return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
Bringar pengar lycka?
View this Thread in Original format
Glorie
Mmmm, detta e en polltråd....skriv gärna en liten motivering :p
(vi får anta att vi pratar såpass mycket pengar att man inte behöver oroa sig för det)
Dioxys
om dem används rätt...

pengasr ger mig trygghet, trygghet för mig = lycka :)
mindshooter
ojoj vilken komplicerad fråga du langar fram, jag svarade ja men ville svara både ja och nej.

Varför jag ville svara ja:
För att när jag får min lön då är jag seriöst glad, när jag har pengar så är jag oftast glad i hela kroppen eftersom jag kan hitta på kul saker och leva friare, köpa lite sjyssta kläder. På dom grunderna så får jag lycka genom pengar.

Varför jag ville svara nej: För att precis som allt annat människan uppfinnit så är pengar bara ännu en materialistiskt pryl som vi inte blir lyckliga av i längden. Skapar en massa problem. Är ett orätvist system som pengarna fördelas på också.

Det är viktigt att alltid ha mål, i detta fallet kanske det är att samla till en TV....når du får din TV är du fett glad. Du har uppnått något, du kan sträva efter mer. Men människan fungerar så att den alltid kommer sträva efter mer, hur mycket det än får. Det är som att först bara ha studiebidrag... jag tyckte att jag hade för lite pengar. Nu har jag 2000kr + studiebidrag och tycker fortfarande att pengarna inte räcker, för jag skaffar mig vanor. Jag är alltså precis lika glad som jag var förut med mina pengar. Jag kan garantera att alla som har högre lön än mig känner precis likadant....det är skön i början men sen vänjer man sig och vill ha mer. Om du har "tur" då så har du tillslut en obegränsad tillgång av pengar och jaha..hur kul va det då?
reveal
självklart :D
du sa inte vad du tyckte glorie?
cviper
Vad man än vill, så kommer man ingenstans utan pengar...
Fattig men lycklig passar (tyvär?) inte in i vår tid.

Sen om lyckan förhåller sig proportionellt mot hur mycket pengar man har, är en annan fråga.
lonne
Ja pengar gör iaf mig lyckligare, men det kan även skapa problem.
Jag tycker att det är skönt att känna sig oberoende och kunna impulsköpa om man vill ha ngt.
Vizay
Givetvis är man lyckligare om man har pengar i dagens samhälle....dom kanske inte e raka vägen till den totala lyckan men dom är en extremt bra hjälp på vägen
Glorie
jag säger ja med... faktiskt...Och det är ett självklart svar från min sida i dagens läge. just nu har jag t.ex. trubbel me csn, vilka kan sumpa mina framtida planer... iofs är det ju självförvållat, men ändå...:(

Mind, diggade vad du skrev där... :)
robstar
Ja!

Pengar = Mer möjligheter... and that's a fact! ;)
SWE_TRANCE
Jag röstade JA!

MEN, som mindshooter sa så är man lycklig vissa stunder när man har cash!

Men i det "långa loppet" så tror jag inte att pengar gör mig mer lycklig... Spelar ingen roll hur rik du än är, "äkta" lycka går aldrig att köpa..

mindshooter
men många av er bör tänka om, är det inte så att ni behöver pengar för att dom från första början gjort er olyckliga? låter så på er

"ja pengar skulle göra mig lycklig för se hur fattig jag är"
Utan pengar skulle ni inte vara fattiga!
[nils]
LÄTT! två technics sl-1210, 1 DJM-600, skivor! :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement