|
beste dj van dit moment? (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Henkie_henk |
Eeuhhh tom harding heeft ook fokkin mixxing skills imho
Hij was een x bij the dj's.. als je dan eg bij zon liveset van hem bent.. dan denk je dat je naar een plaat luistert.. maar zit die gozert gewoon platen doorelkaar heen te gooien als een gek.. mooi werk.. ah je had t denk k ff moeten zien..
Uiteraard master respect voor alle skillfulle dj's
Ow en up die vid maar :)
ps B en J stond idd in me post door hun platenkeuze.. |
|
|
| HiGH_NrG |
| Als het aan mij ligt is het toch echt Armin van Buuren...die kerel draait de laatste tijd echt lekker! :D |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by HiGH_NrG
Als het aan mij ligt is het toch echt Armin van Buuren...die kerel draait de laatste tijd echt lekker! :D |
Vind ik dus ook, en hij's ook nog vet aardig, egte topper! |
|
|
| magrec |
Hmm als we het over techniek hebben...
techno dj's zijn vaak heel druk bezig met backspins en andere fratsen...(haha dave clark is echt master daar in) de mixen zelf daarintegen zijn vaak wel wat rommeliger en daar schieten hier en daar fouten in. Bij Sander kleinenberg heb je echt het gevoel naar één lange plaat te luisteren. Nubreed 1....ik had hem op mp3 maar ik kon op bijna geen enkel moment horen wanneer hij de volgende plaat inmixt...en platenkeus is voortrefflijk. dat is ook techniek een plaat zo mixen.....dat je nauwelijks merkt dat er een andere plaat inmixt..heeft ook met platen keus te maken welke bass en toonhoogtes er in de plaat zit die ingemixt wordt. |
|
|
| Sandman |
mijn beste Dj's op dit moment zijn:
Mauro Picotto
Tiesto
Marco V
Tom Harding
Chris Raven (ken ik pas sindskort, maar heeft heerlijke songs. Als iemand der nog een paar liedjes van heeft, en die wilt delen met mij. stuur effe een berichtje. :D Op Kazaa zijn ze bijna niet te vinden namelijk)
Sandman |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by magrec
Hmm als we het over techniek hebben...
techno dj's zijn vaak heel druk bezig met backspins en andere fratsen...(haha dave clark is echt master daar in) de mixen zelf daarintegen zijn vaak wel wat rommeliger en daar schieten hier en daar fouten in. Bij Sander kleinenberg heb je echt het gevoel naar één lange plaat te luisteren. Nubreed 1....ik had hem op mp3 maar ik kon op bijna geen enkel moment horen wanneer hij de volgende plaat inmixt...en platenkeus is voortrefflijk. dat is ook techniek een plaat zo mixen.....dat je nauwelijks merkt dat er een andere plaat inmixt..heeft ook met platen keus te maken welke bass en toonhoogtes er in de plaat zit die ingemixt wordt. |
Ja klopt kep laasn ook een set gehoord en die was egt master, maar progressive vink nou nie egt super om na te luisteren. Wel om op uit m'n dak te gaan :D:D:D
GreetZ GeRRiT |
|
|
| raoel |
mixing skills:
Dan is UMEK ook heel goed. Die draait platen ook aan elkaar zodat je het bijna niet hoort en allemaal leuke fratsen er tussen met de platen.
Maar toch de beste all time is dan toch wel Carl Cox
Zoals die gast kan draaien is echt ongelooflijk. Heb een keer een interview van tiesto samen met armin gezien, en die vonden het ook allebei geweldig.
Die gast heeft meerdere keren al (Zo heb ik ergens iets gelezen, en het schijnt wel zo ontzettend knap te zijn) Een set gedraait waar die continu 2 platen aan had staan, en bij de overgang van plaat naar plaat zet ie de derde plaat erbij, en haalt ie de eerste plaat weer weg.
Dan had "cox" de platen van te voren helemaal uitgezocht zei cox zelf anders was dat niet mogelijk.
Ik heb er zelf geen verstand van, maar de DJ hier zullen wel weten hoe moeilijk het is om die beat zo goed gelijk te zetten. |
|
|
| Rudy |
| quote: | Originally posted by michiel
omg wat stond die gast te draaien op awakenings
voor mij ook de beste van de dag
maar voor beste dj op dit moment ga ik denkik voor armin
in motion is zooooooo goed
later
michiel |
Oh oh oh Michiel! Hahaha!
Mijn favo DJ: Armin of Tiësto! |
|
|
| Trancetunnel |
De beste muziek heb ik van Dana gehoord, die mixte op Shockers en Mystery Land echt top-nummers aan elkaar.
Waar ik sinds Mallorca ook een zwak voor gekregen heb is toch wel DJ Sammy, in Duitsland schijnt hij mateloos populair te zijn, maar hier kent nauwelijks iemand hem.
Ook hij gebruikte leuke truukjes, de plaat oppakken als de naald er nog op staat, omdraaien en gewoon op de achterkant verdergaan, echt heel goed. En met 3 draaitafels en dan bepaalde stukjes zo dat het lijkt of de vocals die hij er dan doorscratched zeg maar in de andere plaat zitten. Hij heeft daar echt indruk gemaakt.
qua producers/produkties;
eerder vond ik Pulsedriver heel goed, maar het gaat een beetje op mekaar lijken allemaal.
Cosmic Gate blijft goed,
Mind-X, Dumonde (Jam-x & Deleon), Hennes & Cold, Green Court, tja, zo kan ik nog wel even doorgaan... |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | Hmm als we het over techniek hebben...
techno dj's zijn vaak heel druk bezig met backspins en andere fratsen...(haha dave clark is echt master daar in) de mixen zelf daarintegen zijn vaak wel wat rommeliger en daar schieten hier en daar fouten in. Bij Sander kleinenberg heb je echt het gevoel naar één lange plaat te luisteren. Nubreed 1....ik had hem op mp3 maar ik kon op bijna geen enkel moment horen wanneer hij de volgende plaat inmixt...en platenkeus is voortrefflijk. dat is ook techniek een plaat zo mixen.....dat je nauwelijks merkt dat er een andere plaat inmixt..heeft ook met platen keus te maken welke bass en toonhoogtes er in de plaat zit die ingemixt wordt. |
HELEMAAL MEE EENS. Weet je, bij techno GAAT het vooral om het mixen, met techno KUN je fratsen uithalen, omdat de platen 'transparant' zijn, daarmee bedoel ik dat je vaak geen acoorden en melodieën hebt dus die platen zijn 'makkelijk' over elkaar heen te schuiven. Als je techno-platen 8 minuten zou laten horen en dan over zou mixen in de volgende technoplaat wordt een set vaak saai, terwijl trance-platen er vaak juist voor gemaakt zijn om lang te laten horen. Trance mix je heel anders. Als je backspins maakt, met drie tafels mixt en veel loopt te kutten met je mengpaneel (schuif open, schuif dicht, schuif open, scratch, schuif bla bla bla), dan verneuk je de platen. Trance laat je 'overlopen' in elkaar. (ligt er natuurlijk wel aan wat voor trance, het een is het ander niet) Mixen kunnen ze allemaal wel, anders waren ze nooit zover gekomen, alleen ieder heeft zijn eigen techniek (naast zijn eigen platenkeus!) en foutjes maakt iedereen wel eens. ;) |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by raoel
mixing skills:
Dan is UMEK ook heel goed. Die draait platen ook aan elkaar zodat je het bijna niet hoort en allemaal leuke fratsen er tussen met de platen.
Maar toch de beste all time is dan toch wel Carl Cox
Zoals die gast kan draaien is echt ongelooflijk. Heb een keer een interview van tiesto samen met armin gezien, en die vonden het ook allebei geweldig.
Die gast heeft meerdere keren al (Zo heb ik ergens iets gelezen, en het schijnt wel zo ontzettend knap te zijn) Een set gedraait waar die continu 2 platen aan had staan, en bij de overgang van plaat naar plaat zet ie de derde plaat erbij, en haalt ie de eerste plaat weer weg.
Dan had "cox" de platen van te voren helemaal uitgezocht zei cox zelf anders was dat niet mogelijk.
Ik heb er zelf geen verstand van, maar de DJ hier zullen wel weten hoe moeilijk het is om die beat zo goed gelijk te zetten. |
I know, maar Cox heeft ook veel platen die veeel op elkaar lijken, met trance heppie altijd een rustig stukje, dat heb je met de muziek die hij draaid minder, qua mixing skills in Cox zeker 1 v/d beteren |
|
|
| Supreme Theory |
Ik ga voor:
Armin
Tiesto
Ferry Costen
Spider Willem
De eerste 3 zijn echt 'The Young Guns' van de Nederlandse Dancescene.
Ben alleen bang dat maar weinig mensen Spider kennen.
Is er hier trouwens nog iemand die SPIDERS set op DV gezien heeft....
Die was echt SUPERRRRRRRRRRRRRR VET!!!!!
GR33TINGS,
-=[S.T.]=- |
|
|
|
|