return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 4 5 
Is techno voor intellectuelen?żLees en geef je mening!
View this Thread in Original format
Vinyl Boy
Ik las ergens laatst dat het technopubliek zich de intellectuelen noemt van de dance scene. Nu vraag ik mij af of de techno liefhebbers op dit forum daar ook zo over denken.

Het is natuurlijk nogal makkelijk om de trance liefhebbers voor commercieel uit te maken, simpel en alleen omdat de commercie trance heeft ontdekt. Vergeet dan ff niet dat deze trance liefhebbers waarschijnlijk eerder waren dan de commercie (ik heb het hier over de tranceliefhebbers op dit forum) en dat deze bewering dus een beetje kortzichtig is.

Jullie mening graag!
Blik
ehh, sorry hoor, maar dit vind ik echt complete onzin hoor

de intellectuelen........:rolleyes: :rolleyes:
raoel
Dat techno liefhebbers intelectuelen zijn ???
Die stelling vin ik zowiezo onzin.
Da snap ik niet.

En dat trance liefhebbers commercieel zijn???
Hoezo dat. Natuurlijk is trance zelf de meest commerciele vorm van electronische muziek. Maar de "echte goede" trance is nog altijd niet commercieel. Alleen de liedjes van de melk fabriek enzow wel (uitzonderingen daar gelaten zoals flight 643 nu)
Wel worden er veel trance CD's verkocht, maar dat is gewoon big money.
tango
Het klinkt misschien raar, maar ik loop dus stage op een bank nu. Ze vroegen aan mij van welke muziek ik hield, dus ik zei van :Trance. Oh, ik dacht altijd dat het van die gastjes met dikke goudenkettingen enzo waren, zei dat vrouwke. D0h. Maar dat denken een hoop mensen dus, nu de gabber scene volgens hun dood is. Ik denk dat als je techno of progressive zegt, dat ze dan niet weten wat je bedoelt, of dat ze je anders aanzien ofzo. Ik weet het echt niet.

grtz,
TNG
TranceFool
Ik vind het een beetje een are stelling, ik snap em ook niet helemaal, ik ben denk ik ook niet zo intellectueel :p. Heb hier ook verder niks over te zeggen.

Pikant Commercieel Detail (PCD) nieuwe spelling :p: Wie had ooit durven denken dat Tiesto, Armin en Ferry tegelijk in de Nederlandse Top 40 zouden staan ;);):).
Vind het op zich onwijs gaaf dat Tiesto zo goed gaat, gaat zaterdag al naar de 11e stek, niet dat ik van commercie hou hoor, maar dat vind ik echt cool!
Jukx
Niet de trance-liefhebbers zijn commercieel, maar de muziek! En dan niet alle trance hoor! Bijvoorbeeld die Sander Kleinenberg, Danny Howells, John Digweed-trance vind ik absoluut niet commercieel.
Maarja, het grootste gedeelte is toch vrij commercieel (voorspelbaar, cheezy, afgezaagd of hoe je het noemen wil) vind ik.
Sommige mensen hebben helemaal niks tegen commercieele muziek en sommigen wel, nouja "so be it!".

En over het feit dat techno-liefhebbers zich de intellectuelen van de dance-scene noemen, dat heb ik wel vaker gelezen ja. Het is inderdaad wel zo dat veel techno-liefhebbers (inclusief de dj's!!) techno als een vrij hoge vorm van electronische muziek zien. stukje uit een interview met The Advent (techno-dj/producer):

Q: What do realy dislike/hate ?
I would say,Judge Jules, Pete Tong, Paul Oakenfold, PVD, trance, any type of music that caters for the commercial scene. No inovation what so ever, just too much in HYPE !!
bron: www.dance-magazine.com

Trance en met name Judge Jules (de dj Jean van Engeland) worden zo vaak afgezeken in zulk soort interviews.

Maarja waarom hebben sommige techno-liefhebbers zo een hoge dunk van de techno-scene?
Trance/Hardhouse etc. vinden ze gewoon te simpel, te inhoudsloos etc. Het is een feit dat techno gewoon veel moeilijkere en minder toegankelijkere muziek is dan bijvoorbeeld HH & trance wat veel voorspelbaarder is. Ook heeft techno natuurlijk een veeel langere en rijkere historie dan bijvoorbeeld trance & HH.
Wat ook meespeelt: de techno-scene is gewoon veel fanatieker, hechter en serieuzer is dan de trance en HH-scene (voor zover die bestaan). Dat schept gewoon echt een band met de muziek-stroming! Mensen leven voor techno.
Techno is gewoon niet zo oppervlakkig als de meeste trance/hh.
Passende analoog: Trance/Techno: Lectuur/Literatuur.

Nouja, misschien dat dit het een beetje verklaard heeft.

Ik vind dat er trouwens niks mis met de ene muzieksoort beter vinden dan de andere... hoe denken we nou allemaal over r&b en pop-muziek bijvoorbeeld???? Als je de mensen die het wél kunnen waarderen maar in hun waarde laat.

ik weet zeker dat heel veel mensen het nu niet met me eens gaan zijn...
Pjotr G
Dat is toch eigenlijk wel een beetje bull

ik neig zelf nu ook meer naar techno dan naar trance maar ik vind dat je in ALLE genres muziek hebt die goed in elkaar zit en muziek die simpel, slecht in elkaar zit. sommige tranceplaten zijn gewoon te simpel, maar ook sommige technoplaten zijn te simpel en ook sommige weet ik veel r&b platen ofzo.

moet wel zeggen dat techno waarschijnlijk wat ontoegankelijker is dan trance (wat ik wel vet vin)
Jukx
quote:
Originally posted by Pjotr G
Dat is toch eigenlijk wel een beetje bull

ik neig zelf nu ook meer naar techno dan naar trance maar ik vind dat je in ALLE genres muziek hebt die goed in elkaar zit en muziek die simpel, slecht in elkaar zit. sommige tranceplaten zijn gewoon te simpel, maar ook sommige technoplaten zijn te simpel en ook sommige weet ik veel r&b platen ofzo.

moet wel zeggen dat techno waarschijnlijk wat ontoegankelijker is dan trance (wat ik wel vet vin)

tuurlijk heb je in elk genre goeie en slechte platen, maar dat neemt niet weg dat er genres zijn die boven een ander genre kunnen uitsteken!
Anders zou je, op de manier waarop jij redeneert, bijvoorbeeld ook kunnen zeggen dat carnavals - en klassieke-muziek van een even hoog niveau zijn. "Omdat allebei de genres goeie en slechte platen hebben."
Blik
ok, ik ben het niet echt met je eens dat techno moeilijkere muziek is, ik luister nooit naar techno maar de keren dat ik het gehoord heb vond ik het te monotoom en dat is dus eigenlijk niet zo moeilijk om te maken, als ik het goed zie

en omdat het moeilijker toegankelijk is betekent toch niet meteen dat het boven een ander genre (ook al is het carnavalsmuziek) uitsteekt toch?

Ik denk dat iedere soort muziek zijn geniale kwaliteiten heeft, dus in elk aspect iets heeft wat geen enkele andere soort heeft( dus ook carnavalsmuziek)
After8
Als dat zo zou zijn dan liep er op I love techno alleen maar slimme mensen:D
ik vin het dus geouwehoer

grtzzz

Rudy
even tussendoor: ik ben niet degene die deze stelling bed8 heeft ofzo, het is iets wat ik las.

en verder vind ik niet dta trance commercieel is, zoals iemand zei. trance was pakweg een jaar geleden nog niet bekend, dus het is gewoon commercieel Gemaakt, net als Hardcore (dat nu weer underground is en alleen die-hard fans heeft overgehouden > goede zaak).
misschien gaat he took wel zo met trance en is techno het volgende slachtoffer van de commercie (lijkt me sterk, maar ik had het ook niet van trance vermoed 2 jaar geleden).
en techno, ach, kun je ongetwijfeld lekker op uit je dak gaan, maar ik heb tog echt een vette tune nodig om even lekker uit em dak te kunnen gaan.

hooi
Jukx
quote:
Originally posted by After8
Als dat zo zou zijn dan liep er op I love techno alleen maar slimme mensen:D
ik vin het dus geouwehoer

grtzzz

:rolleyes: :rolleyes:

Je moet het niet zien als "het zijn de mensen met het hoogste IQ", maar als "het zijn de mensen met de beste muzieksmaak". Maar dat leek me eigenlijk vrij duidelijk. (dat dat bedoelt werd met die stelling)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 
Privacy Statement