return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 [3] 4 5 
Why download.. if you can buy it ;) (pg. 3)
View this Thread in Original format
[BE]FusioN`--
toch is traden nogaltijd eerlijker dan sharen vind ik... alhoewel ik perfect kan begrijpen hoe frustrerend het moet zijn voor heel erg goeie producers (slijmslijm @ lolo ^^) dat ze er bijna geen geld mee verdienen...

Nuja, ik heb ook veel meer mp3's dan ik platen heb hoor, en ik maak er me ook schuldig aan. Maar als ik geen zotte kosten had zoals kot en studies, zou ik 100% zeker heel erg veel plaatjes kopen met dat geld. De goeie wil is er ;)

Trouwens, lolo, komt die 'mon océan d'étoiles' (correct me if i'm wrong) ooit uit op vinyl? Prachtige plaat man, really gets me going :)
Lolo
quote:
Originally posted by [BE]FusioN`--
toch is traden nogaltijd eerlijker dan sharen vind ik... alhoewel ik perfect kan begrijpen hoe frustrerend het moet zijn voor heel erg goeie producers (slijmslijm @ lolo ^^) dat ze er bijna geen geld mee verdienen...


en heb ik iets verdiend bij phiphi met zijn tapes van 98-99 aan 700bef? NIKS! Ik vond da toen ook walgelijk!

piraterij heeft altijd bestaan, je moet gewoon de mensen laten denken dat zij iets beters krijgen als ze kopen. En dan wordt het probleem ni opgelost maar toch beperkt door een positieve gedoe!!!
tor8024
quote:
Originally posted by Lolo
neen inderdaad, maar is het ni altijd zo geweest??

Alle dj's die tapes verkochten in clubs vroeger, pakten alles in hun zakken, dat is ook illegaal!! Er worden geen auteursrechten noch royalties aan de artiesten uitbetaald met die tapes!

Je moet is anders denken, je kunt gewoon ni alles verkopen, maar je kunt de mensen aanmoedigen door een lage btw (haha), en door legale downloads tegen 1 of een anderhalve euro te verkopen, full kwaliteit.

Je moet ook is weten, 50% van de files op kazaa en emule zitten vol met virussen en trojans.

Het gaat allemaal om mensen aan te moedigen en te informeren!!
Niks verbieden, positief blijven denken, en positiviteit laten spreiden, zo lukt het ook volgens mij


we zullen zien.

als de kwaliteit in orde is, zullen inderdaad heel wat mensen interesse tonen. want de vinyl mp3's die je nu kunt downloaden zijn vaak niks waard, en zoals je zegt soms zit je met een virus.

en misschien kunnen wij daarbij een handje helpen: als we op verschillende forums positieve berichten gaan posten, zullen meer mensen geneigd zijn ook legaal te gaan downloaden.

de toekomst zal het uitwijzen.
[BE]FusioN`--
nu weet ik nog altijd niet of die 'mon océan d'étoiles' ooit uitkomt :)

of is die al uit als b kantje ergens?
CygnusX
quote:
Originally posted by tor8024
bij 192kbps is er nog steeds kwaliteitsverlies, cygnus.
iedereen zegt wel cd-kwaliteit, maar dat klopt niet.


Even terzijde : veel releasegroups stappen in 2004 over naar 192kbps VBR in plaats van 192kbps CBR. Ik weet niet of dit veel kwaliteitswinst is, maar het maakt het de platenmaatschappijen probably nog moeilijker om een beter product online te verkopen.
Miss Z
quote:
Originally posted by FredNova
allee, effe die discussie weer boven halen...
zoals jullie misschien wel weten koop ik heel veel vinyl en download ik ook wel enkele songs om ze te leren kennen, en als ze goed zijn later op vinyl te zoeken!

Vinden jullie niet dat de artiest die zulk een zalige trance track maakt, betaald mag worden voor zen werk!? Door te downloaden zal dat zeker niet gebeuren :sadgreen:


hmmm ok kzal maar ff neertypen wat ik ervan vind :)

ten eerste kgeef je groot gelijk... kvind ook wel dat producers voor hun werk moeten betaald worden! maar ik heb zelf (nog) geen draaitafels en ook geen vinyl :( zoals je weet ben ik maar een arme studente eh (btw ben nu ook nog mijn weekendwerk kwijt... dus ben nog armer :nervous: NO) één van mijn dromen is... draaitafeltjes kopen en beginnen aan vinyl. ook al kan ik dat nu moeilijk; wees er maar zeker van dat ik dat ga doen als ik éénmaal werk! :D weet jij wel wa voor een gevoel ik heb, alleen al bij het vasthouden van een plaat :D (ok hierbij ben ik dus 100% gek verklaard :p) ik koop wel af en toe cd's mah zoals ze hier al vaker hebben aangehaald... der zijn niet zoveel goeie compilaties :nervous: en zeker hier in belgië... enige cd's die je zoal kan vinden is TMF megadance en van die stuff en dan op die cd's bvb van de 40 liedjes maar 10 ofzo goe vinden :( vroeger kocht ik nog wel singles à la Kay Cee, Aquaplex, ... mah de laatste tijd al nie meer omdat mijn smaak is veranderd en omdat ik de meeste dingen die ik wil al nie kan vinden bij mijne cd-winkel :nervous: ben wel in spanning aant wachten op de full-cd's van push & airwave :)

ten tweede... mp3 illegaal downloaden bestaat en ik denk dat het ook heel lang zal bestaan. enige wa de platenmaatschappijen moeten doen is: dit inzien en hun strategiëen aanpassen! (zijn ze allang mee bezig mss :)) heb dit vorig jaar in een werkske ge-analyseerd voor een vak van mij... kzal het eens opzoeken :) hier moet dus marketing ingrijpen :) zoals Lolo het heeft gezegd: de klant doen denken/laten weten dat hij MEER krijgt door het kopen van de dvd of cd of vinyl. kvind die dvd-stuff echt een goed initiatief :) en die idee van tor: die customized cd's... NICE! :D dat zou ik dus echt wel kopen...

als laatste... moet ik wel ff zeggen dat ik het de trance-producers allemaal echt wel gun mah mij zal je wel nooit een single van britney of madonna zien kopen! die mensen verdienen al genoeg geld!!! en ze blijven maar verdienen :nervous: :rolleyes: trance-singles zou ik zeker kopen mah vind die hier dus nie in de boerengat waarin ik leef... en ik ben (nog) nie mee met die e-commerce toestanden (ja kmoet me schamen, I know) :) paypal en stuff :( waarom nie gewoon overschrijving? :nervous:
[BE]FusioN`--
quote:
Originally posted by FredNova
Ps: Cygnus, een producer heeft niets aan entree geld op feestjes he.


What about sabam?
Steve-Austin
Ik heb juist een opmerking; platen, cd's, dvd's, enz zijn te duur, OK dat klopt.

Maar dat is niet omdat jullie studenten of iets anders zijn dat jullie alles kunnen downloaden! Ik zou graag een BMW hebben, maar ik heb geen geld genoeg. Dat is het leven, we kunnen niet hebben alles wat we willen!

Nu gelooft iedereen dat alles hebben, een recht is ...

PS: ik hoop dat jullie me begrijpen ;)
FredNova
quote:
Originally posted by [BE]FusioN`--
What about sabam?


hmmm, wat gaat dat zijn...

als de entree 15 euro is, krijgteen auteur nog niet eens 0,0015 euro, dan nog afhankelijk welke selecte playlist wordt doorgegeven... blablabla

nee, dat is minder dan niks
FredNova
quote:
Originally posted by Steve-Austin
Ik heb juist een opmerking; platen, cd's, dvd's, enz zijn te duur, OK dat klopt.

Maar dat is niet omdat jullie studenten of iets anders zijn dat jullie alles kunnen downloaden! Ik zou graag een BMW hebben, maar ik heb geen geld genoeg. Dat is het leven, we kunnen niet hebben alles wat we willen!

Nu gelooft iedereen dat alles hebben, een recht is ...

PS: ik hoop dat jullie me begrijpen ;)


ja voila, ik wil ook een BMW, maar kan hem niet kopen,
mag ik hem dan stelen?

Miss Z
quote:
Originally posted by Steve-Austin
Ik heb juist een opmerking; platen, cd's, dvd's, enz zijn te duur, OK dat klopt.

Maar dat is niet omdat jullie studenten of iets anders zijn dat jullie alles kunnen downloaden! Ik zou graag een BMW hebben, maar ik heb geen geld genoeg. Dat is het leven, we kunnen niet hebben alles wat we willen!

Nu gelooft iedereen dat alles hebben, een recht is ...

PS: ik hoop dat jullie me begrijpen ;)


ja kbegrijp wat je bedoelt... kheb nooit gezegd dat ik cd's, dvd's enzo te duur vind... alleen kan ik het me op dit moment niet veroorloven omdat ik zelf moet betalen voor: 1. studies 2. kleren 3. uitgaan enzo... kzeg ook niet dat ik nu alles download wat ik maar tegenkom eh! koop ook wel af en toe een cd'ke en als ik later werk (hopelijk beetje goe betaald) dan zal ik zeker de plaatjes kopen waar ik van hou :)

en yeah: kwil ook een BMW :D:p mah tis zoals ge het zegt... we kunnen niet alles krijgen wat we willen...

quote:
Originally posted by FredNova
ja voila, ik wil ook een BMW, maar kan hem niet kopen,
mag ik hem dan stelen?


tis hoe je het bekijkt. ok als iemand liedjes download en nooit de intentie heeft om ooit iets voor die producer te doen, dan vind ik het ook wel stelen... voor de rest ga ik hier nie veel op zeggen omdat ik hier toch als dief ga bestempeld worden!
[BE]FusioN`--
quote:
Originally posted by FredNova
ja voila, ik wil ook een BMW, maar kan hem niet kopen,
mag ik hem dan stelen?


wilt ge daarmee zeggen dat ge geen enkele liveset/mp3/whatsoever (windows? ;)) ding op uw pc hebt staan dat ge niet hebt gekocht?

Enneuh, sabam moet er toch voor iets zijn zeker? Tzijn diegenen die het hardst zagen da er gedownload wordt. Tenzij ze er zelf alles aan verdienen natuurlijk, en wa is er dan het nut van?

Anyway, ik zou graag eens weten hoeveel iemand als lolo verdient elke keer er een lied van hem op een compilatiecd zou komen, of zelfs als er een plaat verkocht wordt... ik denk dat het (bij manier van spreken) beter is da ge 20 euro stort op zijn rekening dan da ge 10 platen van hem koopt in ne winkel. Ik kan der helemaal naast zitten hoor, dus correct me if i'm wrong (wie kan dat beter dan lolo zelf)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 
Privacy Statement