|
Kwestie lonsdale (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| basd |
| quote: | Originally posted by AlFerox
zoals ik al eerder opperde..
deporteren naar duitsland of ,zoals jp voorstelde, belgie dan wel oostenrijk
|
Wacht nog effe drie maanden, daarna mag het van mij :p |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by AlFerox
dude!! wat een crap..
de reden waarom er ten tijde van communistisch Rusland zoveel doden zijn gevallen is het totalitaire, dictatoriale regime waaronder het land te lijden had.
niet de idealen!! die roepen namelijk niet op tot het achterstellen/discrimineren en zelfs vermoorden van rassen en bevolkingsgroepen en weetikveelwat. en dat is iets wat het nazisme duidelijk wel doet! |
misschien toch wat meer naar discovery kijken of geschiedenisboekjes lezen. Zoals SNDH al zei Stalin liet hele volksgebieden vermoorden. En dan vooral de russen die wat chinese uiterlijke invloeden hadden. Hij liet die mensen deporteren, eiste belachelijke hoge belastingen en liet ze gewoon verhongeren. De concentratie kampen van Nazi duitsland waren erg. Maar de concentratiekampen in syberie waren nog een stuk harder en wreeder. Het verschil is dat na de oorlog er veel beelden kwamen van de duitse concentratiekampen. De syberische zijn nooit of weinig gefilmt. Zodat er nooit er een echt beeld waar daar precies afspeelde heeft kunnen ontstaan
Er is ook een beroemde foto van stalin met een half chinees half russisch kindje. Ze lachen elkaar toe, dat terwijl Stalins soldaten net in dat gebied waar dat kindje vandaan komt ff met een grote schoonmaak bezig waren.
Bij de USSR lag deze deportatie/uitroeing er niet zo dik boven op. En het waren ook idd niet de idealen van het communisme. Maar het werd dus wel degelijk gedaan. En nog op een veel grotere schaal dan duitsland. Al hadden ook veel duitsers tijdens de oorlog niet eens de jodenvervolging in de gaten.
Zelfde verhaal met Gestapo en KGB. Als ik met een shirt zou lopen met groot SS of gestapo zou lopen dan zou iedereen mij uitschelden voor Nazi. En terecht natuurlijk. Maar als ik een hip shirt zou dragen met KGB erop dan zou iedereen zeggen wat een leuk shirt joh. Over het niet begrijpen en herkennen van tekens gesproken. Gestapo en SS waren wrede mannen maar jah ook de KGB kon er wat van. |
|
|
| magrec |
Ik weet het niet hoor vind het nogal ver gezocht om te roepen dat het thema van innercity op het randje was vanwege de daden van stalin. Wat stalin deed had ook niets met het communisme van marx en lenin te doen maar gewoon met dictatortje spelen.
Kremlin heeft ook altijd van alles gedaan met het communisme, banieren, vlaggen posters etc daar was ook nooit een probleem.
Ik zie iig grote verschillen tussen iemand die een cccp shirtje draagt vanwege communistische ideeën dan iemand die lonsdale kleren draagt vanwege het nsdap gedachtegoed. |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by basvh
misschien toch wat meer naar discovery kijken of geschiedenisboekjes lezen. Zoals SNDH al zei Stalin liet hele volksgebieden vermoorden. En dan vooral de russen die wat chinese uiterlijke invloeden hadden. Hij liet die mensen deporteren, eiste belachelijke hoge belastingen en liet ze gewoon verhongeren. De concentratie kampen van Nazi duitsland waren erg. Maar de concentratiekampen in syberie waren nog een stuk harder en wreeder. Het verschil is dat na de oorlog er veel beelden kwamen van de duitse concentratiekampen. De syberische zijn nooit of weinig gefilmt. Zodat er nooit er een echt beeld waar daar precies afspeelde heeft kunnen ontstaan
Er is ook een beroemde foto van stalin met een half chinees half russisch kindje. Ze lachen elkaar toe, dat terwijl Stalins soldaten net in dat gebied waar dat kindje vandaan komt ff met een grote schoonmaak bezig waren.
Bij de USSR lag deze deportatie/uitroeing er niet zo dik boven op. En het waren ook idd niet de idealen van het communisme. Maar het werd dus wel degelijk gedaan. En nog op een veel grotere schaal dan duitsland. Al hadden ook veel duitsers tijdens de oorlog niet eens de jodenvervolging in de gaten.
Zelfde verhaal met Gestapo en KGB. Als ik met een shirt zou lopen met groot SS of gestapo zou lopen dan zou iedereen mij uitschelden voor Nazi. En terecht natuurlijk. Maar als ik een hip shirt zou dragen met KGB erop dan zou iedereen zeggen wat een leuk shirt joh. Over het niet begrijpen en herkennen van tekens gesproken. Gestapo en SS waren wrede mannen maar jah ook de KGB kon er wat van. |
helemaal mee eens, Stalin is geen haar beter dan Hitler
(wel handig, als dat je eindexamenonderwerp is met geschiedenis) |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by basvh
*knip*
|
ik zou je willen verzoeken mijn post nog een keer door te lezen. |
|
|
| AlFerox |
wat je doet is namelijk 2 vergelijkingen door elkaar halen..
hitler - stalin
nazisme - communisme |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by magrec
Ik weet het niet hoor vind het nogal ver gezocht om te roepen dat het thema van innercity op het randje was vanwege de daden van stalin. Wat stalin deed had ook niets met het communisme van marx en lenin te doen maar gewoon met dictatortje spelen.
|
idd, dat is dus ook mijn mening! |
|
|
| robin |
| quote: | Originally posted by AlFerox
zoals ik al eerder opperde..
deporteren naar duitsland of ,zoals jp voorstelde, belgie dan wel oostenrijk
|
das nog wel een beetje dichtbij, kunnen we ze niet beter wat verder weg sturen? naar.. mexico ofzo? :o |
|
|
| Optimus |
| Blik en basvh, het gat puur om de gedachtengang van het nazisme en het communisme. Het nazisme staat het opruimen van andere rassen voor, het comminisme rept met geen woord over andere rassen!! |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by Optimus
Blik en basvh, het gat puur om de gedachtengang van het nazisme en het communisme. Het nazisme staat het opruimen van andere rassen voor, het comminisme rept met geen woord over andere rassen!! |
daar heb je gelijk in
neemt natuurlijk niet weg dat Stalin (en het communisme) voor 30 miljoen doden gezorgd heeft |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by Optimus
Blik en basvh, het gat puur om de gedachtengang van het nazisme en het communisme. Het nazisme staat het opruimen van andere rassen voor, het comminisme rept met geen woord over andere rassen!! |
klopt helemaal.
Nazisme>1000 jarig rijk. arisch ras. Had het over minderwaardige rassen en ruimde die rassen op.
Communisme> Zij hadden het over solidariteit. Socialisme. Maar de 2 grote marx aanhangers (lenin en stalin) deden dus weldegelijk aan rassen opruiming.
in principe heb je dus gelijk als je zegt dat de idealen van beide totaal anders waren en niet met elkaar te vergelijken. Al was het in de praktijk een heel ander verhaal. En zijn er vele overkomsten te trekken tussen nazi duitsland en het communisme te tijde van stalin/lenin. Elke combinatie van USSR met een foto van lenin/stalin is naar mijn mening even erg als een foto van een hakken kruis en hitler.
| quote: | | Ik weet het niet hoor vind het nogal ver gezocht om te roepen dat het thema van innercity op het randje was vanwege de daden van stalin. Wat stalin deed had ook niets met het communisme van marx en lenin te doen maar gewoon met dictatortje spelen. |
Ik vind het gewoon raar dat er op een feest. Vaandels met fotos hangen van een de grootste 'seriemoordenaars' die de wereld ooit gekend heeft.
Communisme of geen communisme, dictator of geen dictator. Ik vond het eigenlijk niet kunnen ook al heb ik er geen seconde minder om gedanst |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by basvh
Ik vind het gewoon raar dat er op een feest. Vaandels met fotos hangen van een de grootste 'seriemoordenaars' die de wereld ooit gekend heeft.
Communisme of geen communisme, dictator of geen dictator. Ik vond het eigenlijk niet kunnen ook al heb ik er geen seconde minder om gedanst |
Als je goed had opgelet werden er afbeeldingen van Lenin gebruikt niks van stalin en lees nogmaals goed wat ik en alferox zeggen. wat stalin deed was niet goed maar het was een dictator die uiteindelijk niks met het communisme te maken had maar gewoon deed wat hij wilde en als je het er niet mee ééns was dan was het finito met je.
Ik zie wezenlijke verschillen in een persoon die cccp of weet ik veel niet wat draagt vanwege de idealen (communisme/marx) of iemand die lonsdale draagt vanwege de achterliggende idealen(NSDAP)
Het communisme staat niet voor rassenhaat maar de NSDAP met als leider hitler wilde macht over de wereld en een rijk alleen voor mensen van het arische ras. |
|
|
|
|