return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 
PVD på P3 Live Ikväll 21:03 (pg. 5)
View this Thread in Original format
Aendy
quote:
Originally posted by St_Andrew plus att så jävla opoppis e det inte med trance så man nån gång var 200e år kan sända ett liveset från en av världens bästa djs som e längre än 1 timme...!

Eftersom jag är en trogen lyssnare till P3-live så kan jag informera att alla konserter de spelar är ju max en timme eller snarare 57 minuter eftersom Ekot tar 3 minuter av den timmen. Har man otur får man bara höra sin favoritartist i en halvtimme då de ibland slår ihop två konserter på en sändning! P3 rockar, så lätt är det oavsett vad ni säger!

quote:
Originally posted by St_Andrew
men nu satt jag hemma, hade laddat för fullt med popcorn, dricka, smsat alla människor i hela världen för att dom ska äntligen få höra riktig musik i svensk radio. Njuter sedan för fullt i en timme, sen TAR DET SLUT :whip: :whip::wtf:

Sorry to break it to you men allt har ett slut...
reveal
quote:
Originally posted by sipowitz
Men hmmsmmsii.. du var väll inte uppe på denna spelningen väll? eller missförstod jag något nu?

nope, syftar på när han lirade i Köpenhamn :)
Kongo_kim
fan vilket härligt set

vilken mix på for an angel spelade han den var tokig
DJ_Laszlo
quote:
Originally posted by Kongo_kim
fan vilket härligt set

vilken mix på for an angel spelade han den var tokig

Det var Bootleg mixen
quilly
LIte för lat för att leta, men har vi någon Playlist från detta??
swe_Trancer
quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Det var Bootleg mixen

kan nån förklara vad detta 'bootleg' är?
puss!:thepirate
Kongo_kim
tracklist saxat från tracklist forumet

01. Blackeight - Silence (Paul van Dyk Re-Edit)
02. Super 8 - Alba
03. Paul van Dyk - Time Of Our Lives (Paul van Dyk Club Mix)
04. Three Drives - Carrera 2 (Nu-NRG Remix)
05. Modulation - Spirits (Slusnik Luna Remix)
06. Motorcycle - As The Rush Comes (Sweeping Strings Mix)
07. DJ Icey - Beyond The Gilded Rays
08. Appendix E - Man Of God
09. Marcel Woods - Time Is Running Out
10. Paul van Dyk vs Marco V - For A Revolt (Bootleg)
11. Chris Liebing - Natural Selection
12. DJ Tiesto - Traffic (Original Mix)
morakickers
quote:
Originally posted by swe_Trancer
men vad tror ni?
blir det inte lite tråkigt att baaara beatmixa lixom?

testa x-press2, de kör 6 skivspelare på tre killar, hela tiden ngt på gång. blir helt ny musik live precis som du efterlyser. TUNGT!

två andra jag kommer att tänka på är carl cox och jeff mills, carl cox kör alltid tre skivspelare och fullt upp hela tiden, mills brukar ha med en trummaskin och använda på låtarna.

pvd tycker jag annars är grym, han gör ju inte sällan sina egna edits av låtarna inför livespelningarna, enklare remixar så att säga.

sist vill jag säga att det som skiljer stora dj:s från övriga enligt min mening är lika mkt förmågan att läsa publiken och välja låtar perfekt utifrån stämningen. då blir beatmixningen bara en (viktig) del av helheten.

jag vill GÄÄRNA tanka ned rippen, btw!
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by morakickers
jag vill GÄÄRNA tanka ned rippen, btw!

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Nu finns den här

ftp://pvd:[email protected]:7171

Med försnack och i 192kbps
morakickers
as-schysst steve! fast jag gör nog ngt fel, klickar på länken i explorer och får felmeddelande och ftp-klienten vill inte heller... :( :( :( :(

SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by morakickers
as-schysst steve! fast jag gör nog ngt fel, klickar på länken i explorer och får felmeddelande och ftp-klienten vill inte heller... :( :( :( :(
Vill de inte ens med FTP program ? Konstigt... Har haft massor med nedladdningar så de e la nån inställning på din datorn förmodligen :)
x-dream
Man tackar för länken steve...;)

Laddar asap...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 
Privacy Statement