|
Paintball (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
jäklar nu måste jag kirra fram stålar snabbt så vi kan lira ;)
ere sjyst gear det du har då? ser grymt bra ut prismässigt så jag funtar på samma :) |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Vizay
jäklar nu måste jag kirra fram stålar snabbt så vi kan lira ;)
ere sjyst gear det du har då? ser grymt bra ut prismässigt så jag funtar på samma :) |
ja det är fan grymma grejer :)
va ute o skjöt på burkar med fruktsoppa (medlemmen :p) igår och det går fan att sikta skitbra med detta gevär. |
|
|
| Vizay |
fan va nice :D blir nog fan nått liknande då :)
ska dock kolla va en luftdriven tank kostar också, såg du vad dom låg på? |
|
|
| reveal |
| Var lirar ni paintball om ni har egna gevär o grejor? Är det samma ställe som ni lirar även med hyrda grejor? För jag antar att det inte bara är att glida ut på stan o peppra :) |
|
|
| Vizay |
antingen rekar man ut en skog som är bra (inte för mycke promenadstårk osv) eller så hyr man bana :)
den banan jag känner till ligger utåt tensta å de e action paintball som håller i den...dom har ett skogsparti avspärrat å av å till bana med uppblåsa hinder
om man har egna grejer så kan man pröjsa en hundring så får man lira från 11-16 å då ingår fri fyllning av tanken om det är luft-tank...ere CO2 så kostar det väl en 50-lapp å fylla men de behövs MAX en fyllning på hela dan å knappt det :) |
|
|
| mindshooter |
Hellst ska man juh ha ett eget område vid nåns landställe typ...suger juh att köra mot massa man inte känner på nån bana ;)
Jag ska leta mig omkring efter ställen att köra på...
va ute igår och sköt burkar som sagt...fuktsoppa tog lite kort :D
min bettan
och den stackars burken efter 1 skott
lagom knögglad :p |
|
|
| reveal |
| Skräpar inte färgbollarna ner väldigt mycket? Tänker på miljön... (Att det är dumt att köra i en godtyckligt skog.) |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by reveal
Skräpar inte färgbollarna ner väldigt mycket? Tänker på miljön... (Att det är dumt att köra i en godtyckligt skog.) |
Vet inte exakt vad dom innehåller men jag vet att det löser upp sig i vatten och så :) så det försvinner med regnet...tror att Dragonfly eller Jaybee kan svara mer utförligt på frågan... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Vet inte exakt vad dom innehåller men jag vet att det löser upp sig i vatten och så :) så det försvinner med regnet... |
Precis som tex svavelsyra då :) Nä, då kan det inte vara miljöskadligt :p Dessutom är väl själva höljet mycket "segare" och "försvinner" inte alls lika fort som innehållet? |
|
|
| Vizay |
| bollarna består av fiskleverolja å karamellfärg så don't worry :) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vizay
bollarna består av fiskleverolja å karamellfärg så don't worry :) |
Asså, ni går runt och skjuter död fisk på varandra! :stongue: |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jepp så är det reveal... har man slut på kulor går det även bra med Findus fiskpinnar ;)
Jaybee... antar att du har koll på vilka Svenska & internationella siter som finns för paintball
Typ online shop å sånt... man kan kolla pickadoller å sånt med priser :) |
|
|
|
|