|
Digitale Kameras (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Oester
ze zitten zeker in een metalen behuizing !
accu is een zaligheid ... batterijen .. brr of je moet dure 2350 mhz gaan kopen, das een beetje te vergelijken ...
heb je de vlekjes op al je fotos ? heb ik ook ff gehad en waren dan verdwenen , na wat onderzoek ... door veel in mistige omgevingen te zitten waar de lucht niet altijd even zuiver is krijg je een afzetting van die vuiligheid in je camera ( handig te testen als ze ook op fotos buiten te vinden zijn .)maar dit verdwijnt wel ... hou hem eens voor de airco van je auto of blazer .. tis geen stof maar een soort van condensie ....
als dit niet het geval is is het meestal een reflectie van iets in de omgeving wat het wel bij jou kan zijn ..; kan echt een miniuscuul stofje op 1 cm van de lens zijn |
Ow naja, ik dacht dat de 400 of 430 een minder degelijke behuizing had dan de IIs, maar ik kan me vergissen ;) En die vlekjes zitten op alle foto's, en al bijna een jaar lang dus :( |
|
|
| Wildfir3 |
ik ben zelf ook sterk aant overwegen om de ixus 430 te kopen... voor een 40-tal euro meer heb ik een 500, maar dan blijft die prijs maar stijgen en stijgen, en een compact flash kaartje moet er ook nog bij, dus 'k denk da'k maar best voor de 430 ga
tenzij iemand hier ECHT goeie argumenten tegen zou hebben natuurlijk? |
|
|
| pooley |
| Dankzij onzen Steffy heb ik in Holland een goedkoop winkeltje gevonden, merci he ket ! :) |
|
|
| Nagib |
Ik zou zeker niet voor Canon of Sony gaan! Meestal is da brol voor de prijs die je er voor betaalt. En bij Canon moet je al gigantische bedragen neertellen voor de deftige toestellen.
Als je mijn advies wil volgen:
De Fuji S-7000 is prijs-kwaliteit ongetwijfeld één der beste camera's around. Is van het SLR-type en niet echt "compact" maar de kwaliteit van de foto's en video-samples is echt wel de max voor de prijs dat je er voor betaalt. Heeft veel professionele mogelijkheden. Ideaal om o.a. ook manueel te leren zoomen en met sluitertijden te spelen. Degelijk toestel en werkt met twee verschillende soorten geheugen.
Voor meer info:
http://www.dpreview.com/reviews/spe...inepixs7000.asp
http://www.dpreview.com is trouwens een goede site. Daar staan echt alle modellen op van cameras! |
|
|
| eieregooie |
| Ik denk dat weinig mensen je standpunt steunen... |
|
|
| Nagib |
| ^So what? Mainstream betekent in vele gevallen slecht. Als iedereen van die mediocere kitscherige zilveren prulcameraatjes wenst te kopen van Sony of Canon, da's hun probleem. Ik wil hier gewoon degelijk advies geven. 'k Zou ook kunnen zeggen dat 't de moeite niet is en dat je beter af bent met een GSM waarin een 1 megapixel camera zit of dat het beste Canon EOS model nog niet goed genoeg is. I clearly don't get your point. Als niemand "mijn standpunt steunt", laat staan dat ze dit model van camera kennen, wil dat dan per definitie zeggen dat mijn advies waardeloos is? 't Zou nogal erg zijn in dat geval... |
|
|
| eieregooie |
Je bent een van de weinigen die Canon bashed, bovendien doe je dat zonder geldige argumenten. Een aantal anderen hebben in deze thread pro-Canon gepost MET geldige argumenten. Daarom denk ik dat er niet veel zullen zijn hier die jouw standpunt tov Canon steunen.
Dat, samen met je elitaire houding (alsof jij de enige zou zijn die wat verstand van camera's heeft) en je opvallende letterkleur (alsof je bang bent niet gehoord te worden) brengen je geloofwaardigheid ongeveer naar hetnul punt ja.
Dat heeft niks met de inhoud van het advies te maken, maar meer met de manier waarop je het brengt... Tis meer een anti Canon/Sony post dan een adviserende post. Je bashed namelijk 2 volledige merken, en wat staat daar tegenover? De promotie van 1 (!!) cam. Namelijk het toestel dat je zelf hebt. En waarom die nou zoveel beter zou zijn is me nou niet echt duidelijk geworden uit je post... Waar is dus het advies? |
|
|
| jp |
Ik ben het er mee eens. Canon/Sony zijn te duur. Trouwens, ik koop alleen nog Fujifilm camera's en heb er twee. De S7000 kun je overigens niet in je zak te steken, die is dus alleen voor de hobbyist. Wat dat betreft een verkeerd advies. De E510 is een betere optie voor de gemiddelde partybezoeker. Compact en zeer goede foto's. Maar ja, onbekend is onbemind. Maakt mij niet uit, ieder z'n ding.
Laat iedereen maar een Ixus aanschaffen, als je alleen 'klik' wil doen is dat een goede optie. |
|
|
| Tiger777 |
| Vorige week in de Aldi, digitale fototoestellen voor maar 17€! |
|
|
| Nagib |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Je bent een van de weinigen die Canon bashed, bovendien doe je dat zonder geldige argumenten. |
Heb de "goedkopere" Canon modellen gebashed omdat die vaak niet waar voor hun geld zijn. Ik ken meerdere mensen met van die kleine zilveren Canontjes en de scherpte en kwaliteit laten vaak te wensen over als je het mij vraagt. Idem voor de meeste Sony modellen. Beide merken hebben uiteraard WEL goede cameras maar daar moet ja vaak meer dan 700 à 800 Euro voor ophoesten. Die high-end modellen vallen dus al duidelijk buiten Pooley's budget.
je opvallende letterkleur (alsof je bang bent niet gehoord te worden) |
De mensen die mij kennen vanop andere fora weten dat ik altijd in een andere kleur post. 't Is wel vrij gemakkelijk namelijk als je wil zien waar je al iets gepost hebt.
De promotie van 1 (!!) cam. Namelijk het toestel dat je zelf hebt. |
Ik heb zelf geen digitale camera. Heb daarentegen wel twee maten die na degelijke overweging dit bepaald Fuji model hebben gekocht en ze hebben er nog altijd geen spijt van! En 't was trouwens maar een voorbeeld om aan te tonen dat je je niet mag/moet blindstaren op Canon of Sony. Er zijn ook andere deftige merken op de markt. Ik heb dan ook een link gegeven naar een site waar zowat reviews staan van bijn ALLE digitale cameras. Een onuitputtelijke bron aan meningen en reviews. Keuze zat m.a.w.! En cameras moet je best model per model bezien en niet per merk in 't algemeen. Niet waar? Fuji heeft heus ook wel prulledingetjes die ondermaats zijn. Ik kies dus geen zijde, maar jij bezit wel een Canon. Zo kan ik ook beginnen he!...
En waarom die nou zoveel beter zou zijn is me nou niet echt duidelijk geworden uit je post |
Groot aantal megapixels, veelzijdig, goede prijs-kwaliteit verhouding, semi-professioneel op vele gebieden, heel mooie en scherpe foto's al je ze juist trekt,... Maar 't is dus alles behalve een "compact" toestel. Dat heb ik dan ook vermeld. Als je dus goeie pics wenst te trekken voor een redelijke prijs, kan/mag ik deze aanraden. Zoniet dan weet ik het ook niet direct hoor.
De Sony (ZOWAAR!) DSC-V1 is ook wel goed prijs-kwaliteit en daar heb ik ook al sjieke kiekjes van gezien. Dus daar moet je ook eens naar uitzien. En deze Sony is WEL compact en kan je zo in je zak steken. En bovendien is hij ferm in prijs gezakt.
Conclusie. Ik begeef mij hier al gewoon op glad ijs door mijn mening te geven en mensen zijn blijkbaar snel op hun tenen getrapt. Mijn excuses. |
|
|
| jp |
| De W1 staat her en der al voor 270 Euri te koop |
|
|
|
|