|
OT: Er bästa drink (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Treo |
Robert Gustafsson nämnde en gång nåt om en "Rembrandt" - Ägglikör och lacknafta.. mmmums ? :tongue2
-Treo- |
|
|
| el_vez |
Instant White Russian
1 st Kaffe Pucko (svårt underskattad)
lagom med vodka
klar! |
|
|
| dbl |
tänkte att eftersom det har kommit en mat tråd nu så måste jag ju dra upp denna tråden bland allt bråte :)
så hit med drink recept nu..
om det inte nämts innan så kan jag ju iallafall rekommendera jäger redbull.... lite annat istället för vodka redbull :p
e svin gott faktiskt.. va ganska skeptisk till det i början innan jag smakade.. men mmmm.. druckit hur mycket som helst typ.. haha :p
nee.. iväg nu o testa på att dricka vodka raspberry för första gången :)
se vad jag hittar att blanda med sen bara.. hehe :p |
|
|
| mr_fisken |
| raspberry sour:thepirate |
|
|
| keddo |
Fidel Castro .. sjukt god eller
Färnhet! :D eller inte |
|
|
| expanded |
| "I'm just rollin' down the street, smokin'n dough, zippin' on gin n' juice" -- Snoop Doggi Dog "Gin & Juice" |
|
|
| jeremy1984 |
"Fittan brinner", från Ayia Napa :p
Glömt receptet dock :( ... Innehöll vodka o nån persiko-likör om jag inte minns fel :clown: |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by keddo
Färnhet! :D eller inte |
FärnHET; Är inte det "inne" att dricka det nu?? :p
smakar ju skit dessutom
Lite OT men såg tidigare i tråden om att ni snackade import-fanta.
WTF? Jag rent ut sagt HATAR importerade drycker :whip:
Man kan ju fan inte ens käka en pizza längre utan att få polsk kloak-cola/fanta whatever!
Att dricka svensk dr6yck är fanimej sällsynt nuförtiden! |
|
|
| SteveTranz4ever |
Fernet (Fernet-Branca) som det stavas inmundigade jag första gången på Kos 2002 när magen var pajj och det är/var väl lite just en magmedecin förr i världen.
Har även druckit denna vid ett flertal tillfällen efter dess och satan va den sitter hårt, nästan kräkvarning ibland :eyespop:
Btw: Fernet MÅSTE serveras iskall, helst under 0 grader ! |
|
|
| keddo |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Fernet (Fernet-Branca) som det stavas inmundigade jag första gången på Kos 2002 när magen var pajj och det är/var väl lite just en magmedecin förr i världen.
Har även druckit denna vid ett flertal tillfällen efter dess och satan va den sitter hårt, nästan kräkvarning ibland :eyespop:
Btw: Fernet MÅSTE serveras iskall, helst under 0 grader ! |
hehe jo fan de e riktigt skabbig, men man blir praktfull!. Första gången jag drack den var för typ 2 -3 år sedan, blev bjuden av en polare på krogen. Slutade med att jag kutade ner på toan för jag höll på att spy :D Stog och var kaxig innan jag svepte den, tänkte "den kan väll inte vara så farligt"... Väl nere på toan där stog jag och sköllde ur munnen, så står en snubbe brevid mig och ler lite smått, sedan kläcker han ur sig "fernet eller?" hehe... ökänd dricka |
|
|
| Kongo_kim |
Sherry + Coca Cola
smakar typ Calippo |
|
|
| Treo |
Knutsboda: Vodka + Jäger + RedBull (el. PowerKing)
Finlandia Apple (snodd från cocktailgiuden, men värd ett omnämnande)
4 Finlandia vodka
2 DeKuyper Sour Apple
50/50 sprite/äppeljuice
ett par pressade limeklyftor eller en skvätt Rose's Lime
Buttslammer:
4 Bacardi Limon
2 Passoa
Battery (eller annan RedBullkopia)
ett par pressade limeklyftor eller en skvätt Rose's Lime |
|
|
|