|
Prijzen van kaartjes.....
|
View this Thread in Original format
| Switch |
jezus tegenwoordig is het allemaal zo duur, kijk maar eens naar Mysteryland. iedereen vindt 50 euro een normale prijs, maar vergeet niet dat dat 110 gulden is!!! en zoveel is er nou ook niet verbeterd sinds de tijd dat een kaartje 50 gulden was.
ik weet nog da'k naar Thunderdome ging voor 20 gulden. kijk dat zijn goeie prijzen. Innercity 2000 was 50 gulden en dat was al redelijk duur.
wat vinden jullie ervan. |
|
|
| arj1o1 |
| ja zeker ik geef met die euro net net zo snel 20 euro uit als 20 gulden |
|
|
| Flipper01 |
Het is zeker te duur.. Dat hele gezeik met die euro zorgt ervoor dat de prijzen verdubbelen in het uitgaansleven. Voor Sensation betaal je ineens 65 euro terwijl er bij de eerste Sensation al geklaagd werd over de hoge prijs.
Vaak willen de organisaties het allemaal heel uitgebreid doen. Een chill out zaal met verschillende Dj's enzo, zet daar gewoon een paar cdtjes op ofzo. Of kermisatracties, daar zit ik niet echt op te wachten hoor..
Maar ja, ze spelen lekker in op de euro want iedereen geeft hem uit als een gulden. |
|
|
| magrec |
Mja in vergelijking met vroeger.
Toen koste mijn kaartje van sensation in 2000 ook al bijna 90 gulden.
ALs je het vergelijkt met een optreden van bands die vragen soms nog wel meer dan 70€ en dat voor meestal een optreden van 2 uur. Dus als je het daarmee vergelijkt dan valt het wel weer mee. |
|
|
| Odyne |
| quote: | Originally posted by arj1o1
ja zeker ik geef met die euro net net zo snel 20 euro uit als 20 gulden |
same here.. |
|
|
| mantisnl |
ik kan natuurlijk niet over vroeger spreken, maar t kaartje voor extrema outdoor (incl busreis) kost me ook al 70 euro.. vink opzich wel duur:rolleyes:
maja, als t n superfeest is heb ik dat er wel voor over natuurlijk:) |
|
|
| eieregooie |
| Mja, ut is duur ja, maar voor een beetje goed feestje heb ik dat wel over hoor :) En als je kijkt naar de populariteit van dance/dj's/feesten tegenwoordig moet je idd gaan vergelijken met grote bands... en dan zit de prijs wel redelijk op 1 lijn met die bands... |
|
|
| Miss Proximus |
Ik sluit me bij Harmen aan. En ja, alles wordt duurder, en ik vind het ZEKER niet zo dat er niks op de feesten veranderd is.
Als ik (heeeeeel moeilijk hoor) terugdenk aan de feesten van vroeger, dan waren er ellenlange rijen voor de deur, slechte garderobe-faciliteiten, af en toe magere aankleding en zeker niet zulk spectaculair laser-geweld. En weet je wat het kost zo'n laser DAMN :D
Dus ik denk dat ook de kosten wel omhoog zijn gegaan. En denk dan ook eens aan de prijzen van dj's. Het heeft allemaal te maken met inflatie :) |
|
|
| raoel |
Ook ik vind de prijzen te hoog.
Mijn eerste grote feest, Impulz in februari 2001 (volgens mij) was nog F65,- = €29,55 Dat vond ik toen al ontzettend hoog en de prijzen zijn alleen maar gestegen.
Ik hoor dus hier bedragen van F20,- tot F50,- en dan is het dus allemaal flink gestegen.
Nu wordt er wel steeds meer aan decoratie gedaan op feesten waardoor de totale entourage nog allemaal wat beter wordt.
Toch denk ik dat de voornaamste prijsstijging zit in de prijzen die de DJ's vragen voor een uurtje draaien. Zij vragen nu volgens mij veel en veel meer dan enkele jaren terug.
Maar als je dan gaat kijken naar een popconcert van bijvoorbeeld de Rolling Stones vallen de entreeprijzen bij houseparties nog wel mee. Bij de Stones betaal je voor het goedkoopste kaartje al €60,- (dacht ik). En zij staan er echt geen 6 tot 8 uur.
Hooguit 2 tot 3 lijkt me.
En zo is het met alle popconcerten.
Ik zou wel eens willen weten hoe goed dat de grote party organisaties in Nederland draaien.
en dan met name: Q-dance, ID&T, UDC
Dat zijn toch wel de grootste en ik denk dat zij erg veel verdienen. |
|
|
| total woot |
sja tis idd allemaal wel duur geworden.
En ik voel me eerlijkgezegd genaaid als ik maanden van tevoren n kaartje koop, en men ineens 2 weken voor t feest de meest idiote manieren verzint om toch maar die kaartjes kwijt te raken
(ik noem een 4-elements...).
Er valt natuurlijk ook wat te zeggen voor t standpunt dat je voor n popconcert ongeveer net zo veel kwijt ben, al denk ik dat je noch qua organisatie, noch qua publiek een redelijke vergelijking kunt trekken naar n houseparty (met als grootste verschil dat je bijv. de Roling Stones niet iedere week kunt zien, en bijv. een Johan Gielen wel).
Grtz
WooT
[edit]
Als je bedenkt dat er voor Qontact HMH 5000 kaarten zijn verkocht a 45 Euro per stuk dan zou dat betekenen dat dat feest 225 duizend Euro heeft gekost.... en das dus gewoon dikke bull, want dat zou betekenen dat Qontact vorig jaar keihard verlies heeft gedraaid (toen waren er 8000 kaarten verkocht en had men dus 135000 meer te besteden, terwijl de voorzieningen toen tien keer beter waren...)
[/edit] |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by Miss Proximus
Dus ik denk dat ook de kosten wel omhoog zijn gegaan. En denk dan ook eens aan de prijzen van dj's. Het heeft allemaal te maken met inflatie :) |
Hier haal ej toch 2 digne door elkaar Miss, maar goed inflatie speelt natuurlijk ook wel een rol.
Ook het "gewone personeel" vraagt meer loon, verhuur bedrijven van licht en geluid vragen meer geld voor hun apparatuur en niet te vergeten: er is tegenwoordig veel security aanwezig en duie klerenkasten zijn echt niet goedkoop. |
|
|
| Flipper01 |
| quote: | Originally posted by total woot En ik voel me eerlijkgezegd genaaid als ik maanden van tevoren n kaartje koop, en men ineens 2 weken voor t feest de meest idiote manieren verzint om toch maar die kaartjes kwijt te raken
(ik noem een 4-elements...).
|
Inderdaad, dat is gewoon erg jammer.. Want je hebt uiteindelijk wel een volle zaal, maar niet met mensen die echt zin hebben in het feest. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze het doen want als de zaal zo goed als leeg is, is er ook weinig aan en verdienen ze niks aan de drankverkoop.
Het heeft wel eens in ID&T magazine gestaan, het schijnt dat de prijzen van personeel en licht/geluid enorm zijn toegenomen. |
|
|
|
|