|
Virus
|
View this Thread in Original format
| NooN |
| Det går nåt nytt virus just nu...Ett som hänger eller stänger av datorn en stund efter man startat upp den. Någon som drabbats? |
|
|
| ShyTrance |
har inte drabbats av det..
men mitt internet strular :S
kan vara inne i tranceaddict, o expressen.se fast aftonbladet.se funkar ej..
hotmail o microsoft.com kan jag inte hlr komma in på... m.fl...
kan inte logga in i msn o inga nedladdningsprog funkar :S |
|
|
| hustler |
| Mitt internet strular också..Det är mycket enerverande.. |
|
|
| Nicke |
Jag har också drabbats, och en massa andra TA's. Checka chill out room tex, 3 threads om det, plus det jag postade i FAQ/Tutorials/How do I?
Jävla störande, men som tur fick jag patchen installerat, och nu funkar det :) |
|
|
| DJ_Laszlo |
Det klara min dator så bra utan några virus...
Snart dags att vårstäda skiten, men jag får aldrig tummen ur röven...till nästa vår måhända... :rolleyes: |
|
|
| ice_key |
| Brandvägg o antivirus :stongue: då funkar det som det ska :stongue: kör XP Pro SP2 och har inga problem alls :stongue: :stongue: |
|
|
| Virus |
| Sorry grabbar jag menade inget illa |
|
|
| Dj_Irish |
Drabbades oxå igår av det där förbannade RPC Exploit viruset. MSBlast eller nått. Man kan hitta viruset i Windows/System32/ som en liten störig .exe fil. Jag kunde inte göra något åt det förrän jag kopplat av mig från nätet.
Satt med det hela kvällen. Frutkansvärt störigt. Anti-Virusbolagen fick ju inte in första exemplaret förrän 19:20 eller nått igårkväll. Vilket medförde att deras fix dröjde tills efter midnatt. Ni kan läsa mer om det här |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by Virus
Sorry grabbar jag menade inget illa | :stongue: :stongue: :stongue:
Nja inga omstartningar ännu men mitt internet cepar sig. :) ibland låser sig internet och jag kan inte göra något alls och när jag lirar spel online numera så står det att jag har bra ping men laggar som fan. men det kanske är något med telia? äh vet inte riktigt men det mesta brukar lösa sig självt :D |
|
|
| zamson |
| tur att man installerat patchen då ;) |
|
|
| AcidBrain™ |
Taget från svt´s text-tv appropå telia:
INRIKES Publicerad 12 augusti
Väntat datavirus drabbar Sverige
Minst 16.000 av Telia Soneras kunder
hade i morse problem med internet se-
dan ett datavirus överbelastat inter-
netleverantörens inloggningsservrar.
Viruset, en sk mask som säkerhetsexpe-
rter har väntat på, slog till i går
kväll. I USA smittades 14.000 under
maskens första 20 minuter. I Sverige
är faran inte över för att masken
återigen ska slå ut internetservrar.
Masken tros inte göra någon större
skada på de enskilda datorerna och det
märks inte på själva datorn att den
smittats. Målet uppges vara att
attackera Windows uppdateringsservice.
//Acid |
|
|
| Vizay |
yezz äntligen funkar mitt jävla nätverk som vanligt igen efter strul strul strul strul å mer strul...det där viruset slog riktigt hårt hemma hos mig....mina nätverkskort har varit satta ur spel ett tag...
dock är min router helt nollstäld (var tvungen att göra detta för att få den att funka igen) så min ftå samt webbserver osv kommer inte att vara uppe på några dagar, måste ställa in alla portar som ska öppnas osv igen :/ |
|
|
|
|