TREVLIG MIDSOMMAR!!! *kram kram* (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
biznology |
jag och fyra Sofiero! woohoo :rolleyes:...men jag aker hem snart- sa glad midsommar alla! |
|
|
mindshooter |
Sj�lv f�rst�r jag inte hur n�n kan vara ute och supa eller dansa runt n�n pinne me blommor p� n�r det �r Inspector gadget(!) p� fyran!!! |
|
|
Glorie |
jag har varit � k�rt bil ida.. :D varit p� midsommarmarknad.. varit p� n� t�ntigt firande i ca: 15 min � kollat p� sno-dans ;) � k�pt n� lotter.. sen f�ljde vi me en b�t ett tag.. som f�rdades genom Bergs slussar.. fr�n sj�n ROxen till G�ta kanal :) sen satte vi oss � �t en glass vid ett fik.. som l�g alldeles intill G�ta kanal!! � vi har haft sooool! men inte hela dan.. de regna i morse � nu p� kv�llen... i morgon bilar vi upp till s-vall (baaaara 60 mil) � d�r ska ja tillbringa resten av juni, hela juli � lite augusti... :) blir v�l till � tr�ffa polare.. jobba! plugga inf�r tv� tentor :( och slappa.. � gosa me Kissemy :)
hej d��� :) |
|
|
St_Andrew |
jag ska ox� tillbringa min sommar i sundsvall, lr iaf tv� veckor av den p� en �de � utanf�r aln�n *n�stan lika tuff som glorie* |
|
|
Glorie |
allts� andrew!!! hall� d�r!!! ska du till Aln�? Norrlands Hawaii??? vaff� d���?? s�g s�g... de e ju j�ttefint d�rute ju! coool man ;) varf�r ska du va d�r? ja har min farmor, kusiner & fastrar som bor d�r :D cooooool
ja har tom bott d�r under mina f�rsta levnads�r! ;) � sen hade vi stuga d�r me.. fram till 92!
vi ska ha en tjejtr�ff h�r uppe bl.a. p� ALn�! i juli � d� ska vi bl.a. �ka Primus (�ngb�ten) fr�n tjuvholmen in till hamnen.. � s�.. sen ska vi s�klart ligga p� playan � sola :D p� n�n av de m�nga str�nderna p� Aln� :D se till att pricka in gatufesten duuu :) b�rjan av juli!!!! |
|
|
St_Andrew |
hehe ska tom till en liten � utanf�r aln�n, lill-kalven om du vet vad det �r f�r n�gon, ligger mellan aln�n och r�d�n... har ett litet sommarhus d�r fast det finns ingen el d�r eller n�ge s� det e lite tr�kigt om det �r d�ligt v�der men n�r det �r bra v�der �r det skigrymmt! har iaf tillbringat lite av varje sommar d�r sedan jag f�ddes :D :D
Brukar ta b�ten till tranviken ibland o h�nga d�r det e ett soft st�lle =) gatufesten �r ox� soft, var s�g markolioo d�r en g�ng i tiden ( :haha: :haha: :haha: ) |
|
|
Nyx |
woohoo..trevlig midsommar allla! :D
-b�ttrar p� min huvudv�rk med lite dunka dunka music nu:rolleyes: |
|
|
Glorie |
andrew, jepp k�nner till lill-kalven, men har aldrig vart d�r.. vi hade stuga mittemot r�d�n :D fast p� aln� s� att s�ga...(det hette lilla havstoviken..finns ju stora havstoviken me) tranviken har man varit p� m�ngen g�ng :) |
|
|
Nicke |
Det var faktist en bra midsommar f�r en g�ngs skull. Ca 17 gick jag, morsan och mina br�der till min moster med familj, inkl min b�sta kompis, plus v�ra morf�r�ldrar. D�r grillade vi korv och k�tt, drack och s�nt.
20:30 for jag och min kompis till en scoutstuga, d�r n�gra andra kompisar och n�gra nya typer var. Vi h�rde p� musik, drack, �t och hade extremt kul. Var inte tr�tt alls, och klockan 8 p� morgonen tog vi en taxi till n�rmaste bensinstation f�r att k�pa mera �l. 3 korgar �l + en korg cider :D Vi �kte tillbaka, fyllde kylsk�pet, och b�rjade sakta men s�kert g� och sova. D� var klockan �ver 9.
N�ng�ng efter 15 vaknade vi (vet ni BTW hur kul det �r att ha morg�nst�nd den tiden ;)), �t lite, och �kte sen hem men min kompis, mix ex-klasskompis och hans flickv�n. Vi b�t bara kl�der, tv�ttade t�nderna och s�nt, och �kte sen tillbaka igen. Jag m�dde ganska illa och hade en j�vla huvudv�rk, s� jag vilade mej lite och tog en huvudv�rkstablett. Efter n�n timme var allt bra igen, och jag fortsatte dricka. Inte lika mycket som kv�llen f�re, men lite i alla fall. Vid midnatt ungef�r for jag, min ex-klasskompis och hans brud ut och �ka med en annan kompis. F�rst ett varv genom stan till McDonald's, som inte var �ppet pga midsommarn, s� dom kom p� att �ka mot Helsingfors f�r att hitta en �ppen McD. Vi hittade en, �t, och sen for vi till flygf�ltet. Tyv�rr s� s�g vi inga plan lyfta eller landa, vi skulle ha m�sta v�nta �ver 2 timmar.. Sen �kte vi �nnu in till Helsingfors ett varv, och sen sakta tillbaka till stugan. Klockan var ca 4 n�r vi var tillbax :) Dom andra sov, s� vi b�rjade ocks� sova.
Vaknade n�ng�ng 14-14:30 och steg s� sm�ningom upp. Vi m�ste st�da lite, f�r stugan var uthyrd �t n�n annan dagen efter. S� vi st�dade, och ca 17 �kte vi hem�t. Var hemma en timme, �t en korv, och �kte sen till stan med min kompis. Drack n�gra �l, k�rde omkring i stan, kom hem, �t lite mera, satte mej framf�r datorn, och h�r e jag nu ;)
M�ste f�rs�ka somna lite tidigare idag, lite on�digt att vara vaken hela natten och sen sova halva dagen, fast man har sommarlov. :p |
|
|
reveal |
quote: | Originally posted by Nicke
Drack n�gra �l, k�rde omkring i stan |
hoppas du inte menar att n�n k�rde onykter? |
|
|
Nicke |
quote: | Originally posted by reveal
hoppas du inte menar att n�n k�rde onykter? |
Hoppsan. Syftningsfel. �kte omkring i stan borde det ha st�tt. Jag drack n�gra �l, min kompis k�rde. Han drack inte �l. Jag k�r inte onykter. Om jag inte fattade det tidigare, s� senast d� som vi blev p�k�rda av en som k�rde onykter. R�tteg�ngen var f�r n�gra veckor sen, inget litet straff han fick. Eller n�ja, inte s� v�rst mycket egentligen.. |
|
|
reveal |
quote: | Originally posted by Nicke
Hoppsan. Syftningsfel. �kte omkring i stan borde det ha st�tt. Jag drack n�gra �l, min kompis k�rde. Han drack inte �l. Jag k�r inte onykter. Om jag inte fattade det tidigare, s� senast d� som vi blev p�k�rda av en som k�rde onykter. R�tteg�ngen var f�r n�gra veckor sen, inget litet straff han fick. Eller n�ja, inte s� v�rst mycket egentligen.. |
ok bra, ingen respekt till de som k�r onyktra n�mligen |
|
|
|
|