return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Israel

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
פילוסופיה :))) (pg. 6)
View this Thread in Original format
Rising
להסבר הנשמות ...

ה' יודע הכל .. וכל מה שיקרה בעתיד...
אז אתם תוהים איך זה שהוא גורם לאנשים לחטוא ולעשות מעשים רעים
ולא לגרום לכולם לעשות רק טוב?

אז לפי ההסבר של המקרא ה' בורא את האדם ומציב אותו בניסיון...
שזה ה' לא יודע מה האדם יחליט... הבחירה בין הטוב לרע נתונה בידי האדם...

כמובן שההסבר לא חייב לגוע לאף אחד... פשוט הייתה פה שאלה ללא תשובה אז חשבתי לענות.

תהיוווו בריאיםםם
:)
Shahar
quote:
Originally posted by Rising
להסבר הנשמות ...

ה' יודע הכל .. וכל מה שיקרה בעתיד...
אז אתם תוהים איך זה שהוא גורם לאנשים לחטוא ולעשות מעשים רעים
ולא לגרום לכולם לעשות רק טוב?

אז לפי ההסבר של המקרא ה' בורא את האדם ומציב אותו בניסיון...
שזה ה' לא יודע מה האדם יחליט... הבחירה בין הטוב לרע נתונה בידי האדם...


צודקקקקקקקק!
גם בתנך כתוב שאם הוא לא היה רוצה לתת לאדם תבחירה בין טוב לרע הוא לא היה מביא נביאים שיגידו לנו מה שווה לנו לעשות ופשוט היה בוחר
צצצצודק..
חוץ ממקרה קין והבל שהוא גרם לקין להרוגתו
KosmiK-G8
quote:
Originally posted by -CosmicFire- מי שלא מאמין בתורה אין לו עולם
אין לו עבר ולא יהיה עתיד


איזה שטויות אין לי אפילו מה להגיד זה פשוט מצוץ מהאצבע

quote:
Originally posted by -CosmicFire-
אתה יודע כמה משתמשים בתורה בצבא ובעוד מלא תחומים?!?
בלי סוף
בלי זה אני מאמין שיהיה רק בלאגן



אז ככה אני יגיד לך אני קצת יודע כמה משתמשים בתורה בצבא ואני מבטיח לך שלפני שנכנסים לשכם או מפנים התנחלויות בוגי לא מתייעץ עם אלוהים הוא מתייעץ כנראה עם הדרג המדיני

מצטער על הציניות אבל אין שימוש בתורה בצבא נקודה יש שמירה מינימלית על ערכים יהודיים זה הכל

ובלי תורה אתה מאמין שיהיה בלאגן..?
בוא אני יגיד לך ולכולם בכנות אני מאמין באלוהים ואין לי יותר מדי הסברים לזה
אבל תקחו אלפי שנים אחורה ותחשבו על זה עמוק עמוק עמוק בלי האמונה באלוהים העולם שלנו היה כנראה נראה הרבה יותר טוב
ומשרוצה לראות בצורה הומוריסטית מה אמונה יכולה לעשות וגם עושה לעולם שיראה את אחד מהפרקים של סאות פארק בעונה השישית קוראים לו משהו עם
sea man בקיצור פרק שהוא מטאפורה מה זה יפה על העולם שלנו מומלץ גם למשלא אוהב את הסדרה כי הוא מעביר מסר שיגרום לכולכם לחשוב שנית על מה יכל להיות ללא אמונה כלל או לפחות ללא צורת האמונה שיש בעולם
KosmiK-G8
quote:
Originally posted by nesher
רוצה שאני יחדש לך משהו ?
לפני שהתחילו כל התפילות\רוחניות בלא בלא בלא , הדת היהודית הייתה אותו חרטא
הם היו מקריבים קורבנות בבית המקדש
ברגע שנחרב בית המקדש אז הם התחילו להתפלל , במקום להקריב קורבנות
אז בבקשה
אתה גם יכול ללכת ולשאול כל רב , הוא יגיד לך שזה נכון



אני לא רב אבל כדאי שתדייק
העם לא התחיל בלהקריב קורבנות כי זה משאלוהים כביכול רצה
זה מנהג שהחל בגלל שהעם ראה את העמים האחרים עושה את זה והם ביקשו מאלוהים גם כן את האפשרות להראות לו את אהבתם אליו ע"י הקרבת קורבנות במובן הזה ובמובנים רבים אחרים עם ישראל היה חקיין של הגויים שישבו מסביבו

כך היה גם עם נושא המלך - בקשה של העם מאלוהים


יש עוד לא מעט דוגמאות אבל כמו שאמרתי אני לא רב ואני כבר שנתיים אחרי הבית ספר אז החומר הזה די מנוון אצלי
KosmiK-G8
quote:
Originally posted by nesher
תודה רבה, הוכחת לי באמת שיש אלוהים
עכשיו אני מאמין כבד
ובקשר למה שפלוצר אמר
הדת היהודית לא שונה מדתות אחרות , הדתות שיש היום הם דתות מתקדמות , נצרות איסלאם יהדות , אותו דבר , הם נוצרו מהדתות הישנות
הם התפתחו עם הזמן לאמונה באל אחד , בעקרון , נשמה היא המצאה נוצרית , רוחניות , בוהדיזם , כל הדברים האלה שנראה לך שהופכים אותך למישהו מיוחד, הכל קשקוש
רגשות וכל הדברים שנראים לך בלתי אפשריים שלא יתקיימו ללא נשמה
הם הכל פעולות טבעיות, המדע אינו מפותח מספיק כדי לעלות על כולם , אבל זה ככה
קשה לתפוס את זה ?
מאוד
אבל זה לא אומר שזה לא קיים
למשל , גילו שברגע שבן אדם מאוהב, יש גזים בתוך המוח שלו , שמופרשים לתוך תאים שונים , הכל פעולות כימיות


הדבר הכי חכם ונכון שנאמר בטרד הזה!!!


אנחנו חומר שבתרכובות שונות פועל בצורה אחרת מאשר חומרים אחרים
KosmiK-G8
אני חושב שהבעיה הגדולה בדיון כאן היא עם הלא מאמינים....

נגיע לזה עוד מעט
כמו שאמרתי אני מאמין באלוהים אבל אני חילוני גמור שמאמין שיש אנשים שעוותו עם השנים בפרשנויות שונות ומשונות את המילים המופיעות בתורה

הפסוק הוא
"לא תבשל גדי בחלב אמו"

חברה אין פה את המילה תאכל
מבינים.?????????

לא רוצה לפגוע באף אחד אבל באמת שלא ישכנעו אותי איך הגיעו לזה...
הרעיון של החוק הזה כמו שאני רואה אותו הוא חוק מוסרי שמשמעותו כאילו אלוהים אומר לעם תשמעו אתם יכולים לאכול יצורים חיים אחרים אבל אתם צריכים לתת להם את הכבוד המינימלי שהם זכאים לו כיצורים חיים לפחות אחרי המוות

זה כאילו הרצחת וגם ירשת..?


ועכשיו לבעיה של הלא מאמינים
אתם מזלזלים כאן בצורה בוטה בעובדות ומעל הכל בעובדה מספר אחת
התנך הוא ספר היסטוריה של כל התקופה מהבריאה ועד כמעט תחילת הספירה הנוצרית

ה-י-ס-ט-ו-ר-י-ה ועל זה אין ויכוח
משכן הכותבים של רוב הספרים היו בעלי השקפה דתית ולכן צריך לדעת להוציא את העובדות מהספרים הללו

אז תראו את זה כמו שזה
ספר היסטוריה בעל השקפת סובייקטיבית לטובת אלוהים
oDrori
quote:
Originally posted by KosmiK-G8
ה-י-ס-ט-ו-ר-י-ה ועל זה אין ויכוח
משכן הכותבים של רוב הספרים היו בעלי השקפה דתית ולכן צריך לדעת להוציא את העובדות מהספרים הללו

דהיינו, היסטוריוספיה ידידי, היסטוריוסופיה.

ואכן לצערי שני הצדדים מתקשים לנהל את הויכוח בצורה מכבדת ומכובדת.
ADiSH
quote:
Originally posted by KosmiK-G8

ה-י-ס-ט-ו-ר-י-ה ועל זה אין ויכוח
משכן הכותבים של רוב הספרים היו בעלי השקפה דתית ולכן צריך לדעת להוציא את העובדות מהספרים הללו

אז תראו את זה כמו שזה
ספר היסטוריה בעל השקפת סובייקטיבית לטובת אלוהים


איך אתה יודע?
אולי זה פשוט האגדה הראשונה או משהו?
KosmiK-G8
quote:
Originally posted by ADiSH
איך אתה יודע?
אולי זה פשוט האגדה הראשונה או משהו?



מה הקטע להתפלסף..?
רוצה להתפלסף..?

איך אתה יודע שההורים שלך הם באמת אלה שהביאו אותך לעולם.???
ADiSH
כי הייתי שם..

אתה לא יכול לדעת שמה שכתוב בתורה הוא נכון
אולי זה סתם ספר שמישהו כתב לפני 5000 שנה
על תגיד שזה ספר היסטוריה כי זה לא..

oDrori
התורה היא לא ספר היסטוריה, לפחות לא ספר מוכח. אבל יש הוכחות ארכיאולוגיות לגבי המאורעות המתוארים בספר מלכים למשל. אמנם ההיסטוריה לא מובאת לידינו בצורה אובייקטיבית (כפי שניתן לראות לפי השוואה בין ספר מלכים וספר דברי הימים) ולכן אנו מכנים אותה היסטוריוסופיה, אך ישנן גם העובדות בתוך הדיעות.
NyKoN
נראה לי שהנושא הזה צריך להיות פסיכולוגיה ולא פילוסופיה
נראה לי שהאדם בקדמותו ברא את אלוהים כדי להאמין בכח עליון ולמנוע אנרכיה... כי ברגע שאתה יודע שיש כח גדול מעליך אתה נזהר מאוד במה שאתה עושה
בימינו כבר אין צורך בכזה כוח עליון
הרצון של האדם להאמין בכח עליון בעבר באה גם מזה שלא היה לו הסבר איך הוא נוצר... התופעה של חיים זה דבר מאוד נדיר...
תשימו לב שאנחנו בינתיים מוקפים בשממה.. אני בטוח במאה אחוז ולא מפקפק לרגע אם יש חיים במקומות אחרים כי אני יודע שיש ובעבר לא ידעו ולא הבינו מה יצר אותם ולכן הם האמינו באלוהים
תכלס מי לא היה רוצה להאמין בכח עליון? זה נורא מקל על הכל.. אני אישית בשלבי פקפוק רציניים ב2 התאוריות
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
Privacy Statement