|
Fotocamera kopen (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| jp |
Koop een Ixus als je geen gezeik wilt met instellingen e.d.
Ik hou graag het exclusieve gebruik van de Fujifilm F710 op TA :D |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by jp
Koop een Ixus als je geen gezeik wilt met instellingen e.d.
Ik hou graag het exclusieve gebruik van de Fujifilm F710 op TA :D |
maar dat zuigt weer met die xd kaartjes die nergens anders op passen :p |
|
|
| jp |
| Maar die wel 50% sneller zijn dan die andere kaarten en tevens maar 1.5x1.5cm groot zijn |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by jp
Maar die wel 50% sneller zijn dan die andere kaarten en tevens maar 1.5x1.5cm groot zijn |
en bovendien 2 x zo duur zijn en maar beperkt geheugen hebben ;)
hoe groot denk je dat mijn sd kaartje is ;) |
|
|
| jp |
256mb kostte 80 euro in Mofrica
512mb was 130 euro
Accus zijn belangrijker |
|
|
| emma |
| quote: | Originally posted by New Wave
Ik weet niet welke sony je hebt hoor maar ik kan je verzekeren dat Sony koploper is in de technology van beelddragers.
En ik weet niet hoe lang jouw garantie loopt? |
haha, eigenlijk liep de garantie nog maar ik was mijn aankoopbewijsje kwijt :clown:
maar het gaat er gewoon om dat hij na 8 maanden al stuk was en het is echt niet dat ik er niet voorzichtig mee omging ofzo ...
(heb de 300 euro trouwens nooit betaald hoor)
heb nog andere multimedia-dingen van sony en nogal narigheden mee gehad . Spreek dus gewoon uit persoonlijke ervaring .
Ik vond ook dat het sony-fototoestel niet snel genoeg trok... moest echt lang op het knopje drukken voor hij een foto nam. Maybe een stom detail maar ik vond het best wel irritant.
Ben blij dat ik nu een canon heb aangeschaft ;) |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by DJ Gerrit

Gemaakt met een Pentax Optio S (3,2 Megapixels)
Ik vind het echt een megarelaxte Cam, heerlijk compact megaklein en supersnel! voor niet veel geld! |
Deze pic vinnik dus nogal flets...
Overigens zeg ik Canon! Hiervoor had ik een 35mm canon, en nu een digitale, en beide zorgen voor prima kwaliteit foto's. Gebruiksgemak is ook (Y). Wat voor mij de doorslag gaf om een ixus te kopen (de V2 in mijn geval) was voornamelijk:
- het supercompacte formaat, met toch optische zoom en superdegelijke body
- een accu ipv batterijen
- de mogelijkheid om veel handmatige instellingen te doen, of in een klap alles automatisch te zetten
Bovendien las ik over Ixussen bijna ALLEEN maar positieve reviews, terwijl bij de meeste andere camera's toch wat meer minpunten naar boven kwamen... Kheb het nu wel over 2 jaar geleden. Inmiddels zijn de prijzen van de ixussen behoorlijk gedaald en zou ik nu zeker weer voor een Ixus gaan :) Gewoon uit tevredenheid. Maar nogmaals, die keuze heb ik 2 jaar geleden gemaakt, er is inmiddels weer zoveel veranderd, maar de 3 argumenten die ik gegeven heb blijven gelden voor de Ixus natuurlijk :) |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Jappio
....... en dergelijke bij komt (allemaal natuurlijk kopen op www.direqt.nl ;))
|
Is dat ook van Qdance? :haha: :D
Maar zoals ik zei, gewoon een Ixus kopen! |
|
|
| Flipper01 |
Ik heb sinds kort ook een digicam gekocht, mijn budget was niet zo heel ruim, dus viel mijn oog op de Kodak DX6440 (€275,-):
Met z'n 4 megapixels en Scheinder lens (4x zoom) maakt ie erg mooie foto's! Het voordeel is dat je ook handmatig verschillende instellingen kan aanpassen.
Het nadeel is alleen dat de behuizing vrij groot is. Maar de kwaliteit van de foto's en de mogelijkheden die de camera bied maken dit ruimschoots goed!
Ik heb ook enkele keren een IXUS gebruikt, dit is idd een prima camera. Erg compact en goeie kwaliteit foto's, maar dit zie je ook weer terug in de prijs.. Ik weet alleen niet meer in hoeverre je ook handmatig instellingen kon wijzigen.
Wat foto's van de DX6440 (klik om de grote versie te zien):
 |
|
|
| Hitman |
| quote: | Originally posted by Flipper01
Met z'n 4 megapixels en Scheinder lens (4x zoom) maakt ie erg mooie foto's! Het voordeel is dat je ook handmatig verschillende instellingen kan aanpassen.
Het nadeel is alleen dat de behuizing vrij groot is. Maar de kwaliteit van de foto's en de mogelijkheden die de camera bied maken dit ruimschoots goed! |
Verkoop jij die dingen ofzo?:D
Ik heb een paar maanden geleden een Nikon Coolpic 3200 gekocht(€300), 3.2 megapixel, 3x optische zoom, 4x digitaal, opname mogelijkheid etc etc...
Vorige week een SD kaartje gekocht, 256 mb voor €50 (koopje) ik kan dus nu in de hoogste resolutie 312 foto's maken of 891 seconden filmen...
Ik ben erg tevreden met dit ding, alleen gaat de batterij wel erg snel leeg. Ook is 3x optische zoom eigenlijk te weinig als je bv foto's wil maken bij sportwedstrijden (maar ja, je kan niet alles hebben) |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Flipper01
Ik weet alleen niet meer in hoeverre je ook handmatig instellingen kon wijzigen. |
Ja, tis soms even zoeken naar de manual mode, maar hij is er toch echt ;) Alsie op automatisch staat mis je gewoon een aantal menu's en menu opties... |
|
|
| raoel |
Ik heb deze topic snel doorgebladerd, maar niemand haalt echt aan:
Wat wil je er mee doen?
Wil je het ding vaak mee naar feesten nemen enzow, dan wil je een klein ding dat gewoon in je broekzak past? Of maakt het formaat niet heel veel uit en neem je um meestal lekker in een tasje mee?
Scheelt nogal veel.
Zelf ging ik voor de laatste optie. Bovendien heb je dan MEER camera voor je geld. Daarom heb ik de Canon Powershot A70 gekocht.
Op vakantie heb ik um toch enkele keren mee op stap mee genomen, past redelijk in zo'n broek met van die zakken aan de zijkant :p
Zelf in mijn broekzak kan ik um redelijk meenemen, maar prettig is anders.
Wil je ermee gaan feesten en dus in je broekzak meenemen.
dan zou ik voor de Ixus gaan. Canon heeft in verschillende prijscategoriën nu eenmaal een goede prijs kwaliteit verhouding, zo ook de Ixus. Wel moet ik zeggen dat ik weinig weet over ander "broekzak" camera's. |
|
|
|
|