return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Israel

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 
פילוסופיה :))) (pg. 5)
View this Thread in Original format
nesher
quote:
Originally posted by Flotser
מה קשור עכשיו הגז במוח שלך לאם יש אלוהים או לא?
להפך אני אגיד לך
הגוף שלנו כזה מורכב וגאוני ופועל בצורה כל כך נכונה, וגם עם הקטע הזה הכימי שגורם לרגשות
ככה שזה לא היה בחיים נוצר לבד או באוולוציה. מישהו אירגן את הכל כנראה בצורה הזאתי.


את הגז במוח הבאתי בתור טיעון שאין כזה דבר נשמה
מבין ?
והגוף שלנו נוצר בתהליך ארוך , והוא מושלם ככה, כי אם הוא לא היה מושלם , לא היה חיים , תהליך של ברירה טבעית
זה נראה לך סיכוי של 1 למי יודע כמה , אבל תחשוב על העולם ועל כך שהוא אינסופי , אז באיזשהו מקום זה היה חייב לקרות
תחשוב גם על מליארדי השנה של כדור-הארץ
ולאבולוציה יש הרבה הוכחות ודברים שאתה תראה אותם אתה תתקשה להאמין , ועוד זיוני מוח שלא הצליחו ליצור חיים חדשים בתנאי מעבדה , זירוז תהליך האבולוציה, זה גם לא נכון
זה קרה , יש מלא מחקרים נון-סטופ על כל זה , אתם לא יכולים לבוא ולהגיד זה לא הגיוני
כי אלוהים , ישות שכביכול יצרה את כל זה , זה לא יותר הגיוני מתהליך אבולוציה , אפילו הפוך
בקיצור תפסיקו לנסות להשמיץ את המדע או דברים בסגנון ותתחילו לתת בעצמכם הוכחות לקיומו של אלוהים , אני רוצה לראות
nesher
quote:
Originally posted by Scorchio
שמע
אתה בא כאן בגישה עויינת וזה לא מתאים כי אני מכבד את מה שאתה אומר אז תכבד את מה שאני אומר
דבר שני
אני לא יכול להסביר לך למה יש אלוהים כי זה דבר שאי אפשר להסביר
דבר שלישי
אמרתי שאני יודע יותר מהמדענים?
לא.
פשוט אמרתי שהם לא יכולים לדעת שהמכשיר הזה שאחרי הכל הומצא על ידי בנאדם
מדוייק ומודד זמנים שהם באמת אמיתיים.

חוצמזה שאתה פוטר את עצמך בנוחיות מושלמת
אתה לא צריך להסביר לי למה אין אלוהים כי בשבילך זה כלום
אני צריך להסביר לך למה יש

זה לא הוגן אתה לא מנהל דיון בהסכמה
חופשי יענו אני לא אכפת לי אתה תאמין במה שבא לך זאת זכותך אני גם לא מבקש ממך הוכחות למה אין אלוהים כי אני לא צריך הוכחות
אמונה זה פשוט דבר שקיים אצל בנאדם ואין לזה הסבר.

אגב שהפסוק שאמרת כתוב ככה

"לא תבשל גדי בחלב אמו"
אין כאן מה לפרש זה על פני השטח אומר שאין לערב בשר עם חלב

לעומת זאת יש משהו שאומר שאסור לאכול בשר נא יענו שעוד עם הדם בגלל שהדם הוא הנפש ואסור לאכול בשר עם הנפש.


עם זה היה כתוב על פני השטח , היה כתוב , אל תאכל בשר עם חלב
נקודה
זה פירוש שלך , ואל תתווכח , אני צודק במקרה הזה
והדם הוא הנפש ?
אתה מאמין בזה ?
לך תחורר את עצמך שתצא לך קצת נפש מהגוף
Scorchio
אם אתה אומר שלאדם אין נפש אז כל בני האדם היו חיים באותה צורה ומתנהגים באותה צורה

זה לא הגיוני

חוץ מזה לא אמרתי שאני מאמין אמרתי שזה פירוש
ואני יותר לא מנהל איתך דיון כי אתה לא מדבר בצורה יפה אז אין לי מה להמשיך פה איתך
Rising
quote:
Originally posted by nesher
צפוי מדי , במקום להגיד למה כן אתה אומר למה לא נראה לך
עכשיו , אני לא צריך להסביר לך למה אין אלוהים , כי בשבילי זה כלום , אני לא יכול להסביר לך כלום
אתה צריך להסביר לי למה יש , זה לא עובד ככה
אבל , איך אתה , כזה קטן , חושב שאתה יודע יותר מהמדענים , שעובדים על זה כל חייהם , תגיד לי ?
ברור שאין מאה אחוז , יש השארות ודברים כאלה , ככה פועל מדע , אבל בינתיים לא היה שום דבר שהצליח להפריך או את האבולוציה או את המפץ הגדול
ואפילו להפך , עם הזמן יש רק יותר יותר הוכחות לקיומם
מישהו רוצה דף הסבר מפורט על כל הקטע של האורגניזם חד-תאי והכל יש לי לתת לו באנגלית
יותר מזה אין
תצטרך ללמוד באוניברסיטה
אבל קשה לך להאמין , זה דפוק , אלוהים נשמע הרבה יותר דבילי מאשר אבולוציה
עכשיו , בנוגע לטיעונים אחרים , היהדות היא כן דת שהתפתחה לאט לאט מדתות שונות , ולא אין הבדל בינה לבין דתות אחרות , אולי היא הדת הראשונה שהתחילה להאמין באל אחד , מונותאיסטית , אבל בין זה לבין לחשוב שהדת לא השתנתה והיא באמת מאלוהים , יש הרבה הבדל
90% מהחוקים הם חוקים של רבנים
אפילו חלב ובשר , לא כתוב בשום מקום במפורש בתורה
לא תאכל גדי בחלב אמו , עכשיו זה פירוש , אני לבד יכול לפרש את זה בצורה שונה
שלבשל גדי בחלב זה לא בריא , מי יתווכח איתי ?
אז בבקשה , אל תזיין לי תשכל על השונות של הדת היהודית , היא שונה בדיוק כמו שהנצרות שונה


קשה לי להאמין שאתה כל כך אטום!!
מה כואב לך שיש אנשים שמאמינים במשהו שאתה לא...??
מסבירים לך פחות או יותר למה... לא נראה לך? זאת כבר בעיה שאתה צריך לפתור לבד.

חאלסססס היהדות היא הדת הראשונה אני לא יודע מאיפה אתה מביא את השטויות האלה...היא הבסיס של הכל הדתות..
וכמו שכבר הסברתי לך ש
כן
יש הבדל...

עזוב איך הרבנים מפרשים את זה.... למה אתה מערבב בין הדברים?
אני אומר לך את הסיבה שאני..אני!! מאמין ולא הרבנים
אבל אם אתה נכנס לזה אז הנה הסבר...
שרשום לא תאכל בשר של גדי עם חלב אימו אז בהחלט הכוונה לאיזה בשר לא במפורש אבל זה מופיע בעוד פרקים בתנ"ך ואז אתה יכול לדעת במפורש איזה בשר כן כשר ומה לא כשר...

אבל עזוב את זה... זה בכלל לא הנושא מה הם מפרשים לדעתי זה גם מפגר איך כל הדתיים האלה שמשחקים אותה מוצאים צפנים בתנ"ך על רצח רבין ודברים כאלה...

ביקשת שנגיד לך למה אנחנו מאמינים...אמרתי לך...לא נאה לך? זה כבר משהו אחר..
Dj-2TaLL
quote:
Originally posted by Scorchio
לדעתי בני האדם נבראו על ידי האל
למה?
אתה רוצה הוכחה?
אין לי הוכחה
אבל מצד שני גם לך אין הוכחה שהעולם נוצר לפני 11 מיליארד שנה במפץ הגדול וכל הקטע המדעי הזה
עכשיו תגיד לי מאובנים?
אז מודדים את הגיל כביכול של המאובן הזה
המכשיר שמודד בתיארוך פחמני יגיד לך שהוא קיים כבר 70 מיליון שנה
אבל מאיפה הוא יודע?
זה מכשיר שהמציאו בני אדם שאין להם מושג מה היה פה לפני 70 מיליון שנה מי יודע אם התאריך הזה באמת נכון?

אתה מבין גם האבולוציה היא לא עובדה ברורה.


יוווווווו כמה יש לכתוב!!!

:אוקי נתחיל עם הקטע הזה של אבולוציה
אני בהיותי לא מאמין באלוהים, אלה מאמין במדע ובטכנולוגיה ובהגיון
אני תומך בתאוריית "המפץ הגדול" ולדעתי האדם כן התפתח מן הקופים שהתפתחו מאורגניזם חד תאי - אבולוציה
אבולוציה זה כשיצור חי מתאים את מתאם את עצמו לתנאי הסביבה תהליך זה עלול להמשך דורות על גבי דורות
כך לדוגמא את הכושים (לא גזעני) יש להם צבע עור כהה כי בגלל האבולוציה הם התפתחו ככה בשביל להסתגל לתנאי השמש והחום שבאפריקה...
(הוכח מדעית שהעור שלהם עמיד יותר בשמש וכו)

בקשר לנשמה אני לא מאמין בזה, ה"נשמה" לדעתי זה בעצם התגובות של המוח האנושי עפ"י התנאים והסביבה שבהם הוא גדל, וגם אופן גידולו ועוד אין ספור פרמטרים שמובילים לתגובות שונות אצל כל אחד, שכן יש לגנטיקה תפקיד לא קטן בחלק זה...

אומנם קשה להאמין שהעולם קיין ביליוני שנים ושיש מאובנים שעפ"י המכונות הם מלפני 70 מיליון שנה, אך הרבה יותר קשה לי לתפוס את ה"עובדה" שהעולם נברא לפני כולו 5000 שנה...
אתה מאמין בדינוזאורים?
יש את המאובנים שלהם ובוא נגיד ש5000 מינוס 2000 שנה מלידת ישו
זה 3000 ונניח שתקופת התנך מתפרשת על לפחות 2000 שנה?
עם כל הדורות של המלכים ועבדות מצריים והכול?
כלומר זה אומר שלדינוזאורים היה 1000 שנה לחיות?
זה ממש ממש לחוץ
ואיך בתנ"ך לא מצויינים הדינוזאורים?
הסופר פשוט השמיט את כל השנים האללה?
למרות שהאדם נברא בשבוע שכדוה"א נברא לא?
איפה הדינוזאורים נכנסים פה?

בקשר לחוק של "לא תאכל גדי בחלב אימו" יש סיפור והיגיון שמישהו הסביר לי
למרות שאני עדיין חושב שזה בקטע המוסרי...
מבחינה מדעית: בקיבת האדם יש חומצות שמעכלות את המזון נכון?
עכשיו כשאתה שותה חלב - שהוא בסיס שבעצם מהווה ניגוד לחומצות העיקול ומקשה עליה...
עכשיו כש אוכלים בשר שהוא נחשב בין המאכלים שיותר קשים לעיקול
הבטן לא תתפקד טוב...
מעניין לא?
:)
nesher
דבר נוסף
אם ונגיד , המדע לא צודק
לא היה מפץ גדול ולא אבולציה
מי לעזאזל אמר שאלוהים הוא הפתרון היחיד , כאילו אתם באים בגישה של
המדע לא צודק כאן וכאן , זה חייב להיות אלוהים
אז תסבירו לי , עם לא היה מפץ גדול , מה נשמע יותר הגיוני , סיפור הבריאה בבראשית ?
nesher
quote:
Originally posted by Rising
קשה לי להאמין שאתה כל כך אטום!!
מה כואב לך שיש אנשים שמאמינים במשהו שאתה לא...??
מסבירים לך פחות או יותר למה... לא נראה לך? זאת כבר בעיה שאתה צריך לפתור לבד.

חאלסססס היהדות היא הדת הראשונה אני לא יודע מאיפה אתה מביא את השטויות האלה...היא הבסיס של הכל הדתות..
וכמו שכבר הסברתי לך ש
כן
יש הבדל...

עזוב איך הרבנים מפרשים את זה.... למה אתה מערבב בין הדברים?
אני אומר לך את הסיבה שאני..אני!! מאמין ולא הרבנים
אבל אם אתה נכנס לזה אז הנה הסבר...
שרשום לא תאכל בשר של גדי עם חלב אימו אז בהחלט הכוונה לאיזה בשר לא במפורש אבל זה מופיע בעוד פרקים בתנ"ך ואז אתה יכול לדעת במפורש איזה בשר כן כשר ומה לא כשר...

אבל עזוב את זה... זה בכלל לא הנושא מה הם מפרשים לדעתי זה גם מפגר איך כל הדתיים האלה שמשחקים אותה מוצאים צפנים בתנ"ך על רצח רבין ודברים כאלה...

ביקשת שנגיד לך למה אנחנו מאמינים...אמרתי לך...לא נאה לך? זה כבר משהו אחר..


הנה הטיעון המוכר של
"אטימות"
ההפך הוא הנכון , אתה אטום ביחס למה שאני אומר
א) הדת היהודית בדוק שהיא לא הדת הראשונה , אם כבר הדת המונותאיסטית הראשונה
ב) למה קשה לך להבין שכמו שהנצרות התפתחה מהיהדות כמו שאתה אומר
אז היהדות התפתחה גם מדתות שקדמו לה?
ג) לפני שאתה בא בטיעון נוסף של , הדת היהודית היא הדת הראשונה ולא התפתחה משום דת ותשתוק, תנסה להסביר לי איך אתה יודע את זה
arik
קשה לי להסביר
אבל חייב להיות
כאילו תחשבו על זה
הכל כל כך מושלם כל דבר קשור

הלוואי הייתי יכול להסביר את זה

קחו למשל את הטבע
יש גשם כדי שיהיה מיים לשתייה ולגידול צמחים וכדומה

במקרה האדם צריך לאכול
אז יש חיות להאכיל אותנו וצמחים להאכיל אותנו

עוד דוגמא ממש מטומטמת אבל חפיף

קחו למשל תולעים וג'וקים הם שומרים על האדמה שתיהיה פורייה
חחח דוגמא ממש על הפנים


קיצר אני רק מתבלבל מלנסות להסביר את זה
אבל תחשבו לא קצת מוזר איך שהכל מתקשר להכל

איך שלכל צורך יש מענה!


פקין שיט
אלוהים ברא את הנשמות והוא לא ידע איזה נשמה טובה ואיזה רעה
אז הוא יצר לכל נשמה שכבה חיצונית שזה גוף האדם במקרה הזה
וככה הוא יכל לראות איזה נשמה טהורה וטובה ואיזה פגומה!!!!

האאאאאאאא אני כל כך מתבייש!!!


קיצר יש וחייבים להאמין
כי מוטב להאמין מאשר לא להאמין!!!!!!!!!!!
Shahar
quote:
Originally posted by nesher
תודה רבה, הוכחת לי באמת שיש אלוהים
עכשיו אני מאמין כבד


יעני יש בעיה עם הדעה שלי?

עדיין אני חושב שזה האמאמאשל הזין לפתוח כזה דבר..
מי שיש לו בעיה יכול לבוא לשבת לי טוב?
oDrori
אין לי כח להכנס להכל כרגע.
אני רק אביא את ההסבר המדעי ל"שלמות" של הטבע או העולם:

הדברים כמו שהם היום נוצרו אחרי מילארדים של שנים של ניסוי וטעייה, היו טעויות ומשמעותם היא שהחלש לא שרד. באמת איזה מקרה מדהים שהכל ממש טוב לאדם...

כמה עשרות יליוני שנים אחרי יצירת הפרימטים, קופי האדם, היו כבר בערך 5 מינים של קופי אדם. רק ההומו ספיינס ספיינס שרד, זה אנחנו. אתה מבין כמה שזה לא מושלם? כל פעם האבולוציה מסננת, במשך מיליוני שנים, את החלש החוצה. ככה מושגת "שלמות". העולם לא בכזה איזון - אם לא הייתה קיימת האנושות הוא אט אט היה הורס את עצמו בתהליכי רדיואקטיביות ומאבקי טריטוריה. גם לחיות היה מתישהו צפוף מדי.

ואני לא מבין איך אלוהים לא ידע איזה נשמה טובה ואיזה נשמה רעה... אלוהים יודע הכל, לא?

EternalMusic
quote:
Originally posted by oDrori
אין לי כח להכנס להכל כרגע.
אני רק אביא את ההסבר המדעי ל"שלמות" של הטבע או העולם:

הדברים כמו שהם היום נוצרו אחרי מילארדים של שנים של ניסוי וטעייה, היו טעויות ומשמעותם היא שהחלש לא שרד. באמת איזה מקרה מדהים שהכל ממש טוב לאדם...

כמה עשרות יליוני שנים אחרי יצירת הפרימטים, קופי האדם, היו כבר בערך 5 מינים של קופי אדם. רק ההומו ספיינס ספיינס שרד, זה אנחנו. אתה מבין כמה שזה לא מושלם? כל פעם האבולוציה מסננת, במשך מיליוני שנים, את החלש החוצה. ככה מושגת "שלמות". העולם לא בכזה איזון - אם לא הייתה קיימת האנושות הוא אט אט היה הורס את עצמו בתהליכי רדיואקטיביות ומאבקי טריטוריה. גם לחיות היה מתישהו צפוף מדי.

ואני לא מבין איך אלוהים לא ידע איזה נשמה טובה ואיזה נשמה רעה... אלוהים יודע הכל, לא?


דיי זה חזק, אהבתי
כמו שצריך.
Everything has been proved by science !
Flotser
לא צריכים לראות בסיפור הבריאה כהסבר מדעי לבריאת העולם והאדם
לדעתי הסיפור הזה ניתן לאדם שיבין שלעולם יש בורא אחד
ולא הייתה כאן מטרה לתאר במדוייק את הבריאה
סיפור הבריאה פונה לא אל הדור שלנו אלא אל הדור של המקרא

וסתם על הקטע של גדי בחלב אימו יש כמה הסברים
אחד זה באמת לא לאכול בשר וחלב, וזה לפי חז"ל
ושני זה שזה בא כנגד מנהג אלילי של הכנענים או משהו כזה שהקריבו גדי בחלב אימו לאלים שלהם.
למה נתפסתם לזה אני באמת לא מבין, ועובדה שזה באמת יותר בריא לא לאכול את השניים יחד.


וגם כל הקטע עם הנשמות והכל לא חייבים לראות את זה ככה
שוב המטרה לדעתי של התנך היא לא לתת לאדם את כל התשובות באיזה ספר
אלא המטרה היא לייצג את האמונה באל יחיד. לשים דגש חזק על חוקי מוסר וצדק.
המטרה היא ליצור חברה בריאה של אנשים. וכך כנראה התנ"ך שלנו שהוביל גם לדתות האחרות יצר את העולם המודרני והמסודר שלנו.
התנך נכתב לתקופה מסויימת, והוא גם מדבר במושגים של אותה תקופה, כי סך הכל מטרתו הייתה להגיע להרבה אנשים.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 
Privacy Statement