return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 4 5 
aanslagen in madrid
View this Thread in Original format
Jappio
quote:

Update 20.48
Zojuist is bekend gemaakt dat de organisatie "Leeuwen van al-Mufridoon" de aanslagen in Madrid hebben opgeëist. Zij publiceerden deze claim in een verklaring op een website over moslimterrorisme. Desondanks hebben de Spaanse regering en de oppositie nog steeds het vermoeden dat de ETA achter deze aanslagen zit.

Wel lijkt het onzeker of de ETA wel aanslagen van deze grootte en omvang kan uitvoeren. De onvoorwaardelijke steun van premier Aznar aan de 'War on Terror' en de aanwezigheid van Spaanse troepen in Irak geven ook voeding aan de theorie dat er moslimterreurgroepen achter deze aanslagen zitten.

Update 22.07
In Londen heeft een Arabische krant een brief ontvangen waarin Al-Qaeda zich verantwoordelijk heeft verklaard voor de aanslagen. De actie wordt in de brief "Operatie Doodstrein" genoemd en is gericht tegen de "Europese kruisvaarders".


van dit nieuws word ik echt misselijk.. Al was het eerste dat in me opkwam toen ik hoorde over de aanslagen dat al qaeda erachter zat. Hopelijk wordt Bush niet herkozen, bemoeit Kerry zich vooral met de problemen in de amerikaanse samenleving en vallen er niet weer van dit soort nutteloze slachtoffers. Actie = reactie en dit gaat zo nog jaren door als er van dit soort malloten aan de macht blijven.

Overigens ben ik blij dat Balkenende niet heeft gekozen voor dezelfde steun aan Groot-Brittanië en de VS als die aznar heeft gedaan, anders hadden we misschien van dat soort aanslagen hier in de metro gehad..

(niet dat ik nou nooit het eerste uur college skip maar toch ;))
Dj Lex
Ik ben er nog niet over uit of het zo'n slechte zaak van Amerika is. Als er weinig tegen terreur gedaan wordt,zullen deze aanslagen op dezelfde schaal plaats vinden, temeer omdat het religieuze achtergronden heeft. Dan zijn de doelen minder specifiek dan nu, maar waarschijnlijk nog steeds gericht tegen de Westerse wereld. Toen het WTC vernield werd was er nog niet zo'n actieve "War against Terror", maar het was wel de grootste aanslag van de laatste decennia.
Actie = zkr Reactie, maar zomaar de boel op zijn beloop laten gaan is een aflopende zaak. Ik denk dat dit nooit opgelost wordt, omdat het cultuurverschillen zijn, die nooit overwonnen zullen worden.
Ding Chavez
quote:
Originally posted by Jappio
Actie = reactie en dit gaat zo nog jaren door als er van dit soort malloten aan de macht blijven.


Hopelijk wordt het niet wereldwijd zo'n israel-palestina probleem. Maar ik vrees dat dit "niet onder willen doen voor elkaar" net zo moeilijk te doorbreken zal zijn als in dat probleem. Westerse leiders zullen niet toe willen geven aan terroristen, terecht natuurlijk, maar op hun beurt zullen die terroristen net zo lang doorgaan tot zij hun doel bereikt hebben, wat dat ook mogen zijn...
TranceZoner
Wou deze draad gister al opzetten, want ik vind dat dit onderwerp niet onbesproken mag blijven, het is een zeer belangrijk onderwerp. Het treft ons allen, IMO.

Ik word er spuugzat van.
Alhoewel voor de een een terrorist een vrijheidsstrijder en vice versa, wordt ik er gek van.

Ik weet niet wat ik er van moet denken.
De ETA waarschuwt 'normaliter' van te voren als zij een aanslag plegen, ook is dit niet helemaal de stijl van de ETA. De ETA zei gister meteen niks met deze daad te maken te hebben. Niet voor niks d8 ik zo. Ik heb gister zelfs gehoord dat de ETA al een keer zijn excuses heeft aangeboden toen er een aanslag door hun is gepleegd die meer slachtoffers eiste dan de ETA verwacht had. Heel vreemd. Des te erger is het dus als de ETA wel achter deze aanslagen zit, dat zou nameljik betekenen dat zij haar tactiek aan het veranderen is. Nog schrikbarender is de gedachte dat deze aanslag misschien een collaboratie was tussen ETA enerzijds, en een Arabische beweging anderzijds.....
Toch vind ik het niet prettig dat Al-Qaeda zich zo bezig houdt met Europa. Dit betekent dan niet direct dat Al-Qaeda (mocht zij er wat mee te maken hebben) verder Europa 'íntrekt', maar goed...

Verder ben ik mijn standpunt over Bush aan het veranderen. Mocht dit hele terrorisme uit de hand lopen, dan denk ik dat wij en de rest blij mogen zijn met iemand als hij.

Cheers!
Rudy
quote:
Originally posted by TranceZoner
Verder ben ik mijn standpunt over Bush aan het veranderen. Mocht dit hele terrorisme uit de hand lopen, dan denk ik dat wij en de rest blij mogen zijn met iemand als hij.

Cheers!


Ja en ik denk dat Bush ook heel erg blij is met deze aanslagen (zou me niks verbazen als hij er zelf achter zit....)
Denk je nou echt dat de tactiek van Bush ook maar ergens nut heeft...? Afghanistan, Irak, heeft toch allemaal geen nut gehad???

Bush is echt een hele gevaarlijke gast. Hij heeft echt geen flauw benul waar hij mij bezig is... Ik ben er echt heel bang voor dat Amerika hem weer gaat herkiezen.
TranceZoner
quote:
Originally posted by Rudy
Ja en ik denk dat Bush ook heel erg blij is met deze aanslagen (zou me niks verbazen als hij er zelf achter zit....)
Denk je nou echt dat de tactiek van Bush ook maar ergens nut heeft...? Afghanistan, Irak, heeft toch allemaal geen nut gehad???


Dat is niet waar IMO. Ook al is het terrorisme er misschien niet door afgenomen, maar toch zijn deze 2 landen nu bevrijd van een totalitair, wreed en onrechtvaardig regime...(Toch??:nervous: :nervous: )
Desalniettemin heb je eigenlijk toch gelijk: Ook ik ben bang dat Bush weer herkozen zal worden.
Little Theseus
ZIEK DIT!
Ah jezus ik word misselijk van het nieuws!
Snap dit gewoon niet :(
Jappio
quote:
Originally posted by Dj Lex
Ik ben er nog niet over uit of het zo'n slechte zaak van Amerika is. Als er weinig tegen terreur gedaan wordt,zullen deze aanslagen op dezelfde schaal plaats vinden, temeer omdat het religieuze achtergronden heeft. Dan zijn de doelen minder specifiek dan nu, maar waarschijnlijk nog steeds gericht tegen de Westerse wereld. Toen het WTC vernield werd was er nog niet zo'n actieve "War against Terror", maar het was wel de grootste aanslag van de laatste decennia.
Actie = zkr Reactie, maar zomaar de boel op zijn beloop laten gaan is een aflopende zaak. Ik denk dat dit nooit opgelost wordt, omdat het cultuurverschillen zijn, die nooit overwonnen zullen worden.


Je hebt daar misschien wel gelijk in, maar ik denk dat het probleem vooral is dat Bush het terrorisme op de verkeerde manier aanpakt. De eerste stap moet zijn dat ze sowieso Israel geen steun meer geven, om maar een signaal te geven dat ze palestijnen, arabieren, moslims of wie dan ook accepteren. Ik weet wel dat dit in de praktijk nooit gaat gebeuren omdat dat weer stemmen scheelt voor bush en co. Dan moeten ze is stoppen met dat landen invallen, want dat is ook gewoon weer een gebrek aan respect. Met alle respect, maar wat heeft dat invallen van Irak en van Afghanistan nou helemaal opgeleverd? Vallen in beide landen nog dagelijks doden door aanslagen..
En ik ben met je eens dat het terrorisme aangepakt moet worden, puur om het eigen belang. Maar doe dat dan wel gericht en effectief en niet zoals het nu gebeurd waardoor dalijk de hele arabische wereld tegenover je staat.
BaRTeZ
Als Al-Qaeda er achter zit, is het een vergeldingsactie voor de Spaanse samenwerking in de strijd tegen het terrorisme.

En dan moeten we ons in Nederland zo langzamerhand ook een beetje zorgen gaan maken. Nederland heeft net zoals Spanje troepen gestationeerd in Afghanistan en Zuid-Irak.

Osama Bin Laden heeft Spanje al een keer gewaarschuwd, omdat Spanje volgens Al-Qaeda een belangrijke schakel is in Europa ("De Europese Kruisvaarders")

Bijna alle landen die de oorlog tegen Irak steunen zijn trouwens een keer gewaarschuwd in een brief aan de Arabische TV zender Al-Jazeera. Ook Nederland.

Ik houd er rekening mee dat na de aanval die binnenkort zal plaatsvinden in Amerika ook Noord-Europa doelwit zal worden van terroristische aanvallen.
TranceZoner
quote:
Originally posted by BaRTeZ
Als Al-Qaeda er achter zit, is het een vergeldingsactie voor de Spaanse samenwerking in de strijd tegen het terrorisme.

En dan moeten we ons in Nederland zo langzamerhand ook een beetje zorgen gaan maken. Nederland heeft net zoals Spanje troepen gestationeerd in Afghanistan en Zuid-Irak.

Osama Bin Laden heeft Spanje al een keer gewaarschuwd, omdat Spanje volgens Al-Qaeda een belangrijke schakel is in Europa ("De Europese Kruisvaarders")

Bijna alle landen die de oorlog tegen Irak steunen zijn trouwens een keer gewaarschuwd in een brief aan de Arabische TV zender Al-Jazeera. Ook Nederland.

Ik houd er rekening mee dat na de aanval die binnenkort zal plaatsvinden in Amerika ook Noord-Europa doelwit zal worden van terroristische aanvallen.



totally agree!
Maar die nieuwe aanval op Amerika...
De enige manier om 11 september te overtreffen? Kernreactoren aanvallen.. Ben benieuwd wat die klote lui in petto hebben...:whip: :nervous: :nervous:

Jappio
quote:
Originally posted by BaRTeZ
Als Al-Qaeda er achter zit, is het een vergeldingsactie voor de Spaanse samenwerking in de strijd tegen het terrorisme.

En dan moeten we ons in Nederland zo langzamerhand ook een beetje zorgen gaan maken. Nederland heeft net zoals Spanje troepen gestationeerd in Afghanistan en Zuid-Irak.

Osama Bin Laden heeft Spanje al een keer gewaarschuwd, omdat Spanje volgens Al-Qaeda een belangrijke schakel is in Europa ("De Europese Kruisvaarders")

Bijna alle landen die de oorlog tegen Irak steunen zijn trouwens een keer gewaarschuwd in een brief aan de Arabische TV zender Al-Jazeera. Ook Nederland.

Ik houd er rekening mee dat na de aanval die binnenkort zal plaatsvinden in Amerika ook Noord-Europa doelwit zal worden van terroristische aanvallen.


dr is nogal een verschil tussen de mate van deelname aan de oorlog van spanje en van nederland. Spanje deed actief mee met grondtroepen en nederland heeft geloof ik 3 f-16's gestuurd. Je vergelijking gaat in deze dan ook niet op, en ik denk dat we ons in Nederland minder zorgen hoeven te maken als in landen als Spanje, Groot-Brittanië en de VS

quote:

17-03-2003 De VS, Groot-Brittannië en Spanje laten weten dat ze hun tweede resolutie intrekken. President Bush geeft Saddam 48 uur de tijd om Irak te verlaten
18-03-2003 Irak verwerpt het Amerikaanse ultimatum
20-03-2003 Negentig minuten nadat het ultimatum verstreken is laat president Bush weten dat de oorlog tegen Irak is begonnen. Amerikaanse militairen voeren precisiebombardementen uit op een "gelegenheidsdoel" in de buurt van Bagdad


om maar even aan te geven dat de rol die spanje speelde een stuk groter was als die nederland speelde..
BaRTeZ
quote:
Originally posted by Jappio
dr is nogal een verschil tussen de mate van deelname aan de oorlog van spanje en van nederland. Spanje deed actief mee met grondtroepen en nederland heeft geloof ik 3 f-16's gestuurd. Je vergelijking gaat in deze dan ook niet op, en ik denk dat we ons in Nederland minder zorgen hoeven te maken als in landen als Spanje, Groot-Brittanië en de VS

om maar even aan te geven dat de rol die spanje speelde een stuk groter was als die nederland speelde..


Daar heb je gelijk in, maar ik denk niet dat terroristen er zoveel rekening mee houden wie nou meer/actiever in de oorlog betrokken was.

Als ze op deelname zouden aanvallen zou Engeland veel hoger in de "ranglijst" staan dan Spanje.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 
Privacy Statement