|
OT: Er bästa drink (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| mindshooter |
| Min tjejpolare som fyllde 18 idag fick nån spritpryl som smakade dumle...riktigt jävla gott faktiskt :D inte en drink..men gott som fan om man ville shotta hehe :) |
|
|
| Treo |
hmm.. Menta? smakar mint och är blå.. hmm.. kunde ju uppnås genom att blanda Minttu och Bols Blue kanske. men det borde bli mera ljusblått.
-Treo- |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Min tjejpolare som fyllde 18 idag fick nån spritpryl som smakade dumle...riktigt jävla gott faktiskt :D inte en drink..men gott som fan om man ville shotta hehe :) |
du menar dooleys :) tro mig, röd å blå flaska.. har sånt hemma :crazy: :tongue2 |
|
|
| dj_hysterix |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Min tjejpolare som fyllde 18 idag fick nån spritpryl som smakade dumle...riktigt jävla gott faktiskt :D inte en drink..men gott som fan om man ville shotta hehe :) |
aaaooohhh...va gott :toothless |
|
|
| Dioxys |
nån som smakat sånt där turkiskt "raki" :rolleyes:
smakar typ saltlakrits :) riktigt gott att shotta, och sen svälja ner en jäger precis efter :) mumma! :D |
|
|
| montana |
| quote: | Originally posted by Dioxys
nån som smakat sånt där turkiskt "raki" :rolleyes:
smakar typ saltlakrits :) riktigt gott att shotta, och sen svälja ner en jäger precis efter :) mumma! :D |
yeni raki är gott men turkisk "arrak" (det vad drycken heter i arabvärlden) är inte så gott, jag föredrar libanesisk arrak men det är en smak sak. kom i håg att dricka arrak med vatten, många svenskar som åker till turkiet och gör misstaget att dricka arrak rent. iaf så är arrak nästan som ouzo (jag tycker arrak är godare)
annars så alltid läsk (helst import fanta men festis funkar också) & vodka alltid gott |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by montana
annars så alltid läsk (helst import fanta men festis funkar också) & vodka alltid gott |
import fanta???
va e det för bra med det??? :p |
|
|
| Dioxys |
hehe, jo, precis :) yeni raki är det jag har.. hade för mig "yeni" bara var ett märke som "absolut" vodka :)
import fanta = smuggelfanta som man får på pizzerior? :p |
|
|
| montana |
| import-fanta är som det låter, fanta som har importeras från andra länder, typ tyskland & spanien, den är godare än vanlig "svensk" fanta plus att den har mer smaker |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by montana
import-fanta är som det låter, fanta som har importeras från andra länder, typ tyskland & spanien, den är godare än vanlig "svensk" fanta plus att den har mer smaker |
mjo.. vet också va import e.. hehe :p
men import grejer brukar inte vara godare än svensk.. typ coca cola.. svensk e ju mycket godare än annan dum import skit.
brukar inte dricka fanta speciellt mycket |
|
|
| Amnezia |
denna måste ni testa...;) :cool:
Virrelvalle
1st longball glas.....
6cl Pisang Ambong <<<---garanterat felstavat:crazy:
6cl Vodka
fyll upp med mjölk
+ mkt krossad is
den e grym..:eyespop: |
|
|
| SteveTranz4ever |
Här e ett recept på en goding som en kompis skapat
Knaz-Vaz
Måste drickas ur en stor vas. Helst en stulen sådan från ett hotell.
Halva vasen fylles med en spritblandning bestående av 25/75 Kaffelikör/vodka
Andra halvan av vasen fylles upp med mjölk.
Rör om och släng i tre sugrör, sug sedan för allt vad du är värd.
Välkommen in i dimman!
Uppfunnen och skapad av Johan "Rasmus" Hedlund på Ayia Napa/ Cypern 25 Juli 2000
En annan galen drink som tillkommit av en annan
Bensin Grogg
Fyll upp et glas med vodka till minst hälften, gärna ända upp till kanten, fyll på sen med vad du vill... så enkelt var det...
En av mina absoluta favoriter är annars
Strawberry Daiquiri
4 st is
4 st jordgubbar
2 cl pressad lime
1 cl sockerlag
2 cl jordgubbssaft
4 cl Rom
Gör så här:
1. Lägg isbitarna i en kökshandduk. Vira ihop den till en påse. Krossa grovt mot golvet eller annat hårt underlag.
2. Blanda därefter isen med resten av ingredienserna i en hushållsmaskin. Mixa tills drinken är len och sorbetliknande. Några sekunder brukar räcka.
3. Tag ett stort cocktailglas på fot. Häll upp drinken. Servera med sugrör. Om du föredrar en vanlig, hoppa över isen. Men glöm inte att frysa glaset. Drinken ska drickas riktigt kall.
Tips: En daiquiri ska vara riktigt kall. Det är inte förrän då som rommen visar sin rätta sida.
Testa denna (Strawberry Daiquiri) eller dessa drinkar... gott råd från Steve :gsmile: |
|
|
|
|