|
Eftersnack Midway (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by reveal
autografskryt i signaturen? :p
vänta till eXton plockar fram det tunga artilleriet :stongue: ;) | He he nej inte precis men de va ganska kul ändå... jag är ju dessutom den som tillverkat och designat alla pass :gsmile:
Nova blev as glada å sa spontant att nu ska jag fan stå med på deras gästlista på alla kommande fester i framtiden :gsmile: |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Nova blev as glada å sa spontant att nu ska jag fan stå med på deras gästlista på alla kommande fester i framtiden :gsmile: |
damn u!! :)
Har inte smält kvällen än...ojojojojojojoj...vill ha fler bilder och filmer... |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by cviper
Heh, ok. Han sa iofs sitt nick-name, men jag härde vara 's' i början och 'trance' någon gång ;) | Ja fan svårt att höra folks nickname när det är så hög volym...
Jag har speciellt svårt för det för när jag har tinnitus så blir lätt allt tal mycket till en gröt... |
|
|
| tobo99 |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Knas boll.. .de fanns ju att köpa för 10 spänn ;) |
då måste jag vart blind, vart sålde de dem? |
|
|
| [nils] |
steve, din radio äger! :)
fy va gött! "let the light shine in" :D
minnen! |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by [nils]
steve, din radio äger! :)
fy va gött! "let the light shine in" :D
minnen! |
Tack... försöker lägga in så många i playlistensom möjligt som jag kommer på från festen... är uppe i 21 låtar nu... :)
Vill ha fler ! |
|
|
| SWE_TRANCE |
Riktigt schysst partyreport mind, fick flashbacks och rysningar ett antal gånger under läsningen :)
btw: Tack för vattnet du bjöd på, satt fint i det läget :)
Denna festen var helt brutal, blev överraskad över Andreas i början. Han spelade bättre än vad jag hade förväntat mig
Vad gäller Pulser så gjorde han väl vad jag förväntat mig.
Gielen var inte den DJ'n som jag åkte till midway för, lirade väl helt OK låtar men det blir (som så många andra påpekat) för mycket när han blir "godlike". Blev faktiskt lite irriterad när han inte lät Gareth börja sin spelning ;)
GTR var så jäävla grym, precis vad jag hade förväntat mig och tusen ggr bättre :) Den killen har verkligen talang!! Förhoppningsvis inte den sista gången jag går på en fest med Gareth i Lineupen...
cviper: Okej, jag tyckte att du sa "cviper" men jag var lite osäker...
Annars tycker jag det va kul att träffa lite galna TA's :D |
|
|
| Vizay |
å fy satan va trött jag känner mig...skulle kunna ramla rakt över tangentbordet i detta nu....å då har jag ändå sovit en 4 timmar idag samt legat å myst med flickan hela dan :D
aja börjar med en snabb komentar om alla som lirade...
Andreas: Killen har absolut talang, droppade sköna låtar som fan, bra mixteknik men killen hade ju seriöst noll kontakt med publiken...enda minuset med honom e nog att han knappt tittar upp från sina spelare. Personligen ser jag hellre att en DJ överdriver lite som Gielen än att dom bara stirrar sig blinda på mixerreglagen
Pulser: Lirade skön trance med mycket låtar som jag inte över huvud taget kände igen faktiskt. Skönt låtval å absolut inge fel på själva mixandet. Lite bättre publikkontakt än Andreas men kändes fortfarande liiite stelt.
Gielen: tjae vad ska man säga... han va det egentliga huvudskälet till att jag var där, har velat se honom ända sen jag såg en film från TE 2000 med honom.
Han har skön stil bakom spelarna, ganska okej låtval, blev lite tråkigt ibland men det kan ha berott på den långa tiden han spelade men gode gud i himelen jag trodde inte man kunde trixa för mycket när man lirar...
Tycker det e helt okej med nån sjyst backspinn här å där å kanske nån scratch på nått enstaka ställe (gillade faktiskt hans scratch med eko på) men killen har tokdille på att dra volymreglaget upp å ner vilket han gör i nästan varje låt å sen när han började loopa sönder twisted å Beauty of Silence så blev det för mycket.
Har varit kul å se honom live iaf men såhär i efterhand så kan man ju konstatera att han nog ändå e lite överskattad som dj.
Godkänt låtval, halvdan mixningsteknik men en sak e han fortfarande kung på...publikkontakten
GTR (Gareth Emery): Hade inge som helst förväntningar på GTR innan, hade inte ens hört mistral eller något liveset med honom utan allt jag hört var att han skulle lira ganska soft trance som nedvarvning efter Gielen, soft tänkte jag.
Jag va helt slut efter gielens set så jag kunde inte dansa speciellt mycket under hans set å det va synd, störde mig verkligen på att mina knän i stort sett la av helt :(
Satt iaf vid sidan av dansgolvet och hörde hela hans set, WOW e allt jag kan få fram... så jävla sanslöst bra set, bästa jag hört nånsin tror jag.
Efter ett tag så begav jag mig ut på dansgolvet för att snacka med steve och precis då jag får tag i vår egen stefan så droppar GTR Chakra - Love shines trough...
jag kan med gott samvete säga att varken jag, stefan, den skallige killen som jag känner igen som fan eller dbl stod stilla, skönare låt att släppa loss totalt till finns nog inte...eller jo kanske en men den kommer vi till sen ;)
Sen fick dbl kramp i vaden å då gick vi ut å softade lite :)
Hur som helst gick och vilade lite efter det, sen fick jag för mig att gå ut å dansa sista 10 minuterna, kan ju inte avsluta festen sittandes lixom...
Precis då jag anländer längst fram där Kenny och Rikard står så börjar det välkända ljudet från Veracocha - Carte blanche att ljuda i högtalarna...Jag kollar mot kenny å rikard, ser att dom också uppfattat låten...så jävla sjukt, såååååååå jääääääääääääävla SJUUUUUUUUUUKT....jag har nog aldrig släppt loss så som jag gjorde till den låten, och inte nog med det utan den efterföljdes av Cygnus X - Superstrings...kan det bli bättre? jadå, han kan ju avsluta mer Airwave bara för å ge oss precis det där lilla extra skälet att dansa ut vår allra sista energi...
GTR's set va bara rent igenom lyckat, bra mixteknik, bra publikkontakt, helt jävla otroligt låtval (fick för första gången höra min all time favorit Rank 1 - Passage to the unknown i ett livesystem, de va ju inte fy skam :D)
Ljus/Ljud: Ljuset va jävligt bra, lasrarna va otroliga, skapade sån energi å sånna effekter....underbara :D
Ljudet va inte å klaga på direkt, dock ska jag inte uttala mig för mycket eftersom jag hörde allt genom ett par öronproppar men jag kan säga så mycket som att det var tryck nog :D
de här va en klart lyckad kväll, inget som egentligen va dåligt med den. Bästa dj...helt klart GTR, oslagbar!
En nackdel va den dåliga tillgången till vanligt kranvatten...först verkade det som att något kranvatten inte fanns alls att tillgå vilket gjorde mig både förbryllad och faktiskt jävligt irriterad men det visade sig sedan att det fanns i garderoben faktiskt :)
ett tack till alla sköna TA's man träffade där också...de gamla vanliga, mind, dioxys, steve, dbl men också flera nya ansikten såsom Kraith, Swe_trance, Jre och flera som jag säkert glömt (förlåt till alla er jag glömt)
Lite låtar man minns:
Sonorous - Protonic (Ronski speed remix)
Pulser - My religion
Rank 1 - Passage to the unknown (nån rolig lång remix) :p
Chakra - Love shines through
Svenson & Gielen - Twisted
Svenson & Gielen - Beauty of silence
Paul van Dyk - For an angel bootleggen (inte blärf, mer MUMS) :D
... - Angel (tror Katana å kanske alesis e artisten, inte säker dock)
Darren Tate - Let the light shine in (fiiiiin :D)
Airbase - theme from the rock
Chemistry - We are one
Rank 1 - Airwave
Sensation - 2003 anthem (har hört rykten om att Rank 1 ligger bakom)
Veracocha - Carte Blanche
Three drives - Greece 2000 (G & M project remix)
Camisra vs Mauro Picotto - Let Me Show You Lizard
Faithless - We come one
Madonna - Ray of light (nån remix)
lär väl tillkomma fler till den här listan, orkar inte skriva ut remixer på alla heller...e inte ens säker på vissa av dom :p |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Vizay
Madonna - Ray of light (nån remix)
|
det var nån konstig bootleg på
Vengaboys - Kiss (Airscape mix).... det var alltså vocals från ray of light på den om jag inte minns helt fel... |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by mindshooter
det var nån konstig bootleg på
Vengaboys - Kiss (Airscape mix).... det var alltså vocals från ray of light på den om jag inte minns helt fel... |
hmm okay, aldrig hört förut men den va rätt så okej...sådär lagom cheesy :D :p |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by Vizay
hmm okay, aldrig hört förut men den va rätt så okej...sådär lagom cheesy :D :p |
Va de inte Angnelli & Nelson's mix då? |
|
|
| SteveTranz4ever |
Äntligen en ordentlig bild på Johanna


79 fina bilder på Mandarin.nu =) |
|
|
|
|