
4. Trots is iets wat ik nog wel in mijn donder heb. Alleen al de moord op Fortuyn en mijn ontzag voor hem, was voor mij op 15 mei een rede om op hem te stemmen. Een eerbetoon aan een briljant politicus, de enige die mijn hart gestolen heeft.
5. Achteraf bleek dat de LPF-ers niet met de druk om konden gaan. Toch blijf ik hun mijn steun geven omdat het alternatief voor mij althans betekent dat ik of moet stemmen op paars (en dat wil ik niet) of op christelijke partijen (wil ik ook niet) of op zogenaamde wereldverbeteraars die zo'n beetje in stratosfeer rondzweven (SP) en die Nederland graag tot islamistisch ontwikkelingsland willen omtoveren.
Nu mogen jullie weer.
Jason |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | Originally posted by Rinus
Trouwens wat een moraalridders allemaal daar joh bij die SP :D :D :D |
kataklop kataklop....hoor ik daar mijn naam??....kataklop kataklop....ojee, mijn partij voorbijgereden.....kataklop kataklop.... |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | | Trots is iets wat ik nog wel in mijn donder heb. Alleen al de moord op Fortuyn en mijn ontzag voor hem, was voor mij op 15 mei een rede om op hem te stemmen |
zoals je ziet heeft dat nederland veel goeds gedaan :rolleyes:
Arrows, jij hebt echt de coolste avatar die ik ken :) |
|
|
| AlFerox |
 |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by moogwai
Het ging erg slecht met de Pvda, vooral door Melkert (puinhopen van paars, gezeik met Fortuijn, etc) en nu is Bos aan het roer en die wordt meteen als winnaar van het 1e debat uitgeroepen en het ziet er naar uit dat de PvDa weer flink gaan winnen en de CDA gaat bedreigen als grootste partij. En net of iedereen weer is vergeten wat een "ellende" de PvDA heeft veroorzaakt... |
Misschien was het wel helemaal niet zo slecht onder de PvdA. Zoals Youp van 't Hek al zei... "we want more!" Als het goed gaat willen beter, en dat houdt nooit op. En wanneer het dan opeens helemaal mis gaat, en het kabinet valt... dan pas realiseert de nederlandse bevolking zich dat het eigenlijk nog helemaal niet zo slecht was... En ja, politiek was saai voor Pim. Maar misschien was het wel saai omdat het zo goed ging. Als het goed gaat wordt het "publiek" kritischer. Voor mij heeft paars het in de laatste 2 jaar laten liggen. Maar ik geloof niet dat er veel kabinetten zijn geweest die het langer dan 8 jaar hebben volgehouden. Aan alles komt een einde zal ik maar zeggen.
| quote: | Originally posted by Akira
Ik hoor hier enorm veel zeiken over LPF fortuyn dom dit en dat KUT BLAH BLAH ...Maar ik zie niemand goeie beweegreden waarom ze BV op de SP/pvda stemmen ???meer dan ja Jantje is mijn held komt er ook niet uit. |
Omdat hun partijprogramma het meest overeen komt met mijn denkbeelden... Ik kijk niet naar het verleden, of dat nu goed of slecht was, want dat is voorbij... het gaat om de toekomst. |
|
|
| Stivvekk |
| quote: | Originally posted by arrows
Ik heb vorige verkiezingen VVD, gestemd en dat ga ik nu weer doen.
Ik heb die test gedaan op internet en daar kwam weer VVD uit rollen |
Behalve dat dat ook voor mij geldt wil ik hieraan toevoegen dat Zalm de meest indrukwekkende CV heeft (en nee ik bedoel niet z'n verwarmingsketel), zowel voor als na zijn carriëre als minister van finaciën.
- medewerker bureau economische aangelegenheden,
afdeling begrotingsvoorbereiding, ministerie van Financiën, van 1975 tot 1977
- hoofd bureau economische aangelegenheden, afdeling begrotingsvoorbereiding, ministerie van Financiën, van 1977 tot 1978
- hoofd afdeling begrotingsvoorbereiding, ministerie van Financiën, van 1978 tot 1980
- hoofd centraal secretariaat heroverweging, ministerie van Financiën, omstreeks december 1980 tot 1981 plaatsvervangend directeur begrotingszaken, ministerie van Financiën, van 1981 tot 1983
- plaatsvervangend directeur Algemene economische politiek, ministerie van Economische Zaken, van 1983 tot 1985
- directeur Algemene economische politiek, ministerie van Economische Zaken, van 1985 tot 1988
- onderdirecteur C.P.B. (Centraal Planbureau), van 1988 tot 1989
- directeur C.P.B., van 1989 tot 22 augustus 1994
- bijzonder hoogleraar economische politiek Vrije Universiteit te Amsterdam, van 1990 tot 22 augustus 1994
- minister van Financiën, van 22 augustus 1994 tot 22 juli 2002
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, van 19 mei 1998 tot 3 augustus 1998
- fractievoorzitter V.V.D. Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 16 mei 2002
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 23 mei 2002
Hier ontbreekt nog dat Zalm Cum Laude is afgestudeerd aan de VU.
Dat mensen hem niets vinden omdat hij zo chagerijnig overkomt doet me denken aan een beargumering waarbij Ratelband dus kennelijk de beste kandidaat is voor het premierschap. Zeker als het economisch niet zo goed gaat denk ik dat Zalm wel weet waar je effectief kunt bezuinigen, zonder zinloze principes in de weg hebben staan maar gewoon pragmatisch kijken wat het beste is.
Ik hoop dat ik het zo een beetje redelijk beargumenteerd heb
S.
Oja deze nevenfuncties heeft hij ook nog gehad:
- lid Comité Economische Politiek van de Europese Gemeenschappen
- lid R.E.A. (Raad voor de Economische Aangelegenheden)
- kroonlid S.E.R. (Sociaal-Economische Raad), van 1989 tot 1994
- lid presidium C.E.C. (Centraal Economische Commissie)
- lid Centrale Commissie voor de Statistiek
- lid studiegroep Begrotingsruimte
- adviserend lid W.R.R. (Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid)
- lid bestuur Westfries Gasthuis te Hoorn
- informateur, van 14 mei 1998 tot 20 juli 1998; samen met W. Kok en mevrouw E. Borst |
|
|
|
|