return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 5 
Vilken speciell låt fick er att fastna för elektronisk musik?
View this Thread in Original format
Glorie
jag kom just på min, efter att ha tänkt till.

Dj PC - Insomniak (1991) då var man rätt liten :rolleyes:

http://www.discogs.com/release/15312

finns iofs en mkt bra tråd här i samma ämne, men ja tänkte mer en speciell låt?:cool:
Versace
Säger då Robert Miles - Children...

kommer inte på nåt annat, men visst lyssnade man på 909-talets dance som senare dog ut...
Virus
The Prodigy - Everybody in the place

http://www.discogs.com/release/59488

Även den släpptes 1991. Experienceskivan var den första cd jag nånsin köpte. Sen blev det en del jungle, DnB och efter det ett par hundår irrandes omkring i rock och skit innan man hittade tillbaka.
Dioxys
mario lopez - sound of nature (plug and play remix) från tiestos innercity set från 2000 om jag inte minns fel :) första riktiga gåshuden man fick av en trance låt det här :D

haha, kommer ihåg hur jag satt och tänkte mig festen då (är väll nån liten fest med en 200pers som lyssnar) förstår inte riktigt hur, men så var min tanke då iaf :) nu vet man ju bättre :D
SWE_TRANCE
Den här låten var det som fick mig att gilla elektronisk dansmusik.
Sen har jag som nästan alla andra i min ålder lyssnat på den eurodance som flödade under det tidiga 90-talet.
JayBee
altså jag har alltid gillat elektronisk musik mer eller mindre men jag skulle snarare säga "vilken låt tog del i att få mig underground" och det var nog "breathing" :).
montana
snap! - the power
MojjMojj
Låten som verkligen fick mitt öga öppet för trance var ascension - someone när Paul Oakenfold droppa den på ett set, vilket set vet jag inte. Men kan lugnt säga att låten är faaan mkt bättre på han set :D
Ngra låtar till från Oakenfold under just samma set var det också, men absolut mest ascension - someone :D
dbl
robert miles - children (dreamversion) troligtvis...

visst lyssnade man på en del scooter och så och tyckte det va bra... men va inget som fick mig att leta upp mer sån musik direkt.
Aendy
Westbam - Celebration generation alt. The Prodigy - Out of space. Köpte både dessa skivor pga att jag såg deras video på TV, i rad efter varandra! Kommer dock inte ihåg vilken som föregick den andra.

Amnezia
hum ska man komma ihåg sånt:p:p alla verkar ha superminne här men alrite...
typ alltid gillat elektroniskt men typ 97-98 börja det på allvar...
va astral projections klassiker som gällde då...typ mahadeva, dancing galaxy mfl...:rolleyes:
Treo
Elektronisk musik har jag lyssnat på nästan så länge jag kan minnas, allt från 90-tals dance till The Prodigy, Nordic Rave skivorna och Thunderdome skivorna från id-t om nån kommer ihåg dem. Av den moderna trancen så var det Delerium - Silence (tiesto rmx) som fångade mig och den är fortfarande min favvolåt.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 
Privacy Statement