|
rook je? (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Tiger777 |
| ja, want dan begint alles te rotte binnenin... ik vraag mij af hoe da moe voele... :crazy: |
|
|
| cyberia |
| quote: | Originally posted by Gladius
mai der heeft der ene "occasioneel, voor de gezelligheid" gevote.
dan zijde ni echt goe bezig imo ze |
that was me;) en ik heb dan ook geschreven,ni voor de gezelligheid voor de functionaliteit:tongue2
ma nu moogt ge mij wel is uitleggen hoedat da ni echt goe bezig is,en iemand (6 hier as ik mij ni vergis)da ni zonder sigaretten kan,dan wel goe bezig is:conf: (trouwens ik verdenk er die 6 van dat het voor de gezelligheid is:toothless )
And to quote my teacher bio
| quote: | | één sigaretje per dag is goed voor de gezondheid |
hehe nog een bedenking,jullie guys gaan toch ook uit,ni?Als ge pakt zes uur in een ruimte me zoveel man zit da u mening ni vraagt ofda het jou stoort daze roken,en dus wel degelijk roken,dat da gezond is voor je longen?:p |
|
|
| tor8024 |
een paar (slechte) nieuwtjes:
- de sigaretten zijn sinds een paar dagen opnieuw duurder geworden, een pakje van 25 kost nu 4€20! :eek:
- men plant een voorstel in te dienen om, zoals in nederland, alle openbare ruimtes te vrijwaren van sigaretten, omdat passief roken de kans op kanker met 20% verhoogt.. als het wordt goedgekeurd, kunnen we op restaurant en zelfs op café niet meer roken.. de horeca zal hier niet mee content zijn, en ik ook niet! :( |
|
|
| BEACHBOY |
| quote: | Originally posted by tor8024
een paar (slechte) nieuwtjes:
- de sigaretten zijn sinds een paar dagen opnieuw duurder geworden, een pakje van 25 kost nu 4€20! :eek:
- men plant een voorstel in te dienen om, zoals in nederland, alle openbare ruimtes te vrijwaren van sigaretten, omdat passief roken de kans op kanker met 20% verhoogt.. als het wordt goedgekeurd, kunnen we op restaurant en zelfs op café niet meer roken.. de horeca zal hier niet mee content zijn, en ik ook niet! :( |
Pfff, ik rook ook dagelijks (iets minder dan een pakje v 20sig.) en da zal mij ook wel redelijk storen, maar langs de andere kant is het dan ook weer zo'n aanleiding tot minder roken en eventueel uiteindelijk misschien stoppen. Wat ik ergens wel wil want 3€65 voor pakje Marlboro begint toch wel echt te tellen ze godv... K herinner me nog zoiets van een 80bef als ik begon te roken. |
|
|
| Dark Apostle |
Ik rook zelf niet en een verbod in restaurant kan mij weinig schelen, maar een café met rookverbod? Komaan hé, wat is een café zonder sigareten geur? Laat de wet maar zoals ze is. Er zijn duizend andere manieren om kanker te krijgen en passief roken is daarvan wel het laatste van mijn zorgen.
Rookt gulle maar voort ;) |
|
|
| Nabistai |
| Lijkt mij een prima voorstel (longkanker is in europa de 3de doodsoorzaak dus het lijkt mij zeker geen overbodige luxe) |
|
|
| tor8024 |
| quote: | Originally posted by Nabistai
Lijkt mij een prima voorstel (longkanker is in europa de 3de doodsoorzaak dus het lijkt mij zeker geen overbodige luxe) |
het kan zeker geen kwaad (voor de gezondheid), maar in zekere zin is het toch een vorm van discriminatie.. "rokers buiten" lijkt me niet echt respectvol..
roken is trouwens niet de echte oorzaak van longkanker.. roken maakt de longen enkel wat kwetsbaarder.. |
|
|
| Gladius |
| quote: | | ma nu moogt ge mij wel is uitleggen hoedat da ni echt goe bezig is,en iemand (6 hier as ik mij ni vergis)da ni zonder sigaretten kan,dan wel goe bezig is (trouwens ik verdenk er die 6 van dat het voor de gezelligheid is ) |
neje natuurlijk is da beter dan elken dag roke. wa ik bedoel is dat als ge het voor de gezelligheid doet, ge het evegoe kunt late eh. ehm is roken gezellig met vriende enz ofwa? mss kommek uit een ander milieu, mor der hebbek nog ni van gehoord... das dan bena van groepsdruk da ge hier spreekt dan? |
|
|
| eieregooie |
Dat rookverbod is er in Nederland ook nog niet hoor... en ben benieuwd in hoeverre dat doorgezet wordt... Restaurants, cafe's, en andere uitgaansgelegenheden rookvrij maken lijkt me een slecht plan... Dan blijven mensen wel lekker thuis om een paar biertjes te drinken waar ze tenminste wel lekker een sigaretje erbij kunnen nemen...
Denk dat het de horeca een hoop schade toe zou brengen... |
|
|
| Tiger777 |
| Bah, nee, ik denket ni. Ik kan wel begrijpen dat sommige mensen het gezellig vinden om zo is af en toe eentje te roke. Ma cyberia rookt eiglek occasioneel om minder last te hebbe van de rook... |
|
|
| TranceSeeker |
| NO smoke for me, hate it |
|
|
| Tiger777 |
| ja, ik vind het persoonlijk ook een nogal onbeleefde gewoonte, iemand rookt en dan moeten alle andere mensen in zijn/haar buurt maar meeroke... maar een echte oplossing is der ni echt he... Buiten beleefdheid van de rokers zelf |
|
|
|
|