|
Rookverbod Horeca (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| John |
| quote: | Originally posted by Djeebie
Per 1 januari bestaan er trouwens ook geen rokerscoupés meer bij de NS... |
in oostralie mag je in geen een openbaar vervoer iets roken (trein/tram/bus/station)..staan boetes op van 100+ dollar ofzow
en lol@ new wave:) |
|
|
| Djeebie |
| quote: | Originally posted by John
in oostralie mag je in geen een openbaar vervoer iets roken (trein/tram/bus/station)..staan boetes op van 100+ dollar ofzow |
Hoofdpunten in de gewijzigde tabakswet:
"Exploitanten van personenvervoer (bus, tram, metro, trein, taxi) zijn vanaf 1 januari 2004 verplicht ervoor te zorgen dat hun passagiers tijdens de reis geen hinder of overlast van roken ondervinden. Voor exploitanten van vliegtuigen geldt dit verbod al sinds 17 juli 2002"
"Met het oog op een goede naleving van de Tabakswet kunnen bestuurlijke boetes worden opgelegd aan personen die wettelijke bepalingen overtreden (zoals tabaksfabrikanten, winkeliers en werkgevers). De hoogte van de boetes varieert naar gelang de vorm van overtreding en het aantal malen dat een overtreding is begaan"
Er worden nog geen bedragen genoemd, maar ze zullen wel (waarschijnlijk) waarschuwingsboetes met hoge bedragen in het begin uitdelen. |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Hahaha! Wat een bekrompen geestjes zitten hier toch tussen zeg... (siesta, blik, robin maar vooral kreisher... pfff...)
|
ik heb volgens mij alleen maar gezegd dat ik niet met een meisje zou zoenen die rookte omdat ik dat smerig vind...
rookverbod heoft van mij niet |
|
|
| jploveparade |
| quote: | Originally posted by New Wave
en zoenen kon ze ook niet..tering, ergste die tong ging nog harder te keer dan zo'n keukensnijmachine |
Dan mag ze mij wel een keer komen pijpen...  |
|
|
| basvh |
Ik hoorde dat er misschien ook een rookverbod komt in Coffeeshops.
Dit is te vergelijken met een 3 baansnelweg aanleggen en dan autos verbieden! |
|
|
| robin |
ja ik wordt weer compleet genegeert hier.. dat van die coffeeshop heb k 3 pagina's terug al gezegt :whip: :whip: :whip:
| quote: | | ergste die tong ging nog harder te keer dan zo'n keukensnijmachine |
op en neer of rondjes (links of rechtsom):D |
|
|
| Duke2003 |
| hahaha dat zou melig zijn een rookverbod in de coffeeshop, daar zou echt iedereen zich niks van aan trekken |
|
|
| robin |
| haha.. moet wel, die eigenaar krijgt een boete als ie dat toelaat.. personeel heeft recht op een rook vrije werkplaats.. daar is dit allemaal om begonnen |
|
|
| jploveparade |
| quote: | Originally posted by robin
haha.. moet wel, die eigenaar krijgt een boete als ie dat toelaat.. personeel heeft recht op een rook vrije werkplaats.. daar is dit allemaal om begonnen |
Echter, je kan contractueel laten vastleggen dat je geen bewaar hebt dat er gerookt wordt op de werkvloer. Probleem opgelost (voor wat betreft de coffeeshops dan iig) |
|
|
| Duke2003 |
| ja dan is t probleem weg dan die coffeeshopmensen roken zelf ook (van alles) |
|
|
| robin |
| quote: | | Echter, je kan contractueel laten vastleggen dat je geen bewaar hebt dat er gerookt wordt op de werkvloer. Probleem opgelost (voor wat betreft de coffeeshops dan iig) |
dus als die medewerker t goed vind mag die baas scheit hebben aan de wet.. lijkt me niet.. misschien dat ze t gaan gedogen maartoch..
owja mocht die medewerker dus longkanker krijgen (of die zelf nou rookt ofniet maakt dan inprincipe nix uit) zal iedere rechter toch hem gelijk geven.. die baas is hoe dan ook *deels* verantwoordelijk..
of is t zeker dat dit mag? |
|
|
| robin |
| ow wacht ff jij was die gozer die rechten gestudeert had toch :D |
|
|
|
|