return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 3 4 5 
Leuven :/// Verplicht sluitingsuur voor Leuvense cafés is erdoor
View this Thread in Original format
pooley
quote:
Laa(g)(t)ste nieuws :p


Leuven voert een nachtelijk sluitingsuur in voor cafés. Het schepencollege gaf dinsdag haar akkoord aan een politieverordening in die zin.

Tussen 2 en 8 uur 's morgens zullen de cafés verplicht worden om gedurende 4 uur te sluiten. Dat betekent dat al deze zaken minstens tussen 4 en 6 uur gesloten zullen zijn. Het is aan burgemeester Louis Tobback om te beslissen wanneer de maatregel wordt ingevoerd. Verwacht wordt dat dit al begin juni zal zijn.

Aanleiding voor de beslissing is het toenemend aantal gewelddadige, nachtelijke incidenten de afgelopen maanden in de omgeving van de Oude Markt. "Na 4 uur 's morgens stellen we vast dat een aantal mensen beschonken en agressiever is. Het is beter problemen te voorkomen dan te genezen. Daarnaast willen we dat de Oude Markt terug een gezellig plein wordt waar iedereen zich veilig voelt", aldus de Leuvense hoofdcommissaris Hugo Michiels.

Marc Vranckx, woordvoerder van de Leuvense wijkpolitie, wijst er echter ook op dat de maatregel eveneens verband houdt met de al lang aanslepende problemen van nachtelijke overlast en vandalisme in de buurt van studentencafé's zoals in de Tiensestraat. Vanuit bepaalde buurtwerken wordt daar al een hele tijd tegen geprotesteerd.

Bron: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_11733.html




Dees vind ik echt wel spijtig, geen nachtjes meer doordoen. Lekker rondhangen in de straten dan?
Als ze nu eens het openbaar vervoer 's nachts zouden fixen he :)

En ja , nu zullen der nog andere steden volgen ook zeker? :/

Linkse ratten !!!

Petitie tegen deze maatregel *click*
djcresto
nachtelijk sluitingsuur leidt ertoe dat iedereen op dezelfde moment naar huis gaat waardoor er plots veel volk op straat komt en nog meer kans is op ambras


gewoon belachelelijk dus :rolleyes:
Tiger777
Niks dan slechts komt er uit die Stalinistische Partij Anders...:p
SilentEagle
Kan alleen maar hopen dat dit een paar honderd, misschien duizend, Stevaert-en-co stemmende studenten op betere gedachten kan doen brengen...

Om ff aan te vullen: Linkse ratten, rol uw matten! :p:o
Wildfir3
is idd ni zo ne slimme move zo juist voor de verkiezingen. Anderzijds wel goed voor de mensen die last hebben van diejen ambras snachts, maar die zullen uiteraard ni opwegen tegen de studentjes.

Achja, happens. Ze vinden daar wel iets op ;f
djcresto
quote:
Originally posted by Wildfir3
is idd ni zo ne slimme move zo juist voor de verkiezingen. Anderzijds wel goed voor de mensen die last hebben van diejen ambras snachts, maar die zullen uiteraard ni opwegen tegen de studentjes.

Achja, happens. Ze vinden daar wel iets op ;f


maar de meeste van die studentjes stemmen niet in Leuven natuurlijk
Wildfir3
Hehehe mja das ook wel waar, hoewel ge u eigenlijk toch nog zou verschieten zenne. Van mijn klas zijn toch dik den helft mensen van leuven. T kan toeval zijn maar toch :)
Oester
dit is nu eens belachelijk!!!!
leuven is gemaakt door en voor studenten ... ben ik tevree dak in gent op kot zit ....

stel je voor da café toegaat om 2 u ! onze cantussen duren al zo lang ... om 2 u zijn de café's op hun hoogte punt ... moet je beginnen uitgaan om 18 u . rechtstreeks van de les nr café ....
cyberia
quote:
Originally posted by Oester
dit is nu eens belachelijk!!!!
leuven is gemaakt door en voor studenten ... ben ik tevree dak in gent op kot zit ....

stel je voor da café toegaat om 2 u ! onze cantussen duren al zo lang ... om 2 u zijn de café's op hun hoogte punt ... moet je beginnen uitgaan om 18 u . rechtstreeks van de les nr café ....

precies of da nu het geval ni is:toothless :p :toothless

belachelijke maatregel trouwens, daar waar er vroeger nachtlawaai was,maar gematigd omdat het meer over de nacht verdeeld werd,gaat er nu plots veel nachtlawaai komen rond 4 uur als de cafékes sluiten:rolleyes:
Bertn
gelieve de petitie te tekenen mensen:

www.petitiononline.com/leuven


kom niet af met comments als "da helpt toch ni"... ge kunt maar proberen he... die petitie loopt nogmaar 3 uur en iedere 20 seconden zijn er 10 mensen die hem tekenen zie ik:)



ik zou echt ni willen dat ze mij om 4u moeten buitenjagen als het zo fijn is op café:nervous:

Aurélie
Als dit doorgaat is het echt een drama !!! Ik werk zelf in de Rector op de Oude markt en kan me niet voorstellen dat ik dan al gedaan heb met werken. Ik vind de laatste uurtjes trouwens altijd het leukste ! Iedereen tekenen plz ! Greetz xxx
pooley
Done
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 
Privacy Statement