Deze oscarregen is zekers wel verdiend voor de LOTR. Tis voor het eerst dat een film met zoveel nominaties alle Oscars krijgt waarvoor hij genomineerd was.
Mar-01-2004 11:20
Disney
Extremist!
Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by MaGiK54
Deze oscarregen is zekers wel verdiend voor de LOTR. Tis voor het eerst dat een film met zoveel nominaties alle Oscars krijgt waarvoor hij genomineerd was.
Jep, vorige record was 8 uit 8 of zo...
Mar-01-2004 13:33
basvh
Bert says: Hatseflats!
Registered: Oct 2000
Volgens mijn leraar story telling/film analyse en script schrijven is het allemaal vet doorgestoken kaart. Volgens hem hebben ze zoveel prijzen gekregen omdat het dan zou afleiden dat LOTR eigenlijk geen echte hollywood productie is. Mensen hebben het dan meer over de film die 11 oscars won en niet over de film die is opgenomen is in nieuw-zeeland. Het zou dus weer de aandacht vestigen op het grote hollywood.
Ik zelf weet het allemaal niet, achter de schermen zal er heus wel een politiek spelletje gespeeld worden. Net zoals bij golden globes
Mar-01-2004 14:43
Ding Chavez
drs. progger
Registered: Jan 2001
Misschien een hopeloze vraag, aangezien bijna niemand de hele show zal hebben gekeken, maar ik stel em toch maar ff
Weet iemand hoe dat nummer heet dat gespeeld werd tijdens het overzicht van Oscar presentaties van Bob Hope? Ik word er gek van dat ik er niet opkom en het is echt een mooi nummer, komt geloof ik wel uit een film.
Ik heb trouwens niet de hele nacht zitten kijken, gewoon opgenomen
Mar-01-2004 15:01
Remy D
Oranje!!!!
Registered: Apr 2001
Location: Nederland oh Nederland jij bent een kampioen, wij houden van ORANJE om zijn daden en zijn doen.
quote:
Originally posted by basvh
Volgens mijn leraar story telling/film analyse en script schrijven is het allemaal vet doorgestoken kaart. Volgens hem hebben ze zoveel prijzen gekregen omdat het dan zou afleiden dat LOTR eigenlijk geen echte hollywood productie is. Mensen hebben het dan meer over de film die 11 oscars won en niet over de film die is opgenomen is in nieuw-zeeland. Het zou dus weer de aandacht vestigen op het grote hollywood.
Echt knap dat je die leraar dat weet!!
En waarom waren Fellowship of the ring en The two towers dan de grote verliezers de afgelopen 2 jaar??? En je moet wel veel mensen omkopen om de keuzes naar je hand te zetten.
Ik vind het gewoon een terechte winnaar!!
Je kunt moeilijk een prijs zoals bijvoorbeeld: ART DIRECTION uitreiken aan nummer 2, als je nl. nog niet de hele film hebt gezien, kan dat bij het verschijnen van nummer 3 zeker de reactie van publiek/resenscenten beinvloeden.
Daarbij vind ik eerlijk gezegd dat the LOTR trilogie als 1 film beschouwd zou moeten worden, ipv als 3 afzonderlijke delen, maar dat zal kaskraker-technisch wel niet haalbaar zijn....
Grtz
WooT
Mar-01-2004 19:03
jp
Retired tranceaddict
Registered: Apr 2001
Zoals Billy Crystal zei na enkele LOTR Oscars: "er blijft niemand over in New Zealand om te bedanken..."
Mar-01-2004 19:17
moogwai
In TrancEaddict We Trust
Registered: Oct 2000
Alle 11 terecht natuurlijk, echt gewoon de beste film allertijden!
Zeker als je het gewoon als 1 film ziet, wat het eigenlijk ook is.
Zit al met smacht te wachten op de special extended editie
Mar-01-2004 20:02
MaGiK54
Happy Skippy
Registered: Apr 2002
quote:
Originally posted by basvh
Ik zelf weet het allemaal niet, achter de schermen zal er heus wel een politiek spelletje gespeeld worden. Net zoals bij golden globes
Der was één of andere "Nederlandse filmexpert" die zei dat deel 1 en 2 geen belangrijke Oscars had gewonnen, omdat ze anders drie jaar achter elkaar alles aan de LOTR hadden kunnen geven. Daardoor zouden anders film niks hebben gekregen. Daardoor hebben ze alle Oscars opgespaard voor deel drie, zodat de gehele reeks bekroond zou worden. Zit op zich wel wat in, aangezien het eigenlijk één lange film is ipv drie losstaande delen/films.
Mar-01-2004 20:10
arjen
Suspended User
Registered: Jan 2004
naar mijn mening heeft LOTR ze niet allemaal verdiend
sommige wel de costumes de beelden e.d. zien er natuurlijk fantastisch uit maar voor VIND IK het een flutfilm en heeft de film niet alle oscars verdiend