|
פילוסופיה :))) (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Flotser |
| quote: | Originally posted by nesher
רוצה שאני יחדש לך משהו ?
לפני שהתחילו כל התפילות\רוחניות בלא בלא בלא , הדת היהודית הייתה אותו חרטא
הם היו מקריבים קורבנות בבית המקדש
ברגע שנחרב בית המקדש אז הם התחילו להתפלל , במקום להקריב קורבנות
אז בבקשה
אתה גם יכול ללכת ולשאול כל רב , הוא יגיד לך שזה נכון |
הוא לא דיבר על קורבנות
אז למה אתה סתם דוחף את זה
בכלל הקטע עם הקורבנות לאלוהים למיטב הבנתי הוא עניין שנועד לשרת את
האדם, שמעוניין להודות לאלוהים, שמעוניין להצהיר על האמונה שלו.
בתנך הקורבנות נועדו לשמור את התרבות של האמונה. שהדורות הבאים לא ישכחו את החוקים שאלוהים נתן לאבא שלהם. |
|
|
| Shahar |
מזה הטרד המזדיין הזה?
יש אלוהים |
|
|
| nesher |
| quote: | Originally posted by Shahar
מזה הטרד המזדיין הזה?
יש אלוהים |
תודה רבה, הוכחת לי באמת שיש אלוהים
עכשיו אני מאמין כבד
ובקשר למה שפלוצר אמר
הדת היהודית לא שונה מדתות אחרות , הדתות שיש היום הם דתות מתקדמות , נצרות איסלאם יהדות , אותו דבר , הם נוצרו מהדתות הישנות
הם התפתחו עם הזמן לאמונה באל אחד , בעקרון , נשמה היא המצאה נוצרית , רוחניות , בוהדיזם , כל הדברים האלה שנראה לך שהופכים אותך למישהו מיוחד, הכל קשקוש
רגשות וכל הדברים שנראים לך בלתי אפשריים שלא יתקיימו ללא נשמה
הם הכל פעולות טבעיות, המדע אינו מפותח מספיק כדי לעלות על כולם , אבל זה ככה
קשה לתפוס את זה ?
מאוד
אבל זה לא אומר שזה לא קיים
למשל , גילו שברגע שבן אדם מאוהב, יש גזים בתוך המוח שלו , שמופרשים לתוך תאים שונים , הכל פעולות כימיות
אנחנו חומר שבתרכובות שונות פועל בצורה אחרת מאשר חומרים אחרים |
|
|
| Rising |
| quote: | Originally posted by nesher
רוצה שאני יחדש לך משהו ?
לפני שהתחילו כל התפילות\רוחניות בלא בלא בלא , הדת היהודית הייתה אותו חרטא
הם היו מקריבים קורבנות בבית המקדש
ברגע שנחרב בית המקדש אז הם התחילו להתפלל , במקום להקריב קורבנות
אז בבקשה
אתה גם יכול ללכת ולשאול כל רב , הוא יגיד לך שזה נכון |
מה הקשר קורבנות עכשיו..?
עבודת אלילים זה פסלים...
וצר לי אך לא הכניסו עבודת אלילים לבית המקדש...
רק בימי אנטיוכוס הרביעי היוונים התחילו להכניס פסלים.
והקורבנות לאל מיכאל זה מצוות פולחניות לאל.. שזה להבדיל ממצוות מוסריות בין אדם לאדם...
לפי התורה יותר חשוב לקיים את המצוות המוסריות מהמצוות הפולחניות... |
|
|
| Rising |
| quote: | Originally posted by nesher
תודה רבה, הוכחת לי באמת שיש אלוהים
עכשיו אני מאמין כבד
ובקשר למה שפלוצר אמר
הדת היהודית לא שונה מדתות אחרות , הדתות שיש היום הם דתות מתקדמות , נצרות איסלאם יהדות , אותו דבר , הם נוצרו מהדתות הישנות
הם התפתחו עם הזמן לאמונה באל אחד , בעקרון , נשמה היא המצאה נוצרית , רוחניות , בוהדיזם , כל הדברים האלה שנראה לך שהופכים אותך למישהו מיוחד, הכל קשקוש
רגשות וכל הדברים שנראים לך בלתי אפשריים שלא יתקיימו ללא נשמה
הם הכל פעולות טבעיות, המדע אינו מפותח מספיק כדי לעלות על כולם , אבל זה ככה
קשה לתפוס את זה ?
מאוד
אבל זה לא אומר שזה לא קיים
למשל , גילו שברגע שבן אדם מאוהב, יש גזים בתוך המוח שלו , שמופרשים לתוך תאים שונים , הכל פעולות כימיות
אנחנו חומר שבתרכובות שונות פועל בצורה אחרת מאשר חומרים אחרים |
אויש רותם חשבתי שאתה חכם....
שתדע שהדת היהודית היא הדת הראשונה שממנה התפתחו כל הדתות האחרות ..
והדת היהודית מאאודדדד שונה מהדתות האחרות...
אני חילוני כמוך אבל אתה בכל זאת צריך לדעת שהדת היהודית היא לא דת פלוריסטית ..היא דת סגורה שלא סובלת מהשפעות של דתות אחרות..
אדם שרוצה להתנצר הולך לטבילה וזהו הוא נוצרי... אדם שרוצה להתגייר... אתה יודע מה הוא צריך לעשות?
אתה יודע מה התנאי הקבלה איך הם קשים... אתה צריך אשכרה לחזור בתשובה ולקיים את כל מצוות הדת.. |
|
|
| luckystrike |
מישהוא יכול לתקצר לי מה שקרה בט'רד
הזה בערך עד עכשיו ? |
|
|
| Flotser |
| quote: | Originally posted by nesher
תודה רבה, הוכחת לי באמת שיש אלוהים
עכשיו אני מאמין כבד
ובקשר למה שפלוצר אמר
הדת היהודית לא שונה מדתות אחרות , הדתות שיש היום הם דתות מתקדמות , נצרות איסלאם יהדות , אותו דבר , הם נוצרו מהדתות הישנות
הם התפתחו עם הזמן לאמונה באל אחד , בעקרון , נשמה היא המצאה נוצרית , רוחניות , בוהדיזם , כל הדברים האלה שנראה לך שהופכים אותך למישהו מיוחד, הכל קשקוש
רגשות וכל הדברים שנראים לך בלתי אפשריים שלא יתקיימו ללא נשמה
הם הכל פעולות טבעיות, המדע אינו מפותח מספיק כדי לעלות על כולם , אבל זה ככה
קשה לתפוס את זה ?
מאוד
אבל זה לא אומר שזה לא קיים
למשל , גילו שברגע שבן אדם מאוהב, יש גזים בתוך המוח שלו , שמופרשים לתוך תאים שונים , הכל פעולות כימיות
אנחנו חומר שבתרכובות שונות פועל בצורה אחרת מאשר חומרים אחרים |
מה קשור עכשיו הגז במוח שלך לאם יש אלוהים או לא?
להפך אני אגיד לך
הגוף שלנו כזה מורכב וגאוני ופועל בצורה כל כך נכונה, וגם עם הקטע הזה הכימי שגורם לרגשות
ככה שזה לא היה בחיים נוצר לבד או באוולוציה. מישהו אירגן את הכל כנראה בצורה הזאתי. |
|
|
| ADiSH |
| זה יסביר הכל (צריך ריל פלייר)הנה |
|
|
| Scorchio |
| quote: | Originally posted by nesher
רוצה שאני יחדש לך משהו ?
לפני שהתחילו כל התפילות\רוחניות בלא בלא בלא , הדת היהודית הייתה אותו חרטא
הם היו מקריבים קורבנות בבית המקדש
ברגע שנחרב בית המקדש אז הם התחילו להתפלל , במקום להקריב קורבנות
אז בבקשה
אתה גם יכול ללכת ולשאול כל רב , הוא יגיד לך שזה נכון |
זה לא מדוייק
התפילה תמיד הייתה קיימת
הקרבת קורבנות וזבחים נחשבה כמעשה הכרת תודה לאל על השפע שהוא העניק.
ואגב אם תקרא קצת בספר ירמיהו תראה מה שהוא אומר להם שהאל אינו מעוניין בהקרבת הקורבנות שלהם אלא במוסריות שלהם ובצורה שהם מקיימים את המצוות ונוהגים בצדק אחד כלפי השני.
כלומר הדת היא מאוד סוציאליסטית.
זאת אומרת באותה תקופה העם היה חוטא ואז מקריב קורבנות כדי לכפר על כך וכך בית המקדש היה מקום שבו כל החוטאים היו מתכנסים הם חשבו שהקורבנות זה מה שיכפר על זה.
בעצם מה שחשוב לאל זה היחסים בין אדם לחברו והכבוד ההדדי.
אני גם מסכים עם פלוצר
הגוף האנושי הוא פשוט יצירת אומנות
הכל עובד בהרמוניה כזאת מושלמת
והתאים שמרכיבים את הגוף הכל
אני פשוט לא חושב שהכל יכול להתפתח מאורגניזם חד תאי אחד שהיה קיים לפני מיליארדי שנים
ויותר מזה
אני לא מאמין שאורגניזם חד תאי ומדע יכולים ליצור נפש שונה בכל גוף כזה שנוצר.
לדעתי בני האדם נבראו על ידי האל
למה?
אתה רוצה הוכחה?
אין לי הוכחה
אבל מצד שני גם לך אין הוכחה שהעולם נוצר לפני 11 מיליארד שנה במפץ הגדול וכל הקטע המדעי הזה
עכשיו תגיד לי מאובנים?
אז מודדים את הגיל כביכול של המאובן הזה
המכשיר שמודד בתיארוך פחמני יגיד לך שהוא קיים כבר 70 מיליון שנה
אבל מאיפה הוא יודע?
זה מכשיר שהמציאו בני אדם שאין להם מושג מה היה פה לפני 70 מיליון שנה מי יודע אם התאריך הזה באמת נכון?
אתה מבין גם האבולוציה היא לא עובדה ברורה. |
|
|
| nesher |
| quote: | Originally posted by Scorchio
זה לא מדוייק
התפילה תמיד הייתה קיימת
הקרבת קורבנות וזבחים נחשבה כמעשה הכרת תודה לאל על השפע שהוא העניק.
ואגב אם תקרא קצת בספר ירמיהו תראה מה שהוא אומר להם שהאל אינו מעוניין בהקרבת הקורבנות שלהם אלא במוסריות שלהם ובצורה שהם מקיימים את המצוות ונוהגים בצדק אחד כלפי השני.
כלומר הדת היא מאוד סוציאליסטית.
זאת אומרת באותה תקופה העם היה חוטא ואז מקריב קורבנות כדי לכפר על כך וכך בית המקדש היה מקום שבו כל החוטאים היו מתכנסים הם חשבו שהקורבנות זה מה שיכפר על זה.
בעצם מה שחשוב לאל זה היחסים בין אדם לחברו והכבוד ההדדי.
אני גם מסכים עם פלוצר
הגוף האנושי הוא פשוט יצירת אומנות
הכל עובד בהרמוניה כזאת מושלמת
והתאים שמרכיבים את הגוף הכל
אני פשוט לא חושב שהכל יכול להתפתח מאורגניזם חד תאי אחד שהיה קיים לפני מיליארדי שנים
ויותר מזה
אני לא מאמין שאורגניזם חד תאי ומדע יכולים ליצור נפש שונה בכל גוף כזה שנוצר.
לדעתי בני האדם נבראו על ידי האל
למה?
אתה רוצה הוכחה?
אין לי הוכחה
אבל מצד שני גם לך אין הוכחה שהעולם נוצר לפני 11 מיליארד שנה במפץ הגדול וכל הקטע המדעי הזה
עכשיו תגיד לי מאובנים?
אז מודדים את הגיל כביכול של המאובן הזה
המכשיר שמודד בתיארוך פחמני יגיד לך שהוא קיים כבר 70 מיליון שנה
אבל מאיפה הוא יודע?
זה מכשיר שהמציאו בני אדם שאין להם מושג מה היה פה לפני 70 מיליון שנה מי יודע אם התאריך הזה באמת נכון?
אתה מבין גם האבולוציה היא לא עובדה ברורה. |
צפוי מדי , במקום להגיד למה כן אתה אומר למה לא נראה לך
עכשיו , אני לא צריך להסביר לך למה אין אלוהים , כי בשבילי זה כלום , אני לא יכול להסביר לך כלום
אתה צריך להסביר לי למה יש , זה לא עובד ככה
אבל , איך אתה , כזה קטן , חושב שאתה יודע יותר מהמדענים , שעובדים על זה כל חייהם , תגיד לי ?
ברור שאין מאה אחוז , יש השארות ודברים כאלה , ככה פועל מדע , אבל בינתיים לא היה שום דבר שהצליח להפריך או את האבולוציה או את המפץ הגדול
ואפילו להפך , עם הזמן יש רק יותר יותר הוכחות לקיומם
מישהו רוצה דף הסבר מפורט על כל הקטע של האורגניזם חד-תאי והכל יש לי לתת לו באנגלית
יותר מזה אין
תצטרך ללמוד באוניברסיטה
אבל קשה לך להאמין , זה דפוק , אלוהים נשמע הרבה יותר דבילי מאשר אבולוציה
עכשיו , בנוגע לטיעונים אחרים , היהדות היא כן דת שהתפתחה לאט לאט מדתות שונות , ולא אין הבדל בינה לבין דתות אחרות , אולי היא הדת הראשונה שהתחילה להאמין באל אחד , מונותאיסטית , אבל בין זה לבין לחשוב שהדת לא השתנתה והיא באמת מאלוהים , יש הרבה הבדל
90% מהחוקים הם חוקים של רבנים
אפילו חלב ובשר , לא כתוב בשום מקום במפורש בתורה
לא תאכל גדי בחלב אמו , עכשיו זה פירוש , אני לבד יכול לפרש את זה בצורה שונה
שלבשל גדי בחלב זה לא בריא , מי יתווכח איתי ?
אז בבקשה , אל תזיין לי תשכל על השונות של הדת היהודית , היא שונה בדיוק כמו שהנצרות שונה |
|
|
| ADiSH |
| quote: | Originally posted by nesher
צפוי מדי , במקום להגיד למה כן אתה אומר למה לא נראה לך
עכשיו , אני לא צריך להסביר לך למה אין אלוהים , כי בשבילי זה כלום , אני לא יכול להסביר לך כלום
אתה צריך להסביר לי למה יש , זה לא עובד ככה
אבל , איך אתה , כזה קטן , חושב שאתה יודע יותר מהמדענים , שעובדים על זה כל חייהם , תגיד לי ?
ברור שאין מאה אחוז , יש השארות ודברים כאלה , ככה פועל מדע , אבל בינתיים לא היה שום דבר שהצליח להפריך או את האבולוציה או את המפץ הגדול
ואפילו להפך , עם הזמן יש רק יותר יותר הוכחות לקיומם
מישהו רוצה דף הסבר מפורט על כל הקטע של האורגניזם חד-תאי והכל יש לי לתת לו באנגלית
יותר מזה אין
תצטרך ללמוד באוניברסיטה
אבל קשה לך להאמין , זה דפוק , אלוהים נשמע הרבה יותר דבילי מאשר אבולוציה
עכשיו , בנוגע לטיעונים אחרים , היהדות היא כן דת שהתפתחה לאט לאט מדתות שונות , ולא אין הבדל בינה לבין דתות אחרות , אולי היא הדת הראשונה שהתחילה להאמין באל אחד , מונותאיסטית , אבל בין זה לבין לחשוב שהדת לא השתנתה והיא באמת מאלוהים , יש הרבה הבדל
90% מהחוקים הם חוקים של רבנים
אפילו חלב ובשר , לא כתוב בשום מקום במפורש בתורה
לא תאכל גדי בחלב אמו , עכשיו זה פירוש , אני לבד יכול לפרש את זה בצורה שונה
שלבשל גדי בחלב זה לא בריא , מי יתווכח איתי ?
אז בבקשה , אל תזיין לי תשכל על השונות של הדת היהודית , היא שונה בדיוק כמו שהנצרות שונה |
כן, יש הרבה שטויות כאלה.. |
|
|
| Scorchio |
שמע
אתה בא כאן בגישה עויינת וזה לא מתאים כי אני מכבד את מה שאתה אומר אז תכבד את מה שאני אומר
דבר שני
אני לא יכול להסביר לך למה יש אלוהים כי זה דבר שאי אפשר להסביר
דבר שלישי
אמרתי שאני יודע יותר מהמדענים?
לא.
פשוט אמרתי שהם לא יכולים לדעת שהמכשיר הזה שאחרי הכל הומצא על ידי בנאדם
מדוייק ומודד זמנים שהם באמת אמיתיים.
חוצמזה שאתה פוטר את עצמך בנוחיות מושלמת
אתה לא צריך להסביר לי למה אין אלוהים כי בשבילך זה כלום
אני צריך להסביר לך למה יש
זה לא הוגן אתה לא מנהל דיון בהסכמה
חופשי יענו אני לא אכפת לי אתה תאמין במה שבא לך זאת זכותך אני גם לא מבקש ממך הוכחות למה אין אלוהים כי אני לא צריך הוכחות
אמונה זה פשוט דבר שקיים אצל בנאדם ואין לזה הסבר.
אגב שהפסוק שאמרת כתוב ככה
"לא תבשל גדי בחלב אמו"
אין כאן מה לפרש זה על פני השטח אומר שאין לערב בשר עם חלב
לעומת זאת יש משהו שאומר שאסור לאכול בשר נא יענו שעוד עם הדם בגלל שהדם הוא הנפש ואסור לאכול בשר עם הנפש. |
|
|
|
|