|
Old and Upcoming DJ's? (Kwaliteitsthread) (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| magrec |
| quote: | Originally posted by Chicane
KNIP |
Leuke lijst met namen, alleen in nederland is het vrijwel onmogelijk om deze dj's meer dan 2x per jaar te horen. Zeker nu kremlin lekker vaag bezig is (johan gielen in hun gehoste zaal op kremlin) maar wie weet wat cross en manni moore* gaan brengen in de lexion elke 3e zaterdag van de maand.
* manni moore:
Zet deze ook maar in het lijstje van upcoming dj's. Erg aardige gast en hij kan ook goed draaien (as heard @ the Q) daarnaast ook wel bekend als dj dennis de ruyter van radio 538. |
|
|
| AlFerox |
ben steeds meer en meer BasicBeats techno & EC Records techno + artiesten aan het waarderen. |
als je zo van die EC-sound houdt, had je de afgelopen jaren naar nighttown en off corso moeten gaan.. daar hebben die gasten bijna wekelijks gedraaid. (jamie anderson, jay samuel, alvaredo, michel de hey, el casa etc) |
|
|
| Chicane |
Regelmatig ook in Nighttown geweest, vandaar dat lijstje :) Vind het een beetje een ballentent met een hoog hoeren gehalte, maar das persoonlijke visie ;) Ik kom voor de muziek :D
En ja ik vind Jay wel iets hebben eigenlijk, maar ik meen in eerdere threads van je op te maken dat jij van iets stevigere techno houdt (geen kritiek of flame) dus misschien dat je daarom Jay niet kan waarderen? |
|
|
| AlFerox |
En ja ik vind Jay wel iets hebben eigenlijk, maar ik meen in eerdere threads van je op te maken dat jij van iets stevigere techno houdt (geen kritiek of flame) dus misschien dat je daarom Jay niet kan waarderen? |
nou ik sta open voor allerlei soorten muziek.. als het in mijn optiek maar oprecht en puur is. dat kan gaan van electro tot minimal tot progressive tot breakbeats tot techno tot industrial/tekno etc etc.
maar ik vind die jay samuel werkelijk helemaal niks hebben. alsof hij gewoon niet wíl dat de zaal ook maar een klein beetje uit zijn dak gaat :conf:
maarja, dat is mijn perceptie.. ieder zijn meug! :toothless |
|
|
| total woot |
| quote: | Originally posted by Switch
ondergetekende twijfelt toch echt aan de integriteit en kwaliteit van de heer total woot :D
|
M.a.w. UITGELULD :D:D:D
(en de heer Total WooT volgt reeds meerdere cursussen, deze dragen allen ten volste bij aan de verhoging van zijn bewustzijn, daarover hoeft u zich geen zorgen te maken :D). |
|
|
| Biohazard |
Jon O'Bir
Deze gast heeft een platenkeuze en opbouw waar menig Tiesto, Van Dyk of Armin nog wat van kan leren.
James Zabiella
Je kan hem wel de Dave Clarke van de progressive noemen, de trucjes die hij uithaalt met zn effectenbak en CD decks zijn gewoon subliem
Eddie Halliwell
Hij is een van de enige harde DJs die ik kan waarderen. Zijn combie van UK Hard House, Hard Trance en een klein beetje techno/Hardstyle, gecombineerd met gek scratchwerk is TOP |
|
|
| Fkwebeman |
| quote: | Originally posted by magrec
* manni moore:
Zet deze ook maar in het lijstje van upcoming dj's. Erg aardige gast en hij kan ook goed draaien (as heard @ the Q) daarnaast ook wel bekend als dj dennis de ruyter van radio 538. |
Hopla.. daar is die dan, de eerste DJ die de MANY MORE grap uithaald..
(axe night guide was altijd "Gielen, Jean, Emjay and many more..")
:D :D
:haha:
BTW
EMJAY is inderdaad ook een heerlijke dj om naar te moeten luisteren |
|
|
| raoel |
Ik hoorde Manni Moore op Frequence en vond hem erg goed draaien, ook al is zijn platenkeus niet helemaal mijn stijl. Mixtechnisch zat het wel erg strak in elkaar!
Daarnaast ook een zeer coole DJ naam.
Wat mij opvalt is dat je Marcel woods nog steeds maar weinig ziet op de grote trance feesten. Hij wordt wel vaak gevraagd voor hardstyle feesten en draait er ook regelmatig, maar het is eigenlijk helemaal niet zijn stijl.
Maar Marcel is een ontzettend goede DJ, heeft vette producties en een goede platenkeus. Ben benieuwd of dat daar het komende jaar verandering in gaat komen.
Overigens denk ik dat je vandaag de dag niet meer kunt maken als DJ als je niet produceert. Daardoor kom je wat in de picture, ook bij het gewone/grote publiek, waardoor je naam aantrekkelijk wordt voor de organisaties.
Het voorbeeld daarvan is Tomcraft.
Ondanks dat ie voor geen meter kan mixen (zelfs ik draai beter dab hem) heeft hij op veel grote feesten / festivals heeft gestaan dit jaar. Dit is puur vanwege zijn naamsbekendheid door zijn productie loneliness. Volgend jaar zul je hem ok helemaal niet meer zien, tenzij hij weer met een goede productie komt. |
|
|
| Optimus |
| quote: | Originally posted by Biohazard
Eddie Halliwell
Hij is een van de enige harde DJs die ik kan waarderen. Zijn combie van UK Hard House, Hard Trance en een klein beetje techno/Hardstyle, gecombineerd met gek scratchwerk is TOP |
Eddie Halliwell is top top top!:) In Nederland helemaal niet bekend, dit jaar wel toevallig 2x hier gedraaid (2x op dezelfde avond, eerst in Matrixx, daarna Decibel Outdoor) maar hoop hem nog wel een x hier te horen. In UK draait hij gewoon op Hardhouse Academy, maar ook op trancefeesten:) |
|
|
| DJ_Massive |
Offtopic: Switch praat gvd eens normaal anders kom ik ff naar Almelo je flat verbouwen :)
Ontopic: DJ RV
geen uitleg benodigd ook, sets op BB zeggen genoeg, gr00t talent
reactie op Chicane: zo onbekend is Harry Lemon nou ook weer niet, ook v00r zn ASOT set was ie al enorm bekend (in de juiste proporties) door oa zijn Innersanctuary ep's. Het is inderdaad de mensen die dat soort muziek niet luister(d)en of er niet voor open stonden maar wel naar ASOT luisteren (snap je het nog) er via ASOT mee in aanraking komen, maar idd opvallend dat nu opEENS Origene - Sanctuary zo wordt opgehemeld, terwijl die plaat toch echt al in 2001 is uitgebracht :) (oke niet de harry lemon remix, maar wel andere enorm goede mix)
just my 50 cents.. |
|
|
| Teknikol |
| quote: | Originally posted by DJ_Massive
reactie op Chicane: zo onbekend is Harry Lemon nou ook weer niet, ook v00r zn ASOT set was ie al enorm bekend (in de juiste proporties) door oa zijn Innersanctuary ep's. Het is inderdaad de mensen die dat soort muziek niet luister(d)en of er niet voor open stonden maar wel naar ASOT luisteren (snap je het nog) er via ASOT mee in aanraking komen, maar idd opvallend dat nu opEENS Origene - Sanctuary zo wordt opgehemeld, terwijl die plaat toch echt al in 2001 is uitgebracht :) (oke niet de harry lemon remix, maar wel andere enorm goede mix)
|
ok dikke !EENS hiermee! :)
| quote: | Originally posted by arj1o1
voor een new and upcoming draag ik toch wel ronald van gelderen voor...[.]...ook zijn producties zijn vaak goed/zeer goed (sustain!) |
Ik vind Kid Vicious juist heel erg veel op elkaar lijken. Niet in de zin van "zijn eigen stijl/sound" , maar gewoon iedere keer dezelfde sounds.. kan ik me heel erg aan ergeren, doe toch es wat nieuws!
| quote: | Originally posted by New Wave
[.]...dat is dus heel inrelevant...[.]
|
irrelevant. :p
Voor de rest valt er weinig meer toe te voegen aan de namen, een naam die ik toch nog wel ff expliciet wil noemen is: James Zabiela (drukt het begrip "chill" naar mijn mening ff gigantisch goed uit in muziek) |
|
|
| SnuggLe |
Oke, ik zal ook even een lijstje eringooien:
DJ San: Ook wel bekend als Solid Sessions dacht ik (supercd Visions!!). Waar blijft hij nou??? Ik hoor niets meer van hem! Jonge kerel, die heeeeeeeeeeeeeerlijke progressive maakt!
Alexander Kowalski: Heerlijke wat diepere techno, jammergenoeg draait hij niet echt heel veel in Nederland. Live erg sterk, op Awakenings heb ik me goed vermaakt bij hem. Zijn nieuwe album Progress is nu een tijdje uit, maar die is niet zo goed als zijn oude cd.
Antiphus: Onze eigen Andreas :) Is een toptalent, en gaat het helemaal maken nu hij de TWIX talent room heeft gewonnen. Jammergenoeg alleen een hele tijd niet meer horen draaien (wanneer krijg ik nou die demo mix?)
Dazzle: Deze man van de blackhole is misschien wel beter dan Tiesot en al die andere namen daar. Alleen nooit echt doorgebroken. Draait toptrance die nooit gaat vervelen, en veelal onbekend is. Beetje tegen de progressive aan.
Pascal FEOS: ook een ster van Awakenings Festival, die jammergenoeg OOK te weinig draait in NL. Zijn cd Self Reflection vind ik de beste cd van 2002, lekker wat diepere rustige techno!!!
Andere namen: Stigma (Noors, zou in NL geboekt moeten worden), Quintin, Verdine Bel, Eye-Riz, DJ Jaimy, Jack de Marseille...
En idd, Lemon 8 is al redelijk bekend, al draait hij niet echt veel ofzo :S
Verder dj's die met pensioen mogen (Old DJ's): Ferry Corsten en DJ Jean ofcourse. |
|
|
|
|