return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 
Sasha till Stockholm! (pg. 2)
View this Thread in Original format
lonne
Fy fan, vad softa dj`s Monday Bar erbjuder denna sommar !

Beträffande Sasha :D :D :D
OscarP
Vaaaart köper man biljetter?
Sand Leaper
quote:
Originally posted by reveal
fan sand leaper, du verkar digga sverige rätt bra :p suger den norska scenen eller? :disbelief

Hehe,den suger noe sinnsvakt når det gjelder trance,det skal være sikkert og visst!Trance har alltid blitt sett ned på og disset i Norge(takket være de mange house- og technoelitister),og dermed blitt forhindret fra noen slags etablering i Norges klubbscene. Vi har hatt en haug med svære events dog,(Hyperstate og Baiabeach f.eks.),men ellers har det enten bare vært kommersielt piss eller grusomt sveitserræl. Det begynner dog å ta seg litt opp nå(Rank 1 kommer til Oslo i slutten av Juli f.eks.)

Ellers er scenen alive and kicking den,masse bra prog,techno,house,dnb etc. som stikker innom Norge jevnlig(DJ Misjah,Nick Warren,Sander K,Photek,Ian Ossia),pluss at Norges egne djs har fått folk til å sperre opp øynene utenlands (f.eks. Nils Noa,som fikk en Essential Mix).Da er det bare så utrolig dumt at jeg bor i ing Kristiansand,hvor det å snakke om elektronisk musikk er nok til å bli steinet(De fleste tror nemlig at all elektronisk musikk er hitliste-skit trance),pluss at jeg er 19:( Så som du skjønner skulle jeg gitt mye for å bo i Sverige akkurat nå ;)

Grunnen til min store begeistring nå derimot,er at jeg rett og slett forguder Sasha,kanskje mer enn noen annen dj. Dette fordi han var en av dem som fikk meg hektet på elektronisk musikk for livet,da han spilte det feteste settet jeg noensinne har hørt i mitt liv på Rockefeller i Oslo i 2000. Og at James Zabiela kommer i tillegg er bare helt sinnsykt.Nok en gang gremmer jeg meg over at jeg ikke er 20, da Sasha som nevnt er sinnsvakt vanskelig å booke,pluss at han så godt som aldri kommer til Skandinavia mer. Å oppleve Xpander (eller Cowpander som det vil bli hvis han dropper den her) live er fremdeles noe av det jeg vil oppleve mest av alt. Men det skjer nok ikke denne gangen heller.:(

*snufs*
Aendy
Going...

Men jag blev inte så särskilt upphetsad av de set som jag laddat hem av James Zabiela. Jag hoppas inte han är lika housig den 22:a för då kommer jag stå och muttra med armarna i kors längs någon vägg i bryggeriet!
lonne
Ni som hoppas på att få höra trance från Sasha & Zabiela kommer
bita er i näven ! Däremot kommer ni få höra funkig house, prog och mkt breaks.
Aendy
quote:
Originally posted by lonne
Ni som hoppas på att få höra trance från Sasha & Zabiela kommer
bita er i näven ! Däremot kommer ni få höra funkig house, prog och mkt breaks.

Är du allvarlig? Då ska jag faen inte hämta ut mina jäla biljetter!
s-case
Eller så går man dit med öppet sinne och inser att oavsett om musiken som spelas normalt inte placeras i det fack man vanligtvis lyssnar på så är det jävligt bra.

Sasha är en legend, och förebild för många av dom Dj's / Producenter du förmodligen lyssnar på nu. Kvällen blir en alldeles utmärkt chans att se och höra en av världens genom tiderna mest populära/bästa dj's.

Det är inte för inte sasha kallas för "the son of god" ;)
Aendy
quote:
Originally posted by s-case
Sasha är en legend, och förebild för många av dom Dj's / Producenter du förmodligen lyssnar på nu. Kvällen blir en alldeles utmärkt chans att se och höra en av världens genom tiderna mest populära/bästa dj's.

Men så kanske jag inte bryr mig så fett om vem som står bakom spelarna utan mer över att kunna dansa till den musik jag älskar. Jag hade för mig att Sasha lirade åt trance hållet. Samtidigt vet jag att jag aldrig blir besviken på Andreas (ROTOR) så man kanske ska lägga sina surt förvärvade pengar på den festen istället när det för en gångs skull finns alternativ.
reveal
Jag har själv inte sett Sasha, men väl Digweed, de båda brukar ju "paras ihop". Jag gillade det inte. Oavsett hur stor Digweed än må vara.
Virus
Skulle inte missa den här festen för allt smör i Småland.

staz
näe vissa väldigt ommixade trancelåtar kanske sasha lirar.. men inget direkt tranceigt annars.. men alltid kul me nå nytt.. för övrigt så är det 18 om man har biljett så vitt jag vet.. vore tacksam om ngn kunde bekräfta detta också.. för så har jag läst i flera trådar samt så sa dom också på pitchcontrol när jag köpte biljetterna..
Sand Leaper
Liker man ikke progressive/house/breaks,så burde man investere pengene at annet sted. Så enkelt er det.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 
Privacy Statement