return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 [2] 3 4 5 
Why download.. if you can buy it ;) (pg. 2)
View this Thread in Original format
tor8024
quote:
Originally posted by [BE]FusioN`--
ik ken mensen die geen draaitafels hebben maar wel vinyl kopen hoor :) Als steun voor de producers, de muziek spelen ze toch af via hun pc enzo, en daarmee hebben ze hun bijdrage gedaan...

nuja, ik weet ook wel dat vinyl duur is als je het koopt om niet te gebruiken (en eigenlijk ook als je het koopt om te gebruiken ;))

dat vind ik nog het raarst van al.

wie koopt er nu iets dat niet nuttig is? :conf:
FredNova
ik ben ook begonnen met 1 draaitafel en platen kopen...

dat kan toch ook ;)

en ik ken nu nog velen dat zo verzamelen...
tor8024
quote:
Originally posted by FredNova
ik ben ook begonnen met 1 draaitafel en platen kopen...

dat kan toch ook ;)

en ik ken nu nog velen dat zo verzamelen...

dit begrijp ik, maar fus had het over mensen die geen draaitafels hebben..
FredNova
quote:
Originally posted by tor8024
dit begrijp ik, maar fus had het over mensen die geen draaitafels hebben..

ja idd, maar dat kost toch niet zoveel een simpele turntable
Steve-Austin
Ik heb meer dan 20Go van mp3, 15go van dj set en 5go van liedjes.

Ik ben ook dj, dus ik download slechts de liedjes voor de platen te kopen.

Dat zou iets anders zijn als ik niet dj was ... Ik vraag me af als de cd's toch zal kopen. Maar ik ben zeker van een ding, als Britney of Madonna geen problemen met copy hebben (ze verkopen toch veel cd's genoeg). Dat is verschillend met de "kleine" artiesten als Armin, Ferry, ... Ik kan eens herrineren dat een grote platen succes in Belgie, dat is een verkoop 1000 platen ... Dus niet veel geld voor de artiesten denk ik.
Lolo
legale download tegen 1 euro komt eraan, ik denk deze maand in europa.

Dus, het komt wel in orde

Je kunt er niets tegen. Cheaters zijn overal. Illegaal kopiëren heeft altijd bestaan sinds den audio tape, dus je moet wel iets doen met als doel dat de mensen toch wel eventjes betalen, dus veel extra's op een album, enz... maar een album is 74 minuten. DVD dan?

Wij kunnen toch niet vechten... waarom geen andere oplossing zoeken?

De platenfirma's die nu niet onmiddelijk reageren en niks op legale sites zetten gaan ervoor boeten, vroeg of laat.

Dus, downloaden, ja, als je de plaat koopt. Maar dan komt de vraag: wat doe je met die tracks die je toch wel goed vindt maar ni om te kopen? hou je die bij, dan is het niet meer legaal vind ik!!!
FredNova
quote:
Originally posted by Lolo
1. DVD dan?

2. Dus, downloaden, ja, als je de plaat koopt. Maar dan komt de vraag: wat doe je met die tracks die je toch wel goed vindt maar ni om te kopen? hou je die bij, dan is het niet meer legaal vind ik!!!

1. ja, bv dvd's zoals die van Tiësto, 5 uren beeld en geluid voor een goede prijs

2. I agree for 100% + erger dan downloaden vind ik eigenlijk nog 'sharen'
tor8024
mp3 downloaden tegen betaling is op zich geen slecht idee maar:

1. de kwaliteit moet goed zijn (geen 128kbps zoals bij Armada)
2. de nummers kunnen nog altijd geshared worden.

mijn droom is een online cd-shop met een customized-cdoptie zoals die van bij Bonzai, maar dan een waar je alles kunt bestellen van gelijk welk label. de cd-winkel van om de hoek afschaffen en die online zetten dus. op die manier kun je je eigen gang gaan, cd's samenstellen volgens je eigen smaak. een gat in de markt lijkt mij..
Lolo
wat denken jullie van 256kbps voor mp3's?

Je moet weten dude, als jij een track koopt, dan geef je die niet graag gratis en voor niks!!

Zo lukt het volgens mij

Lo
CygnusX
quote:

Vanaf 192kbps zit het goed imo. 256kbps is des te beter.

quote:
Je moet weten dude, als jij een track koopt, dan geef je die niet graag gratis en voor niks!!

Zo lukt het volgens mij

Je gaat er dan nog altijd hebben die gaan traden. Iemand koopt de nieuwe Airwave (:D) en geeft die aan iemand anders in ruil voor een kopie van de nieuwe Push. Ik denk niet dat je hier iets aan kan doen.

tor8024
quote:

dat klopt.

maar doen releasegroups dat nu niet?
de leden kopen een vinyl, rippen ze, en zetten ze op het internet?

quote:

goed idee.

bij 192kbps is er nog steeds kwaliteitsverlies, cygnus.
iedereen zegt wel cd-kwaliteit, maar dat klopt niet.
Lolo
neen inderdaad, maar is het ni altijd zo geweest??

Alle dj's die tapes verkochten in clubs vroeger, pakten alles in hun zakken, dat is ook illegaal!! Er worden geen auteursrechten noch royalties aan de artiesten uitbetaald met die tapes!

Je moet is anders denken, je kunt gewoon ni alles verkopen, maar je kunt de mensen aanmoedigen door een lage btw (haha), en door legale downloads tegen 1 of een anderhalve euro te verkopen, full kwaliteit.

Je moet ook is weten, 50% van de files op kazaa en emule zitten vol met virussen en trojans.

Het gaat allemaal om mensen aan te moedigen en te informeren!!
Niks verbieden, positief blijven denken, en positiviteit laten spreiden, zo lukt het ook volgens mij
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 
Privacy Statement