return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 
Rookverbod Horeca (pg. 3)
View this Thread in Original format
zarch
Dat het in restaurants etc wordt afgeschaft vink niet zo erg, ik rook zelf ook maar ik hoef niet persee tijdens het eten of erna een peukie te roken. Tja in discotheken etc vink toch beetje ver gaan eigenlijk. Ok het is voor de niet rokers soms wel beetje irritant maar misschien meoten ze dan toch deel maken waar je wel zou mogen roken ofzo tijdens het uitgaan.
Maarja de regering houd je waarschijnlijk toch niet tegen.
Rinus
quote:
Originally posted by Teknikol
in de trein hebbie rokerscoupes:)


Ja idd maar had gehoord dat ze die ook wilde afschraffen.
robin
ja vond k wel grappig.. de een trok uit exact de zelfde documenten de conclusie dat het een ramp zou zijn voor de horeca en ander concludeerde weer dat het nix uit maakt.

goed zo afschaffen die hap, vroeg kreeg k last van me ogen van die rook, nu niet meer maar na tijdje wordt je dr wel misselijk van :nervous:

laat ze maar buiten gaan staan ofzo

owja ben het volledig met siesta eens!!!

jugg..
jploveparade
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Opmerking die slaat als een lul op een slagroomgebakje:


:toothless


Jij vraagt om problemen met Bassie :whip: :p :D
DJ Bazz
goede zaak, maar ik ben toch sowieso tegen roken, ik zie er geen voordelen in. en dat de klandizie betreft lijkt het me wat overdreven dat het zo sterk terug zal lopen. mensen zeggen wel dat ze minder vaak uit zullen gaan, maar ondertussen gaan de meeste nog wel uit, denk ik.
New Wave
ja ik vind dit ook een goeie zaak, maar dan alleen op gezondheids redenering.

Al shet om veiligheid gaat dan ben ik bang dat der veel matpartijen komen in de discotheken.
Al die aggresiviteit met afkickverschijnselen/alcohol :)
Hier bij ons is het al zo vaak rellen dus het gaat staads leuker worden :p
eieregooie
Hahaha! Wat een bekrompen geestjes zitten hier toch tussen zeg... (siesta, blik, robin maar vooral kreisher... pfff...)

En ja, ik rook... en als je dat smerig vindt ga je toch lekker Rookvrij Swingen in Den Haag (de hagenezen kennen vast de posters wel ;) ). Zijn vast hele leuke feestjes...

Weet trouwens niet wat jullie onder rookverbod verstaan, maar in de praktijk zal het erop neer komen dat rookzone's krijgt... En daar heb ik geen problemen mee hoor :) In die rookzone's is het vaak toch gezelliger dan daarbuiten ;) (nee, dat heeft niks met die sigaret te maken maar met het type mensen dat rookt... er schijnt een onderzoek geweest te zijn dat uitwijst dat rokers meer van het leven genieten dan niet-rokers... vraag me niet naar de details, heb ut ook maar gehoord. en nee, ook dit heeft niet specifiek met die sigaret te maken...)

Owja... over dat het stinkt etc... Als je een hele avond staat te feesten stink je toch wel! Ook als er niet gerookt wordt... Naar bier en zweet bijvoorbeeld, dat is lekker fris... Dat ruik je nu alleen niet omdat de rooklucht overheerst... (ja, ik was ook ooit een niet-roker ;) )

En dat het slecht is, dat moet ieder voor zich toch uitmaken? Ik weet wat de gevolgen zijn en kies ervoor die te accepteren... Volgens mij is over straat fietsen (lopen, autorijden of whatever) net zo gevaarlijk... Maar dat wordt toch ook niet verboden? :D (okee, beetje kromme vergelijking hehe... maar wtf, als we toch aan het zeiken zijn ;) )

Zo, dat moest ik ff kwijt :) Hehe... Kommaar, kommaar, kommaar... ;)
eieregooie
quote:
Originally posted by franzelare
ik mag ook op veel plekken niet blowen dus waarom andere wel roken?


Hahaha!! En dit is natuurlijk helemaal bull! "Ik mag dit niet, dus mag jij dat niet!" Jaloers? Je lijkt wel een klein kind joh... haha!

Ow, en om een antwoord op je vraag te geven... Roken is nou eenmaal algemeen geaccepteerd, net als alcohol... Is historie, niks aan te doen... iig niet op korte termijn... Zo'n verandering vereist een mentaliteitsverandering van de bevolking, en die mentaliteit verander je niet zo 1 2 3, hoe jammer dat ook kan zijn...
Jappio
quote:
Originally posted by eieregooie
Hahaha! Wat een bekrompen geestjes zitten hier toch tussen zeg... (siesta, blik, robin maar vooral kreisher... pfff...)

En ja, ik rook... en als je dat smerig vindt ga je toch lekker Rookvrij Swingen in Den Haag (de hagenezen kennen vast de posters wel ;) ). Zijn vast hele leuke feestjes...

Zoals ik al aangaf in mijn vorige post in deze thread hebben wij op atletiekfeesten alleen maar dit soort feesten, en ik moet zeggen dat ze altijd heel gezellig zijn.

quote:
Originally posted by eieregooie
Weet trouwens niet wat jullie onder rookverbod verstaan, maar in de praktijk zal het erop neer komen dat rookzone's krijgt... En daar heb ik geen problemen mee hoor :) In die rookzone's is het vaak toch gezelliger dan daarbuiten ;) (nee, dat heeft niks met die sigaret te maken maar met het type mensen dat rookt... er schijnt een onderzoek geweest te zijn dat uitwijst dat rokers meer van het leven genieten dan niet-rokers... vraag me niet naar de details, heb ut ook maar gehoord. en nee, ook dit heeft niet specifiek met die sigaret te maken...)


laat de resultaten van dat onderzoek maar zien; volgens mij bull--ik-ben-een-roker-gelul

quote:
Originally posted by eieregooie
Owja... over dat het stinkt etc... Als je een hele avond staat te feesten stink je toch wel! Ook als er niet gerookt wordt... Naar bier en zweet bijvoorbeeld, dat is lekker fris... Dat ruik je nu alleen niet omdat de rooklucht overheerst... (ja, ik was ook ooit een niet-roker ;) )


Mja nou wordt ie helemaal mooi.. Das net zoiets van het maakt niet uit dat de omgeving zwaar vervuild wordt door die ene giftige fabriek omdat anders andere fabrieken de omgeving ook wel vervuilen..

Kom op zeg.. hoezo bekrompen

quote:
Originally posted by eieregooie
En dat het slecht is, dat moet ieder voor zich toch uitmaken? Ik weet wat de gevolgen zijn en kies ervoor die te accepteren... Volgens mij is over straat fietsen (lopen, autorijden of whatever) net zo gevaarlijk... Maar dat wordt toch ook niet verboden? :D (okee, beetje kromme vergelijking hehe... maar wtf, als we toch aan het zeiken zijn ;) )


Mja leuk dat jij dat voor jezelf kan bepalen, maar er zijn dus meer mensen die last hebben van jouw rook. Maar goed alleen op de wereld is ook fijn huh :rolleyes:

quote:
Originally posted by eieregooie
Zo, dat moest ik ff kwijt :) Hehe... Kommaar, kommaar, kommaar... ;)


daar ben ik ;)
robin
quote:
Weet trouwens niet wat jullie onder rookverbod verstaan, maar in de praktijk zal het erop neer komen dat rookzone's krijgt... En daar heb ik geen problemen mee hoor In die rookzone's is het vaak toch gezelliger dan daarbuiten (nee, dat heeft niks met die sigaret te maken maar met het type mensen dat rookt... er schijnt een onderzoek geweest te zijn dat uitwijst dat rokers meer van het leven genieten dan niet-rokers... vraag me niet naar de details, heb ut ook maar gehoord. en nee, ook dit heeft niet specifiek met die sigaret te maken...)


gerneraliseeren heet dat geloof ik...

k vond t wel grappig, gister bij kennisen van mij, (die roken) middag eten, 'ze hadden in de krant gelezen dat je van die, volgens mij blue band margarine, kanker kon krijgen..(die hadden zij dus) en dan zeggen ze: die gooi ik snel wel, dat koop ik dus nooit meer.. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

*rookzone, mooi weet je iniedergeval meteen welke meisjes je niet moet hebben

robin
*k snap trouwens ook niet hoe mensen hun eigen (rook) gedrag goed kunnen gaan praten.. net alsof ze zelf niet weten dat je dr gewoon dood aangaat .. ze lijken niet te zien dat wij gewoon t beste met ze voor hebben als we zeggen dat je moet stoppen met roken
eieregooie
quote:
Originally posted by Jappio
Zoals ik al aangaf in mijn vorige post in deze thread hebben wij op atletiekfeesten alleen maar dit soort feesten, en ik moet zeggen dat ze altijd heel gezellig zijn.

Ja, maar dat komt omdat die atletiek lui veelal niet roken (toch?) Dan issut niet zo gek natuurlijk dat op "hun" feestje nauwelijks gerookt wordt... Da's wat anders dan een rookverbod instellen lijkt me... En ik geloof nog steeds niet dat het "Rookvrij Swingen" in Den Haag erg leuk is :D Hehe...


quote:
Originally posted by Jappio
laat de resultaten van dat onderzoek maar zien; volgens mij bull--ik-ben-een-roker-gelul

Ja, die wil ik ook graag zien :D Maar nogmaals, ik heb het me laten vertellen... weet er het fijne ook niet van... Weet alleen dat ik degene die het vertelde wel geloof... Ook een niet-roker trouwens, als dat helpt :)


quote:
Originally posted by Jappio
Mja nou wordt ie helemaal mooi.. Das net zoiets van het maakt niet uit dat de omgeving zwaar vervuild wordt door die ene giftige fabriek omdat anders andere fabrieken de omgeving ook wel vervuilen..

Kom op zeg.. hoezo bekrompen

Bekrompen? Haha... nee, practisch :) Want zo is het wel... Ze kunnen hier in Delft bijv. zoveel aan het milieu doen als ze willen, maar zolang die Gist Brocades blijft meuren wordt het er toch echt niet frisser op... En Over die rooklucht... Ik ruik liever een rooklucht dan een ouwe zweetlucht... "Maar, dat is natuurlijk heel persoonlijk" :D


quote:
Originally posted by Jappio
Mja leuk dat jij dat voor jezelf kan bepalen, maar er zijn dus meer mensen die last hebben van jouw rook. Maar goed alleen op de wereld is ook fijn huh :rolleyes:

Het ging er hier om dat het slecht is voor mijzelf... Ik ben ook geen enorme aso en hou ook wel rekening met anderen... Zo rook ik thuis bijv. alleen op mijn kamer, ondanks dat ik van me ouders best in de living room ook mag roken. Maar dat vind ik arelaxed, omdat ik weet dat ze er last van hebben. Maarja, als je uit gaat weet je dat er gerokt wordt, net zo goed als dat je andere risico's loopt als je uit gaat, dus dan moet je ook nie zo lopen zeiken, anders blijf je maar thuis... Ikzelf drink haast nooit, maar mij hoor je toch ook niet altijd en eeuwig mekkeren over al die mensen die zich elk weekend maar klemzuipen en me nooit eens met rust kunnen laten als ze dronken zijn? Zelfde verschil... Ik weet dat ik uit ga, dus ik weet dat dat kan gebeuren... En dan nog de mensen die het altijd presteren om bier over je heen te flikkeren... (maar dat zijn voornamelijk studenten feestjes ;) )

En nogmaals... Als er zo'n rookverbod komt, prima... Maar een algeheel verbod gaat nooit werken... Roken valt toch niet uit te bannen...

Zo, dat was voorlopig wel weer genoeg... :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 
Privacy Statement