|
Kwestie lonsdale (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| jploveparade |
| quote: | Originally posted by AlFerox
ik denk bijvoorbeeld aan deportaties naar duitsland? |
In Oostenrijk en Belgie wonen naar verhouding vele malen meer neo-nazi's. Duitsland pakt elke vorm van nazisme hard aan, en terecht.
Technische gezien valt kledingkeuze mijns inziens gewoon onder de vrijheid van meningsuiting. Zolang er geen symbolen of tekens op staan die verboden zijn, moet de school zich afzijdig houden. Als men bepaalde kleding wil verbieden kunnen ze net zo goed hoofddoekjes ook wel verbannen en uniforms verplicht stellen.
Nu deze meelopers (groepsvorming, ergens bij horen) makkelijk herkenbaar zijn kun je ze als opvoeders/leraren juist makkelijk identificeren en aanspreken op hun gedrag.
Ik vraag me af of deze 'Wazis' alleen in de wat kleinere steden en platteland leven, want in Amsterdam en Utrecht zie ik ze amper :conf: |
|
|
| Duke2003 |
| ik ben dus met djeebie, kleding verbieden is een tijdelijke oplossing en lost niks op, op de lange termijn tenminste. |
|
|
| basvh |
ik denk ook niet echt dat het helpt door lonsdale te verbieden. En ik vind het ook gewoon dat ieder lekker moet dragen wat hij zelf vind. Al vind ik lonsdale geen gezicht. En als ik een groepje van die lomsdale shirtjes zie staan met kale koppen en witte veters denk ik ook niet van> zo laat ik eens gezellig met hun een praatje maken.
Maar jah als ze lonsdale verbieden dan mogen ze vanmij ook karl kani verbieden. Ik vind dat precies hetzelfde. Ik zie op station in den bosch vaak van die nellys in vol kani ornaat mij aggresief aankijken.
Met een van die gasten zat ik nog op basketball. Bij trainig blokte ik zo een gast 3 keer en toen werd ie boos en begon ie op mij te schelden dat ik te lomp bezig was en dat ik een lompe boer was. Daarop zei ik dat ie beter zijn nederlands kon gaan trainen dan een bal in een netje gooien en toen ging meneer dreigen dat hij zijn alarm pistool erbij ging halen. Ik d8 dat het bluf was maar achteraf hoorde ik dat hij bijna altijd zijn alarmpistool bij had. |
|
|
| Raymond |
Hoe kan je nou in hemelsnaam kleding verbieden waar per ongeluk loNSDAle in zit ?!! Vind het een beetje ver gezocht.
Dat die gasten het dragen moeten ze zelf weten, ze moeten hun gedrag veranderen niet hun uiterlijk, al gaan ze allemaal in opengeknipte Komo zakken lopen, moeten ze toch zelf weten. Lonsdale is nu de dupe, het had net zo goed een ander merk kunnen wezen btw ik was vorige week in London en Lonsdale wordt daar bijna door iedereen gedragen, het is ook gewoon een boksmerk dat als sinds 1960 bestaat ofzo...... |
|
|
| M5 |
| stelletje kale paupers met kettingen... afknallen :cool: |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by Raymond
Hoe kan je nou in hemelsnaam kleding verbieden waar per ongeluk loNSDAle in zit ?!! Vind het een beetje ver gezocht.
|
ik weet niet onder welke steen jij de afgelopen paar jaar gezeten hebt, maar de toevallige aanwezigheid van de letters NSDA is weldegelijk de reden voor nazis/wazis whatever om dit kledingmerk tot huisstijl te degraderen |
|
|
| Optimus |
| quote: | Originally posted by Djeebie
Ik snap niet dat Lonsdale nog steeds niet echt serieuze pogingen heeft gedaan om van hun slechte imago af te komen. Het lijkt me niet dat alleen neo's die kleding kopen, dus er is een grotere doelgroep en dus kunnen ze bijvoorbeeld "I love blacks" er op zetten ;) :p
|
Lonsdale zelf doet er wel iétsje aan. Ze sponsor(d)en oa. het Racism Beat it Festival, maar tegelijkertijd is dit erg hypocriet, want ze hebben nooit uitdrukkelijk gezegd dat ze niets te maken wilden hebben met dergelijke mensen die hun kleding droegen. Waarom zou je ook, als deze mensen voor een groot deel van je omzet zorgt:rolleyes: |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by basvh
Maar jah als ze lonsdale verbieden dan mogen ze vanmij ook karl kani verbieden. Ik vind dat precies hetzelfde. Ik zie op station in den bosch vaak van die nellys in vol kani ornaat mij aggresief aankijken.
|
het essentiele verschil is dat aan karl kani/fubu geen ontolereerbare politieke denkbeelden verbonden zijn. kijk ik vind mensen met bepaalde kleren ook paupers, maar kan ze om die reden niet kwalijk nemen zich zo te kleden. |
|
|
| Ferry 0 |
Haha ik lach hier om laat ze het overal maar doen :D
Misschien een beetje kortzichtig van mij maarja het is gewoon nazi kleding geworden dus verbieden met die hap :D |
|
|
| Biohazard |
| Nou ik ben zelf donker (Aziatisch that is), dus ik loop met een hele grote boog om lonsdale dragers heen, van mij mogen ze die verbieden :p |
|
|
| basd |
Ik snap die scholen wel een beetje die dit soort maatregelen nemen, alleen denk ik persoonlijk dat je er geen FLIKKER mee opschiet.
De mensen die die kleding dragen om de betekenis die er tegenwoordig aan gegeven is (die AlFerox ook al uitgelegd heeft) zullen wel weer een andere manier vinden om hun denkbeelden uit te dragen. Waren het eerst de kale koppen en bombers, nu is het Lonsdale, en hierna vinden ze echt wel weer iets. En de meelopers, die misschien het idee achter het dragen van Lonsdale niet zo goed snappen, die lopen dan ook echt wel weer mee, te bang om uitgekotst te worden door hun vriendengroep.
Die scholen blijven zo aan de gang, maar echt verder komen doen ze niet op deze manier. Dan kunnen ze inderdaad beter hun energie steken in een poging tot het aanpassen van de denkbeelden van die mensen..
Oh ja, voor de mensen die nog even een slag willen slaan mocht Lonsdale failliet gaan ten gevolge van slechte publiciteit: de Club Connection (platenzaak in Brussel) hangt er nog vol mee.. Moet ik iets voor je meenemen Tim? :D |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by basd
Oh ja, voor de mensen die nog even een slag willen slaan mocht Lonsdale failliet gaan ten gevolge van slechte publiciteit: de Club Connection (platenzaak in Brussel) hangt er nog vol mee.. Moet ik iets voor je meenemen Tim? :D |
JAJA, nem alle sme, lonsdale is echt waanzinnig!
Hebben ze daar ook witte veters van het merk Lonsdale?
Die moet ik er natuurlijk wel effe bij hebben!!! |
|
|
|
|