return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 
Rookverbod Horeca (pg. 2)
View this Thread in Original format
Rinus
Ik heb er ook nooit last van tenzij ik aan het eten ben. In kantines en eet toko's moeten ze het idd afschaffen maar in het uitgaans leven moet het gewoon kunnen. Slaat nergens op hadden ze maar in het begin moeten komen.

Was het niet zo dat het in de trein ook al niet meer mag??
Teknikol
quote:
Originally posted by Rinus
Ik heb er ook nooit last van tenzij ik aan het eten ben. In kantines en eet toko's moeten ze het idd afschaffen maar in het uitgaans leven moet het gewoon kunnen. Slaat nergens op hadden ze maar in het begin moeten komen.

Was het niet zo dat het in de trein ook al niet meer mag??


in de trein hebbie rokerscoupes:)
mantisnl
restaurants ed niet
cafe`s en discotheken wel vinnik, daar hindert t je toch minder als dan dat je aan het eten bent

mja, dan spreek ik voor de mensen die zich er aan hinderen, ik hinder me er absoluut niet aan, heb n paar vrienden die roken en als we ergens wat gaan eten vind ik t best dat ze n peukje opsteken onder t eten:)
jploveparade
In New York heeft het tot een leegloop van de horeca geleid. Hier zal dat dus ook gebeuren...
raoel
quote:
Originally posted by jploveparade
In New York heeft het tot een leegloop van de horeca geleid. Hier zal dat dus ook gebeuren...



Dat schijnt dus helemaal niet zo te zijn.
door horeca nederland wordt dat gezegd. andere organisaties beweren iets totaal anders.


Zelf ben ik voor zo'n rokersverbod.
Ik kan er namelijk soms niet goed tegen. Buiten de feiten om dat het stinkt, je ogen wel eens gevoelig worden en je zo'n slijmerige keel krijgt kan ik er niet goed tegen als ik een beetje verkouden ben. Als ik dan namelijk rook in mun neus krijg krijg ik van die dikke niesaanvallen en een loopneus. Dat is erg irritant.

Van mij morgen ze het dus verbieden, maar als het werkelijk zoveel banen zou kosten, tja, dan is het toch wel discutabel.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het zoveel banen gaat kosten.
jploveparade
quote:
Originally posted by raoel
Dat schijnt dus helemaal niet zo te zijn.


Volgens Sunshine zijn er vooral in de clubs 20% minder bezoekers. Bars veel erger (roken en drinken hort bij elkaar, mensen gaan thuis zuipen). In restaurants valt het mee. Het aantal rokende gasten dat verdwijnt wordt grotendeels gecompenseerd door nieuwe klanten.

20% minder klanten betekend 20 % minder personeel of 20% hogere prijzen. Dat laaste kan sowieso niet vanwege het hoge niveau wat is bereikt na invoering van de euro.
Ding Chavez
Opmerking die slaat als een lul op een slagroomgebakje:

Amerika is in alles een apart geval

:toothless
MaGiK54
Bijna iedere roker loopt nu te janken dat ze zielig zijn dat ze een beetje rook binnen krijgen, maar de invoering van niet roken in de horeca is niet bedoeld voor de klanten van de Horeca maar omdat de regering per 01.01.04 een wet invoerd dat iedere werknemer recht heeft op een rookvrije werkruimte. Denk zelf dat mensen die in horeca werken zelf de keuze hebben gemaakt om in een rokerige club/cafe te gaan werken. Dus mensen die in de horeca werken hebben vaak geen problemen met rokende gasten.

Als ze de horeca gaan aanpakken, dan moeten ze ook al die oudjes thuis gaan aanpakken die in hun eigen huis roken als de thuiszorg langskomt. Mag mijn oma dan niet meer in haar eigen huis roken als er een thuiszorger langskomt, zal helemaal mooi worden ??

Deze wet/regel is gewoon niet haalbaar in een aantal gevallen en de horeca is één zo'n geval. Mensen zullen weg blijven en das een feit, denk zelf dat ik niet minder ga stappen, maar ken echt sigarettenjunks die nu al niet snel bij iemand op visite gaan, omdat ze er niet mogen roken, dus deze junks zullen echt niet gaan stappen als ze niet meer kunnen roken.

En verders zoeken ze het maar uit, binnenkort ga ik een poging wagen om te stoppen, aangezien ik over een week elke dag aardig wat kilometers op een fiets ga maken en gewoon wat gezonder wil leven en wat conditie terug wil krijgen.
DJ_Siesta
afschaffen die rokerij, smerige kutzooi, elke keer als ik uit ben geweest, stinken me kleren dr naar, me haar stinkt dr ook naar, pijn in me ogen soms etc etc...

en je gaat toch nar een discotheek voor de muziek/plezier, is daar dan nog zon domme vieze sigaret voor nodig??, tis nog slecht ook hey:)

en bij het zoenen is ook goor, daarom ben ik anti-rook-zoener;)



blergh!!
Blik
quote:
Originally posted by DJ_Siesta
en bij het zoenen is ook goor, daarom ben ik anti-rook-zoener;)



blergh!!


vind ik ook echt een afknapper, vind het altijd jammer als een meisje rookt

kreischer2000
quote:
Originally posted by DJ_Siesta
afschaffen die rokerij, smerige kutzooi, elke keer als ik uit ben geweest, stinken me kleren dr naar, me haar stinkt dr ook naar, pijn in me ogen soms etc etc...

en je gaat toch nar een discotheek voor de muziek/plezier, is daar dan nog zon domme vieze sigaret voor nodig??, tis nog slecht ook hey:)



hier heb ik dus helemaal niets aan toe te voegen! en als een meisje dat ik leuk vind rookt heeft ze gewoon pech dan zal het nooit wat worden hoe knap ze ook is.
franzelare
het kost denk ik wel een hoop geld en klanten maar van mij mogen ze het verbieden!
ik mag ook op veel plekken niet blowen dus waarom andere wel roken?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 
Privacy Statement