|
Fotocamera kopen (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by raoel
Zelf in mijn broekzak kan ik um redelijk meenemen, maar prettig is anders. |
Niet als er ook nog een portomonnee, een bos sleutels, een telefoon en in mijn geval ook nog een pakje sigaretten in moeten :p
Jaja, ik ben een master in broekzak indelen :p :D |
|
|
| Flipper01 |
| quote: | Originally posted by Hitman
Vorige week een SD kaartje gekocht, 256 mb voor €50 (koopje) ik kan dus nu in de hoogste resolutie 312 foto's maken of 891 seconden filmen... |
Voor de aankoop van SD of andere geheugenkaartjes, kijk hier even:
http://www.tweakers.net/pricewatch/...dfilter=Benelux
Secure Digital Card 256MB (Kingston), vanaf €35,35
Er is een gigantisch aanbod in digitale camera's en het is erg lastig om ze met elkaar te vergelijken omdat iedere camera weer andere voor/nadelen heeft. Ik heb mijn camera gekocht nadat ik de foto's van een vriendin had gezien en de camera een keertje had geleend. |
|
|
| Jappio |
Ik zou alleen zelf eerder gaan voor een Dane-elec of een Sandisk SD-kaart. Daar betaal je wel iets meer voor maar de kwaliteit van die dingen is stukken beter.
En tis precies wat iedereen zegt, je moet je eerst orienteren op wat voor camera je wil (bij mij moest ie in ieder geval klein zijn), wat je ermee wil doen (sportfoto's maken), en wat voor budget je hiervoor over hebt. Bij mij gaf uiteindelijk de accu de doorslag (geen batterijen dus). Ik zou gewoon een hoop reviews zoeken van verschillende camera's. Deze review gaf uiteindelijk voor mij de doorslag: http://dp-now.com/archives/000695.html (is hetzelfde model als de konica minolta dimage g400 :)) |
|
|
| Optimus |
| voor CF: koop een Ridata of een Trascend kaart, die schrijven de data sneller weg dan een Sandisk of ander A-merk:) |
|
|
| MaGiK54 |
| Heb je al een beslissing genomen welke camera je gaat kopen ?? |
|
|
| Bailey |
| Ik heb die Nature One foto's en filmpjes genomen met een Canon Ixus 430. Prima ding, ben er erg tevreden over. |
|
|
| Jappio |
Heeft er hier iemand ervaring met het afdrukken van digitale foto's bij printshop's? Ik vind dat de prijzen wel meevallen; met alle kortingen bij AH 65 foto's voor ongeveer 9 euri.
Maar iemand ervaring hiermee? |
|
|
| HiGH_NrG |
| quote: | Originally posted by Jappio
Heeft er hier iemand ervaring met het afdrukken van digitale foto's bij printshop's? Ik vind dat de prijzen wel meevallen; met alle kortingen bij AH 65 foto's voor ongeveer 9 euri.
Ik heb weleens een aantal foto's laten afdrukken bij de HEMA. Ging perfect. Je kon ze uploaden via hun website en een paar dagen later kan je ze dan ophalen :) |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by Jappio
Heb verleden jaar een stel foto's die met een Ixus 400 waren gemaakt op een cd geknald en naar een fotowinkel gebracht en de kwaliteit was helemaal top. |
|
|
| eieregooie |
Hallo!
Heeft er iemand toevallig nog een kapotte ixus thuis liggen ofzo?
Het verhaal is namelijk zo... op vakantie heeft een of andere vrolijke vriend de batterij lader (en batterij) van me cam gejat :( Ik heb ter plaatse een nieuwe batterij gekocht, en kon opladen met de lader van DrOetker gelukkig... Maar nu ben ik dus op zoek naar een lader voor me batterij... Het gaat om het type batterij dat in de ixus v2, v3, 330 etc zit...
Iemand suggesties? |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Hallo!
Heeft er iemand toevallig nog een kapotte ixus thuis liggen ofzo?
Het verhaal is namelijk zo... op vakantie heeft een of andere vrolijke vriend de batterij lader (en batterij) van me cam gejat :( Ik heb ter plaatse een nieuwe batterij gekocht, en kon opladen met de lader van DrOetker gelukkig... Maar nu ben ik dus op zoek naar een lader voor me batterij... Het gaat om het type batterij dat in de ixus v2, v3, 330 etc zit...
Iemand suggesties? |
Vraag Frans eens.
Kan het op partyflock even vragen, fotografen forum. Maar weet niet wat ze nieuw kosten. |
|
|
|
|