return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 4 
Thread over ID&T op Partyflock
View this Thread in Original format
SnuggLe
Mensen,

Een of andere vent heeft op Partyflock wel een aardig topic geopend, waar redelijk wat discussie is over ontstaan.
Check um hier:

http://party.snt.utwente.nl/flock/SECTION/forum/ACTION/showtopic/TOPICID/620593/LIMID/250.html

Lees ook de reacties. Best leuk... Veel kortzichtige mensen die hem totaal afbranden, maar ook goede reacties. Let ook op de reacties van Tjeerdo van ID&T :)

Wat vinden jullie er eigenlijk van?

Greetz,
SnuggLe
Optimus
dom gezeur

nu is het weer in om ID&T af te branden
New Wave
Okee, ik heb mij voorgenomen om serieuzer op de zaken in het leven te reageren.
Ik vind het niet zo interresant meer al dat gezever over ID$T
Het zijn de marktleiders in dance gebeid, iedereen die het ouwe terug wilt zoals vroegah heeft de pest in ID$T.
Het enige antwoord wat ID$T geeft is dat ze mee moeten gaan met de tijd en met de hype.
Klinkt ook wel logisch, tis nou eenmaal een bedrijf die veel winst wil maken. logisch.

Veel mensen vinden de aankleding zeer belangrijk met wat simpelere namen en willen daar best veel voor dokken.
Andere mensen willen liever duistere dingen, goeie namen, veel afwisseling en een lage prijs.
het is het 1 of het ander want bijden kosten veel geld voor organisatoren.

Dat je als organisatie niet alle verwachtingen van alle mensen kunt waarmaken is logisch en niet alleen in de dance scene aanwezig.

Het kan bl;ijkbaar niet bij ID$T in deze tijd om alle concepten te combineren....logisch dat je voor het makkelijkere publiek je doelgroep maakt omdat dit sneller geld verdiend.
Business is business

Ik zelf vind ID$T bagger maar dat is mijn mening.
Voor mij had je hier geen topic over hoeven openen.
Het is al vaker gezegt en op PF zijn al 1000den van die topics....id$t zus, id$t zo..blablabla, laten we het over leuek dingen hebben.

Ik ga niet in die topic reageren, ik ga namelijk met Tjeerdo geen dialogen meer aan, die kneus kan der niet tegen, vooral als je Sensation afkraakt :D

Tjeerdo op Partyflock:
tjeerd: "En ik snap ook niet dat er organisaties zijn die wegkomen met een entree van 35 euro terwijl ze kwalitatief nog geen derde bieden van wat het publiek bij ons krijgt."

Kijk, dit is nou 1 van de redene waarom ik ID&T zo belachelijk stom vind.
Ze denk en zelf dat ze de beste zijn, ze zijn zo kleinzichtig.
Als mensen ID$T feesten niet leuk vinden dan zijn dat maar mensen die naar de slechtere feesten gaan.
Arrogante geldtrekkers
Optimus
ff neerzetten zodat ik reply kan maken en alleen naar beneden hoeft et scrollen:D

quote:
Geachte ID&T,

Al jarenlang zijn jullie de belangrijkste speler in de Nederlandse housescene. Vanaf begin jaren negentig, toen de gabber opkwam, zitten jullie kort op de ontwikkelingen, en hebben jullie heel erg veel bijgedragen aan het ontstaan van een echte housecultuur in Nederland. Hulde daarvoor. Zonder jullie had Nederland nu misschien op het niveau gezeten van België qua house, en waren Nederlandse dj’s niet zo bekend in het buitenland. Nogmaals bedankt.

Maar, de laatste jaren zijn er toch wat meer negatieve geluiden te horen. Waarom? Omdat de mensen veranderen, de feesten anders worden, de housescene verandert? Geen idee, maar de negatieve geluiden zijn er wel. Ik zie het zelf ook op de verschillende internetfora. Misschien moeten mensen gewoon wat te zeuren hebben, en zit er geen kern van waarheid in. Toch denk ik dat je als bedrijf naar je achterban moet luisteren en altijd open moet staan voor discussie en de mening van anderen. Dat doen jullie (naar mijn mening) af en toe te weinig. Vandaar deze open brief. Het feit dat ik aankondigde deze brief te gaan schrijven alleen maar afgezeken werd, en bijna van een forum ben afgetrapt heeft me alleen maar bewogen om dit juist te schrijven.
Dit is niet alleen een klacht tegenover jullie, maar veel punten slaan ook op andere organisatoren van houseparty’s, en ook op de mensen die ze bezoeken. Stop eens met het uithollen van onze scene, stop met het binnenscheppen van bakken met geld over onze rug om. Feesten zijn bedoeld om te feesten, dat wordt tegenwoordig nog wel eens uit het oog verloren.

Waarom vind ik het een uitholling? Omdat ik zie dat de hele scene gewoon verandert. Het publiek verandert, de feesten veranderen, de hele sfeer verandert. En niet ten goede naar mijn mening. Kon je vroeger nog een feest geven met nul komma nul aankleding, nu moet er een hele show omheen zitten wil je mensen trekken.
Vroeger had men andere ideeën, en de muziek was het belangrijkste. Nu is het meer zien en gezien worden. Men komt niet meer voor de muziek, maar men komt meer voor de ‘show’. Hier stoor ik me aan.
Dan kan je zeggen; als je je daaraan stoort, dan ga je toch niet? Klopt. Maar ik kan mijn ogen niet gesloten houden. Dit is niet zomaar een ontwikkeling, het lijkt wel een brede maatschappelijke trend. In tijden van een verregaande individualisering gaat nu ook de laatste vesting eraan; de grote feesten, die in vroegere tijden een bron van saamhorigheid waren.
Nu probeert ID&T deze saamhorigheid misschien weer terug te brengen door iets van een dresscode, maar dat lijkt mij niet de oplossing. Een dresscode zal nooit zorgen voor een knus en gezellig feest.

Het gaat naar mijn mening nog steeds om de muziek, om de programmering van de dj’s. Feesten moeten een geheel zijn, een niet aflatende stroom van muziek en vrolijke mensen. Nu zal ik me niet inlaten met het geven van waarde-oordelen over verschillende muziekstijlen, maar toch zie je hierbij ook verschillen.
Bij de programmering van dj’s zou er best wel eens wat meer mogen worden geëxperimenteerd. Er wordt steeds gekozen voor hetzelfde succesconcept; neem Nederlands bekendste dj’s (wat niet perse Nederlands beste dj’s hoeven te zijn), zet ze op een feest, en je hebt een volle tent. Durf eens om een onbekende dj ergens neer te zetten, durf eens wat meer aanstormend talent te plaatsen.
De TWIX-talent room vind ik daarom ook een supergoed initiatief. Hulde daarvoor.

De economische malaise gaat blijkbaar voorbij aan ID&T, maar andere bedrijven voelen het wel in hun portemonnee. Sponsoring, aansluiten bij de laatste trends, (toren)hoge kosten. Waarom? Letten jongeren niet op hun geld en maakt het hun niet uit wat ze uitgeven op een feest? Die 100 euro die je al snel kwijtbent, missen ze die niet? Ja die missen we wel! Maar blijkbaar hebben weinig mensen die naar feesten gaan gezien dat de prijzen de laatste jaren erg hard omhoog zijn gegaan. Of men heeft het wel gezien, maar maakt het niets uit.
Kostte een kaartje vroeger rond de 40 gulden, nu ben je goedkoop uit als een feest 40 euro kost. “Ja, het is de inflatie!” zegt men dan. Maar een inflatie van meer dan 100 % in een jaar of ..pak ‘em beet…5? Ik ben wel eens benieuwd waar al dat geld nou precies naartoe gaat.
De kosten worden namelijk heel hard gedrukt door het barpersoneel dat men bijna niet hoeft te betalen (studenten die het doen voor studiepunten, niet voor geld), door de vele sponsoring van merken zoals Grolsch / Coca-Cola / … , en meer van dit soort zaken. En dat terwijl een normaal ID&T feest redelijk wordt bezocht.

Na wat navraag te hebben gedaan schijnt het concept ‘Sensation’ 12 miljoen euro te hebben gekost, en 24 miljoen euro te hebben opgeleverd (met merchandising en alles erop en eraan). Dat is erg veel geld. 12 miljoen euro winst op 2 feesten. Ik bedoel maar.
Nu wil ik niet zeggen dat men geen winst mag maken, tuurlijk mag dat wel! Maar ik ben als betalende bezoeker wel benieuwt waar al dat geld naartoe gaat.
“Ja, we moeten een goed bod kunnen doen op de etherfrequentie!” heb ik wel eens gehoord. Ga weg, 2,1 miljoen is een schijntje als je het vergelijkt met de 50 miljoen euro of meer van andere zenders.
Kortom, ik vind zelf de feesten gewoon te duur. “Ga dan niet!” wordt gezegd. Je hebt gelijk, ik ga ook niet zoveel meer. Maar dat is wel een erg makkelijke oplossing. Het is een fundamenteel probleem, want ik durf te wedden dat 90 % van de feestgangers de entreegelden te hoog vinden. Maar toch blijft iedereen gaan.
Ik zou het wel eens willen zien dat ID&T een gebaar maakt naar de mensen toe, naar zijn achterban. Gewoon een klein gebaar van ‘we weten dat jullie er ook zijn, we houden rekening met jullie’. Meer de discussie en meer dialoog.

Feesten worden gehyped. Zonder dat er ook maar een lineup bekend is , is een feest uitverkocht. En dan nog beweren mensen dat het om de muziek gaat? Tuurlijk kan je van sommige organisaties verwachten dat ze een goede line-up neerzetten, en je daarom wel gaat. Maar toch….ik snap het niet allemaal meer. Hardstyle op Trance-Energy, waar hebben we het dan nog over? Follow the Leader? Follow the hype!
Hardcore zit eerst in het verdommenishoekje, omdat het ‘uit’ is, maar nu begint men wel weer met hardcore. Nu is het ineens weer ‘in’. Of luistert men nu toch naar zijn achterban? Dat is voor iedereen zelf om te beslissen.

ID&T sponsort de renault clio cup. Op zich een goed initiatief, maar wat moeten bezoekers van een feest daarmee? Zij komen niet voor de product-placing, voor de sluikreclame. Men komt om te feesten. Laat die auto’s maar weg! Scheelt allemaal weer geld. Laat men een product-placing doen voor iets als war-child, of andere ethisch verantwoorde zaken. Laat men daar eens wat ruimte voor maken. Bij een concert van Marco Borsato werd een paar minuten aandacht besteedt aan warchild, aan de problemen in de wereld. Als bedrijf heb je tegenwoordig een ethische code. Die mis ik nog wel eens bij sommige bedrijven. Maarja, het is nu alleen maar geld wat de klok slaat. Milieu? Daar doen we ook niet aan. Geen recycling en dat soort zaken. Maken ze in Duitsland op feesten gebruik van statiegeld, in Nederland lijkt nooit iemand van het concept te hebben gehoord. En dat, terwijl het zoveel voordelen heeft; een schonere en dus meer dansbare vloer, minder irritaties bij mensen omtrent troep, minder prullenbakken, minder milieubelasting, en minder kosten! Dit weegt zeker op tegen de negatieve kanten zoals extra personeel wat men zich hiermee moet bemoeien.

Zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Ik zal niet te lang dooremmeren, maar wat zaken noemen waar ik me aan stoor.

- Shirts verkopen voor 25 euro (terwijl ze in de merchandise-stand 22 euro kostte, maar dat zal wel geen mooi rond bedrag zijn geweest), omdat mensen op Sensation Black geen zwarte kleding aanhebben. Hoe kan je nou zoiets verplichten???? Je kan mensen toch niet weigeren op een houseparty op grond van zijn kleding. Of heb ik het mis?

- Entree heffen (5 euro) bij Bloomingdale. Bij een strandtent? Doe normaal!

- De prijzen van munten. Je moet ze per 10 kopen, plus ze zijn reteduur. Waarom kan je ze niet meer inleveren? Juist, omdat men dan minder geld verdient. Waarom krijg je geen dop bij je flesje? Juist, omdat je um dan kan hervullen / langer kan bewaren. De prijzen van de horeca zijn erg hoog. Tel daarbij de kosten voor de (vaak niet schone) wc’s, en je bent zo weer 40 euro extra kwijt.

- ID&T Magazine. Qua journalistiek gezien totaal niet objectief. De eigen feesten en cd’s worden de hemel in geprezen, andere organisaties en concepten komen er af met een genadig zesje en dat soort cijfers. Een zelfde recensie zag ik staan in een van Nederlands grootste kranten.

- Sensation de Gold Edition, gegeven in Hotel Arena door Ruud de Wild, ten tijde van Sensation White. Triest, om Ruud de Wild de grond in te trappen. Wat maakt dat nou uit, dat is toch alleen maar een geintje? Plus reclame voor jullie.

Misschien vindt iedereen mij een zeikerd. Iemand die terugwil naar ‘vroegah’, iemand die niet objectief is en alleen maar probeert ID&T de grond in te trappen. Nee, dat probeer ik helemaal niet. Ik wil een gefundeerde mening geven. Iedereen mag zijn mening hebben, zo ook ik. Ik wil mensen laten nadenken, niet een mening opdringen.
Ik weet dat veel mensen het hier niet mee eens zullen zijn en niemand hoeft het ook met me eens te zijn, maar ook weet ik dat enkelen van jullie het vast wel met me eens zullen zijn op punten. We leven in een vrij land, toch?

Was getekend,

“Stop het uithollen van de housescene!”
jploveparade
http://neptune.spaceports.com/~idt/800x600/ :D
Optimus
vind het trouwnes een slechte open brief... schrijver geeft in het begin aan dat het niet alleen voor ID&T geld, maar ook voor de anderen, maar hij haalt wel alleen voorbeelden aan met alleen maar ID&T:conf:
kolkiewolkie
quote:

2 Underground Psycho: Hoe voelt het nu om stil te staan terwijl de wereld om je heen in beweging is? Lijkt me niet fijn om vastgeroest te zitten in waanideeen....

Je snapt er geen zak van maar de indruk dat je ook maar een heel klein beetje verstand hebt heb ik nog nooit gehad hier dus wat dat betreft verbaas je me niet...

Je lijkt wel een grammofoonplaat met een kras erin. Ik geef notabene aan dat we failliet zouden gaan als er geen switch naar andere muziekstijlen zou hebben plaatsgevonden en je komt weer met dat uitgekauwde hardcore verhaaltje aan zetten dat je zonder gene oplepelt.

Als mensen zoals jij gaan denken gaat het fout, dan kunnen ze zich herinneren dat oude maten van vroeger research hebben gedaan naar ijsjes...

ik PEROONLIJK vind dit echt een masterlijke reply van ID&T-man Tjeerdo, hoewel ik meteen toegeef dat ie verschrikkelijk arrogant is :p . Tis meer dat ik het wel een mooie reply op dat eeuwige hardcoregeblaat vind.

Verder hou ik tegenwoordig bij het aanschouwen van die megahoge ticketprijzen elke keer Sonar 2003 (barcelona) in m'n gedachten... 31 euro voor een GEWELDIG feest dat echt TOP geregeld was MET mooie aankleding én goede (alhtans: grote) namen.

//leest verder
TranceFool
zo dan, heeeel erg vet artikel zeg.......moest best wel lachen toen ik op pagina 6 kwam :D

(ook nog ff reageren)
total woot
zow ook net ff mn gal gespuwd.

Bram, held van de dag! en sorry dat ik t zeg, maar t is wel duidelijk dat t gemiddelde PF-IQ een een stuk lager ligt dan 't TA-IQ :p (waarschijnlijk de reden dat ik daar nooit kom en hier daglijks :D)

Grtz
WooT
Kakao
Tsja. vraag me af of ik ooit zonder ID-T zo "into" trance geworden was. Voor veel mensen begint het toch echt bij ID-T, en zeker nu. Sommige mensen vinden het wel leuk en gaan af en toe naar een feestje omdat het gewoon een vette ervaring kan(?) zijn en anderen worden helemaal gek van EDM (Electronic Dance Music, beetje foute term maar goed) en verdiepen er zich verder in.

En ID-T radio vind ik een echte aanwinst nu het in de ether is, veel muziek en weinig gezeik dat hoor ik altijd graag!

EDIT- Heh, lees nu pas dat jij die open brief had geschreven snuggle. Ik weet het niet hoor, Tjeerdo stuurt voortdurend rond een aantal punten heen en gaat ook niet in op de concrete feiten/geruchten/whatever (strandtent, zwarte kleding enz)

Wel een stel idioten daar op Partyflock trouwens zeg, weet ik ook meteen weer waarom ik er niet kom.

kolkiewolkie
:haha: @ snuggle..

quote:
Een of andere vent heeft op Partyflock wel een aardig topic geopend, waar redelijk wat discussie is over ontstaan.

prachtig :) . Ben nou eindelijk door 6 pagina's PF heen (en anderhalf uur verder). Van beide kanten sterke punten (Y), en nou ga ik de auto wassen.

*heeft zelf niet veel zinnigs in te brengen daar het al 11 maand geleden is dat deze meneer voor het laatst op een id&t feestje rondliep*

en Tjeerdo geeft zelf gewoon toe dat ie arrogant is :stongue: het probleem is dat op dit moment het knap lastig is om even fatsoenlijk tegengas te geven....

*leest eigen reply.... weer volstrekt overbodig..*
MaGiK54
Heb de reacties op partyflock niet gelezen, aangezien ik die wel kan raden, maar de brief gericht aan ID&T vind ik een hele goede. Geeft redelijk goed mijn eigen mening over ID&T weer. Meer wil ik eigenlijk ook niet over kwijt.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 
Privacy Statement